فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

خودرو ۲۰ درصد گران می شود!

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی اعلام شد ظرف یک ماه آینده قیمت خودروهای داخلی با ۲۰درصد افزایش قیمت همراه خواهد بود.

خودرو ۲۰ درصد گران می شود!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، با توجه به تولید خودرو از سوی خودروسازان داخلی با نرخ ارز مرکز مبادله ای(حدود 2500تومان) بیراه نیست که بگوییم در کمتر از یک ماه آینده خودروسازان باید 20درصد افزایش قیمت برای محصولات تولیدی خود طلب کنند. نرخ مواد اولیه قطعات مورد استفاده برای خودروهایی که هم اکنون از سوی خودروسازان عرضه می شود با ارز 1700 تا 1900 تومانی تامین شده است. حال چنانچه فرض کنیم مواد اولیه قطعاتی که در حال حاضر از سوی قطعه سازان تولید و به خودروساز تحویل می شود با نرخ ارز مرکز مبادله ای(حدود 2500تومان) خریداری شده باشد باید در انتظار یک افزایش 20 تا 30درصدی برای خودروهای تحویلی از سوی خودروسازان باشیم.

    http://www.asrekhodro.com/News/23387

    قطعه سازان در معرض خطر تعطیلی کامل
    شش سال پیش در چنین روزی مدیرعامل یکی از شرکت های تولیدکننده جلوبندی خودرو با اشاره به چالش های اخیر صنایع خودرو و قطعه سازی اظهار کرد: تامین مواد اولیه با استفاده از ارز غیر دولتی، هزینه های تولید را به شدت افزایش داده است. رضا زاده مدیرعامل شرکت LKS افزود: شرکت های قطعه سازی در زمینه استفاده از فناوری های جدید در سطح بسیار بالایی هستند، اما تهیه مواد اولیه از خارج با توجه به تحریم های بین المللی و عدم تخصیص ارز دولتی ارزان قیمت به آن ها، هزینه های تمام شده را با افزایش چشمگیر مواجه کرده است.رضازاده خاطرنشان کرد: قطعه سازان به علت بالارفتن هزینه ها و عدم توانایی در افزایش درآمدهای خود، در حال ضرردهی بوده و تولید آن ها به کمتر از نصف رسیده است.وی افزود: امسال سال حمایت از تولید ملی نام گذاری شد و انتظار می رفت با توجه به فشار بین المللی بر روی اقتصاد ایران، از تولیدکنندگان و سرمایه داران کشور حمایت شود اما متاسفانه چنین نشد و اکنون شرکت ها، کارخانجات و بنگاه های تولیدی با خطر تعطیلی و فروپاشی مواجه هستند.وی گفت: تولیدکنندگان در شش ماه گذشته فشار بسیار زیادی را تحمل کرده اند و توانایی حفظ تعادل در برنامه ریزی های مالی و نقدینگی خود و جلب رضایت مشتریان را از دست داده اند که با ادامه این روند شاهد تعطیلی تمامی واحدهای تولیدی در حوزه قطعه سازی خواهیم بود.
    http://www.asrekhodro.com/News/23379


    دولت ما‌به‌التفاوت قیمت خودرو را بپردازد

    شش سال پیش در چنین روزی عضو سابق هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت خودرو در شرایط فعلی وضعیتی خاص است، وضعیت به گونه ایست که در یک ماه اخیر دو بار خودروسازان را به کمیسیون صنایع دعوت کرده ایم و هم اکنون بحث کیفیت بحث اول بود گذشته و بحث تولید خودرو را داریم. سید شریف حسینی افزود: در حال حاضر تقاضای زیادی در بخش خودرو داریم و تولید باید افزایش یابد، خودرو سازان مطرح کردند که به دلیل مشکلات بین المللی، نقدینگی و بحث های مدیریتی، مشکلاتی دارند و در نهایت بازمی گشت به بحث دخالت های بیرونی در راس مدیریت خودروسازها.
    http://www.asrekhodro.com/News/23386

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو