فونیکسریمکسبهتام

خودرو ۲۰ درصد گران می شود!

عصرخودرو: به زودی و ظرف یک ماه آینده قیمت خودروهای داخلی با ۲۰درصد افزایش قیمت همراه خواهد بود.

خودرو ۲۰ درصد گران می شود!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۵:۵۱
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از موج، با توجه به تولید خودرو از سوی خودروسازان داخلی با نرخ ارز مرکز مبادله ای(حدود 2500تومان) بیراه نیست که بگوییم در کمتر از یک ماه آینده خودروسازان باید 20درصد افزایش قیمت برای محصولات تولیدی خود طلب کنند.


    براساس این گزارش، نرخ مواد اولیه قطعات مورد استفاده برای خودروهایی که هم اکنون از سوی خودروسازان عرضه می شود با ارز 1700 تا 1900 تومانی تامین شده است.

    حال چنانچه فرض کنیم مواد اولیه قطعاتی که در حال حاضر از سوی قطعه سازان تولید و به خودروساز تحویل می شود با نرخ ارز مرکز مبادله ای(حدود 2500تومان) خریداری شده باشد باید در انتظار یک افزایش 20 تا 30درصدی برای خودروهای تحویلی از سوی خودروسازان باشیم.

    ای کاش دولت محترم برای جلوگیری از هرگونه افزایش مجدد قیمت خودروها، شرایطی را فراهم آورد که خودروسازان و قطعه سازان موفق به دریافت ارز با نرخ مرجع یا اینکه تسهیلات بلند مدت با نرخ سود کم شوند و یا تسهیلات بلاعوض و هدفمند برای حمایت از صنعت فعلی کشور در اختیار آنها قرار گیرد تا لااقل شرایط فعلی(برخی محدودیت های تجاری و تحریم ها) بلای جان بخش صنعت و مصرف کننده نشود.


    کرمان موتوراکستریم