فونیکسریمکسبهتام

تهران-جاده چالوس ۲۰ دقیقه؛

چینی‌ها به طور کامل از آزادراه تهران-شمال خارج شدند

عصر خودرو- وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه تهران-شمال دو طول ۲۰ سال گذشته همیشه یکی از سوال‌های مردم بوده است که چه کاری در حال انجام است، در این خصوص باید گفت که در طول این سال‌ها عوامل رکود زیادی به این پروژه تحمیل شده و معارض‌های زیادی هم بر سر راه آن وجود داشته است.

چینی‌ها به طور کامل از آزادراه تهران-شمال خارج شدند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، محمد اسلامی در حاشیه بازدید از منطقه یک پروژه آزادراه تهران-شمال که امروز پنجشنبه چهارم بهمن ماه انجام شد در جمع خبرنگاران گفت: این پروژه یکی از پروژه های فاخر مهندسی عمران در کشور است که تمام دستاوردهای روز مهندسی در طراحی لحاظ شده و شرکت‌هایی که در آن مشغول هستند از جمله بهترین شرکت‌های کشور هستند که مشترکاً با هدایت بنیاد مستضعفان کار می‌کنند.

    وزیر راه و شهرسازی افزود: کارهای اجرایی و همه اقلام مورد نیاز برای نصب تامین شده است، اراده این بوده که این پروژه را اول تابستان به بهره برداری برسانند.

    اسلامی ادامه داد: قطعه یک آزادراه تهران-شمال 60 کیلومتر مسیر تهران به شمال را کوتاه‌تر می‌کند و بهترین و با ارزش‌ترین بخش اتوبان تهران-شمال همین منطقه است، به لحاظ زمانی هم زمان طی مسیر تهران تا شهرستانک که از جاده چالوس دو ساعت طول می‌کشد از این قطعه به 20 دقیقه کاهش پیدا می‌کند.

    وی خاطرنشان کرد: پروژه تهران-شمال در 20 سال گذشته همیشه یکی از سوال‌های مردم بوده است که چه کاری در حال انجام است، در این خصوص باید گفت که در طول این سال‌ها عومل رکود زیادی به این پروژه تحمیل شده و معارض‌های زیادی هم بر سر راه آن وجود داشته است.

    وزیر راه و شهرسازی افزود: این پروژه در برخی سال ها هم در اولویت نبوده ولی عملاً از اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 فعالیت چشمگیری در آن انجام شد و قطعه چهار به بهره‌برداری رسید.

    اسلامی تصریح کرد:  از سال 93 که اراده جدید در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده هم کار بدون وقفه پیش رفته است.

    این مسئول تصریح کرد: برای مناطق دو و سه که دو قطعه 20 کیلومتری است هم به چیزی حدود 10 هزار میلیارد تومان اعتبار و چهار سال زمان نیاز داریم ولی الان منطقه یک در اولویت است تا اتصال ایمن به جاده چالوس برقرار شود.

    در ادامه محمد سعیدی‌کیا، رئیس بنیاد مستضعفان هم در خصوص این پروژه گفت: تاکنون در منطقه یک این پروژه 3400 میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل مناطق دو و سه هم به چیزی در حدود هشت تا 10 هزار میلیارد تومان نیاز است.

    سعیدی‌کیا افزود: اراده مشترک خوبی بین وزارت و بنیاد برای پیشبرد این پروژه وجود دارد.

    وی خاطرنشان کرد: این پروژه با استانداردهای روز و هوشمندسازی مسیر برای ایمنی کامل و همه به دست مهندسین ایرانی انجام می‌شود.

    وی افزود: چینی‌ها سه سال است که از  این پروژه رفته‌اند ولی باقیمانده کار را چند ماه پیش تمام کردند و از سال 94 تا الان کار به دست مهندسین ایرانی انجام می‌شود.

    این مسئول خاطرنشان کرد: برای فاینانس مناطق دو و سه شرکت‌های ایرانی و خارجی آمده‌اند، در این خصوص نحوه مناقصه در حال تنظیم است و  امیدواریم قبل از پایان سال برای منطقه سه تعیین تکلیف شود.

    عزیزاله شهبازی، استاندار البرز هم با اشاره به اینکه 28 کیلومتر از این مسیر در البرز است، گفت: با توجه به قول مقام عالی وزارت، قطعه اول این پروژه تا تیر ماه 98 به بهره برداری می‌رسد.

    وی ادامه داد: بر این اساس بخشی از این پروژه که در حوزه استان البرز است نیز زیر بار ترافیک می‌رود.

    شهبازی گفت: عملیات اجرایی بیش از 70 درصد مسیر در سال 94 صورت گرفته که حدود 3 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار برای آن صرف شده است.

    وی افزود: مشکلاتی که در خصوص معارضان در حوزه البرز وجود داشت با توجه به اقدامات صورت گرفته برطرف شده است.

    استاندار البرز اضافه کرد: اکنون هیچ مانعی سر راه تکمیل این پروژه در حوزه البرز نیست و تمامی دستگاه‌ها تعامل لازم را دارند.

    وی گفت: با بهره برداری از این پروژه حدود 60 کیلومتر از مسیر تهران به شهرهای شمالی کشور کاسته می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو