فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل تولید کننده قطعات خودرو به «عصرخودرو» اعلام کرد:

قطعه سازان در معرض خطر تعطیلی کامل

عصرخودرو: مدیرعامل یکی از شرکت های تولیدکننده جلوبندی خودرو با اشاره به چالش های اخیر صنایع خودرو و قطعه سازی اظهار کرد: تامین مواد اولیه با استفاده از ارز غیر دولتی، هزینه های تولید را شدیداً افزایش داده است.

قطعه سازان در معرض خطر تعطیلی کامل
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۶:۴۷
    به گزارش «عصرخودرو» رضا زاده مدیرعامل شرکت LKS در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: شرکت های قطعه سازی در زمینه استفاده از فناوری های جدید در سطح بسیار بالایی هستند، اما تهیه مواد اولیه از خارج با توجه به تحریم های بین المللی و عدم تخصیص ارز دولتی ارزان قیمت به آن ها، هزینه های تمام شده را با افزایش چشمگیر مواجه کرده است.

    وی تاکید کرد: شرکت های خودروسازی هم به علت کمبود نقدینگی و گرانی مواد اولیه، توانایی عرضه خودرو با قیمت های فعلی را نداشته و در پرداخت بدهی های خود به قطعه سازان ناتوان شده اند.

    رضازاده خاطرنشان کرد: قطعه سازان به علت بالارفتن هزینه ها و عدم توانایی در افزایش درآمدهای خود، در حال ضرردهی بوده و تولید آن ها به کمتر از نصف رسیده است.

    این فعال صنعت خودرو و قطعه سازی تصریح کرد: هم اکنون بیش از 70 درصد از مواد اولیه محصولات قطعه سازان از خارج تامین می شود که با توجه به رشد هزینه های تمام شده، مشکلات روز به روز افزایش می یابد.

    رضا زاده یادآور شد: ما در زمینه گشایش ال سی هم دچار مشکلات فراوانی هستیم چون هم از ما حمایت نمی کنند و هم بانک های ما تحریم بین المللی هستند و با آن ها نمی توانیم کار کنیم.

    وی افزود: امسال سال حمایت از تولید ملی نام گذاری شد و انتظار می رفت با توجه به فشار بین المللی بر روی اقتصاد ایران، از تولیدکنندگان و سرمایه داران کشور حمایت شود اما متاسفانه چنین نشد و اکنون شرکت ها، کارخانجات و بنگاه های تولیدی با خطر تعطیلی و فروپاشی مواجه هستند.

    وی گفت: تولیدکنندگان در شش ماه گذشته فشار بسیار زیادی را تحمل کرده اند و توانایی حفظ تعادل در برنامه ریزی های مالی و نقدینگی خود و جلب رضایت مشتریان را از دست داده اند که با ادامه این روند شاهد تعطیلی تمامی واحدهای تولیدی در حوزه قطعه سازی خواهیم بود.


    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو