فونیکسریمکسبهتام

دولت ما‌به‌التفاوت قیمت خودرو را بپردازد

عصرخودرو: عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت خودرو در شرایط فعلی وضعیتی خاص است، وضعیت به گونه ایست که در یک ماه اخیر دو بار خودروسازان را به کمیسیون صنایع دعوت کرده ایم و دیگر الان بحث کفیت که بحث اول ما بود گذشته است و بحث تولید خودرو را داریم.

دولت ما‌به‌التفاوت قیمت خودرو را بپردازد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۳:۰۴
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از اعتدال، سید شریف حسینی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر تقاضای زیادی در بخش خودرو داریم و تولید باید افزایش یابد، خودرو سازان مطرح کردند که به دلیل مشکلات بین المللی، نقدینگی و بحث های مدیریتی، مشکلاتی دارند و در نهایت بازمی گشت به بحث دخالت های بیرونی در راس مدیریت خودروسازها.


    عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت ادامه داد: بارها گفته ایم باید عدم وابستگی خود را با حمایت از تولید داخل، خصوصا در بخش قطعه سازی به دست آوریم، به توانمندی خودرو سازان داخلی ایمان داریم و نمونه بارز آن تولید مجدد خودروی 206 است که متوقف شده بود و امروز توسط خودرو سازان داخلی تولید می شود و با نامی دیگر گرفته است و دیگر وابستگی به برند پژو را نخواهد داشت .

    وی در ادامه به افزایش قیمت خودروی داخلی اشاره کرد و گفت: یک اما در خودرو سازی وجود دارد و آن این است که افزایش قیمت خودرو را نباید مصرف کننده تامین کند، به این دلیل که دولت آن را ایجاد کرده است و باید تفاوت قیمت را دولت تقبل کرده و پرداخت کند، در حال حاضر تورم باعث شده است مصرف کننده برای همه چیز از جیبش پول اضافه پرداخت کند و بحث افزایش 2.5 برابری ارز باعث شد دارایی های موجود مردم از لحاظ ارزش ریالی کاهش یابد و مقصر دولت است.

    حسینی به اعتدال گفت: وقتی قیمت خودرو، بلیط هواپیما و این قبیل خدمات افزایش قیمت پیدا می کنند و حقوق ها ثابت است، همه از جیب مردم خارج می شود و به دلیل اینکه باعث آن ما مسئولین و دولت هستیم، این ما به التفاوت باید توسط دولت پرداخت شود.

    نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یارانه تولید داده نشده است، اما آقای احمدی نژاد گفته اند خیلی به تولید پول داده ایم و این مساله باید مشخص شود.

    وی در خاتمه گفت: باید توجه کنیم مصرف کننده به اندازه پولی که می دهد هم از لحاظ کیفی و هم کمی، خدمات دریافت کند.


    کرمان موتوراکستریم