فونیکسریمکسبهتام

۸۰ درصد جاده‌های برون شهری جداکننده ندارند

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه حدود ۱۵ درصد تصادفات در خارج از شهرها مربوط به سبقتهای غیرمجاز است، گفت: ۸۰ درصد جاده‌های برون شهری جداکننده ندارند.

۸۰ درصد جاده‌های برون شهری جداکننده ندارند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار تقی مهری صبح امروز در چهارمین همایش ملی ایمنی ترافیک در دانشگاه علوم انتظامی امین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر پرداختن به مسئله حوادث رانندگی اظهار کرد: در جلساتی که سالهای گذشته خدمت مقام معظم رهبری بودیم ایشان بر کاهش حوادث رانندگی تاکید داشتند.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه حمل و نقل به عنوان یک نیاز برای جوامع امروزی است، خاطرنشان کرد: نخستین مسئله در حمل و نقل از دست دادن سرمایه انسانی و کاهش ایمنی راه، افزایش مصرف سوخت،حوادث ثانویه و... از دیگر معضلات حمل و نقل است. در سال 85 به ازای هر 10 هزار وسیله‌نقلیه 19.5 نفر کشته در حوادث رانندگی داشتیم که این عدد در سالهای گذشته کاهش پیدا کرد.

    وی تصریح کرد: نمی‌توانیم سوانح ترافیکی را کاهش دهیم مگر اینکه عوامل خطر‌زا را شناسایی کنیم و قطعاً رانندگی خطرزا باعث افزایش سوانح ترافیکی می‌شود، حدود بیش از 51 درصد جان‌باختگان حوادث رانندگی بین 21 تا 50 سال سن داشتند، یعنی کار نیروی کار بودند.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه بیش از 90 درصد ترددها در کشور به صورت زمینی است، گفت: هر چقدر از راه‌های ریلی و هوایی بیشتر استفاده شود، ریسک تصادف کاهش پیدا می‌کند. در پایان سال 96 بیش از 21 میلیون خودرو داشتیم که نسبت به سال 85 رشد 149 درصدی داشت همچنین  28 میلیون نفر در کشور گواهینامه فعال دارند.

    وی با بیان اینکه بیش از 60 درصد خودروهایی که صبح زود تردد دارند، تک سرنشین هستند، متذکر شد: این موضوع باعث افزایش سوانح ترافیکی می‌شود و استفاده از دوچرخه و پیاده‌روی نسبت به گذشته کمتر شده است. بیش از 80 درصد جان‌باختگان تصادفات درورن شهری یا عابرپیاده یا موتورسیکلت سوار هستند و یکی از مصوبات در شورای عالی ترافیک عریض شدن پیاده‌روها بود.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی متذکر شد: 80 درصد جاده‌های برون شهری دو طرفه هستند و جداکننده ندارد، در کشور بیش از 5 هزار نقطه درون و برون‌شهری حادثه خیز وجود دارد که باید برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز اقدام کنیم و  قرار بود در پایان برنامه چهارم تمام نقاط برطرف شود. 

    وی با اشاره به نقش ایمنی خودروها در کاهش خسارات جانی و مالی یادآور شد: بیش از 90 درصد رانندگان از کمربند ایمنی استفاده می‌کنند، در حادثه‌ای که اخیراً برای برخی مسئولان اتفاق افتاد، کمربند ایمنی نقش خودش را نشان داد. حدود 15 درصد از تصادفات در خارج از شهرها مربوط به سبقتهای غیرمجاز است، بر اساس آمار پزشکی قانونی، کودکان حدود هشت درصد از جان‌باختگان حوادث رانندگی را تشکیل می‌دهند، حدود هفت درصد از جان‌باختگان در مسیر، 42 درصد در بیمارستان و 51 درصد در صحنه تصادف جان خود را از دست می‌دهند.

    وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای پلیس راهنمایی و رانندگی استفاده از فناوری‌های نوین است، گفت: سامانه rahvar120.ir می‌تواند اطلاعات خوبی را در اختیار کاربران قرار دهد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو