فونیکسریمکسبهتام

وزیر راه و شهرسازی از آزاد راه تهران- شمال بازدید کرد

عصر خودرو- وزیر راه و شهرسازی به همراه رییس بنیاد مستضعفان کشور و استاندار البرز روز پنجشنبه از روند پیشرفت پروژه آزاد راه تهران شمال بازدید کردند.

وزیر راه و شهرسازی از آزاد راه تهران- شمال بازدید کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، محمد اسلامی با حضور در کارگاه پروژه آزادراه تهران- شمال در جریان روند پیشرفت این پروژه قرار گرفت.
    در حاشیه این بازدید محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان و عزیزاله شهبازی استاندار البرز در خصوص پروژه و لزوم تسریع در بهره برداری آن توضیحاتی ارائه دادند.
    آزادراه تهران - شمال به طول 121کیلومتر دارای 180 رشته تونل در مجموع به طول تقریبی 100 کیلومتر است و بلندترین آنها تونل های بلند تالون و البرز به ترتیب به طول تقریبی چهار هزار و 900 متر و 6 هزار و 400 متر (در هر باند) می باشد.
    تعداد پل های بزرگ (در باند رفت و برگشت ) جمعا' 95 دستگاه پل و طول کل آن حدود 13 کیلومتر است.
    این آزاد راه در چهار قطعه در دست ساخت است که قطعه یک آن از تقاطع بزرگراه آزادگان و بزرگراه شهید همت شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان، امامزاده عقیل، تونل تالون و دره لانیز به سه‌راهی شهرستانک می‌رسد.
    قطعه نخست این آزاد راه 32 کیلومتر بوده و تکمیل آن در اولویت است که با احداث آن مسیر کنونی تهران - چالوس حدود 60 کیلومتر کوتاه می شود.
    قطعه دوم آزادراه تهران - شمال به طول 22 کیلومتر حدفاصل دو آب شهرستانک - پل زنگوله دارای 45 تونل به طول 33 کیلومتر و 900 متر است و برای آماده سازی این قطعه باید 28 پل بزرگ در این مسیر ساخته شود و طول پل های این قطعه 2 کیلومتر و 900 متر خواهد بود.
    قطعه سوم آزادراه تهران - شمال حد فاصل پل زنگوله - سه راهی دشت نظیر، به طول تقریبی 47 کیلومتر است، این مسیر دارای 2 خط رفت و دو خط برگشت بوده و دارای 92 تونل رفت و برگشت به طول 33 کیلومتر و 500 متر و 38 پل است.
    قطعه چهارم این آزادراه حدفاصل سه راهی دشت نظیر - چالوس به طول حدود 20 کیلومتر است که به صورت 2 خط رفت و 2 خط برگشت بوده و در قسمت های بلند آن یک خط کندرو نیز وجود دارد که تابستان 94 زیر بار ترافیک رفته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو