فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

پنج شرط سازمان حمایت برای افزایش قیمت‌ خودرو

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی وزیرسابق صنعت ،معدن و تجارت از ۵ شرط سازمان حمایت برای موافقت با افزایش قیمت واردات خودرو در روزهای اخیر خبر داد.

پنج شرط سازمان حمایت برای افزایش قیمت‌ خودرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، مهدی غضنفری اظهار کرد: درچند جلسه در سازمان حمایت این موضوع بررسی شد و در نهایت سازمان حمایت با آنها موافقت کرد. البته برای اعمال این قیمت جدید مثل گذشته سازمان حمایت 5 شرط گذاشته که در واقع این افزایش قیمت به قطعه سازان هم منتقل شود ، زیرا ما مواجه هستیم با گزارشاتی که برخی قطعه سازان قادر به ادامه تولید نیستند و نیازمند این هستند که افزایش قیمت داشته باشند .وی ادامه داد: به علاوه اینکه تنظیم بازار بر عهده خودروسازان بزرگ باشد ، حاشیه بازار را کنترل کنند ، همچنین خدمات پس از فروش و کیفیت هم برعهده آنها باشند. در دوره زمانی که سازمان حمایت توافق می کند ، افزایش قیمت بیشتری نداشته باشند. وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود: این گونه که سازمان حمایت گزارش داده متوسط افزایش قیمت 10 درصد و با سقف 18 یا 20 درصد برای هر کدام از خودروسازان است، البته ما یک دستگاه بالاسری و کمیته بالاسری به نام ستاد تنظیم بازار داریم که معاون اول رئیس جمهوری آن را مدیریت می کند.
    http://www.asrekhodro.com/News/21537


    واردات خودرو 17 درصد افزایش یافت
    شش سال پیش در چنین روزی، واردات خودرو به کشور 17 درصد افزایش یافت.
    بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، میانگین قیمت هر خودروی سواری وارداتی طی شش ماهه نخست سال 1391 مبلغ 22,136 دلار (نزدیک به3.91 برابر هر خودروی صادراتی) بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با افزایش 3.46 درصدی مواجه بوده است و کشورهای مبدأ واردات خودروی سواری به طور عمده شامل امارات، جمهوری کره و کویت است.همچنین ارزش این میزان واردات با رشد 21 درصدی بالغ بر 429 میلیون دلار شد. سهم واردات خودروهای سواری از کل واردات کشور در نیمه نخست امسال به حدود 1.62 درصد رسیده است.تعرفه واردات 100 درصد خودروهای لوکس خارجی که در شش ماه سال 91 وارد کشور شد، بر اساس ارز مرجع 1226 تومانی محاسبه شده بود.
    http://www.asrekhodro.com/News/21528

    افزایش قیمت خودرو بازار را به رکود می‌کشاند
    شش سال پیش در چنین روزی رییس سابق انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ایران معتقد است که اگرچه هزینه‌های تولید خودرو در کشور افزایش یافته اما رشد قیمت فروش خودرو بیش از نرخ‌های فعلی خارج از آستانه تحمل مردم خواهد بود.سیدمحمد جعفری اظهار کرد: در حال حاضر نمی توان منکر ضرر و زیان تولیدکنندگان قطعه و خودرو در کشور شد با این حال اگر قرار باشد افزایش هزینه های خرید مواد اولیه، حق بیمه، مالیات و دیگر هزینه های تولید خودرو منجر به گران شدن قیمت فروش این محصولات شود، مشخص نیست که تا کجا می توان به رشد قیمت ها ادامه داد.وی با بیان اینکه باید سقفی در زمینه رشد قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر آستانه تحمل مردم در زمینه رشد قیمت این محصولات به سر آمده و افزایش قیمت ها بیش از میزان فعلی به ضرر مصرف کننده بوده و درنهایت موجب رکود بازار خودرو خواهد شد.
    رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان ایران ادامه داد: در حال حاضر با قیمت های فعلی نیز مصرف کنندگان زیادی حاضر به خرید خودرو نیستند بلکه تعدادی دلال در سراسر کشور هستند که خودروها را بین خودرو دست به دست کرده و موجب رشد بیشتر قیمت های بازار می شوند.

    http://www.asrekhodro.com/News/21506

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو