فونیکسریمکسبهتام

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

تجهیز ۶ پیمانکار آزادراه تهران - شمال به تجهیزات اجرای رویه بتنی

عصر خودرو- وزیر راه و شهرسازی با تعریف از آزادراه تهران شمال به عنوان بزرگترین پروژه مهندسی کشور، گفت: ۶ پیمانکار این پروژه به تجهیزات اجرای رویه بتنی مجهز شده‌اند.

تجهیز ۶ پیمانکار آزادراه تهران - شمال به تجهیزات اجرای رویه بتنی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، امروز و با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد مستضعفان عملیات حفاری تونل شرقی البرز در منطقه 2 آزادراه تهران شمال پایان یافت و حفاری از دو طرف تونل به هم رسید.

    این مراسم که با حضور دست‌اندرکاران آزادراه تهران- شمال انجام شد به عنوان نقطه عطفی در مهندسی کشور محسوب می‌شود.

    وزیر راه و شهرسازی در این مراسم اظهار داشت: پروژه آزادراه تهران- شمال به عنوان بزرگترین پروژه مهندسی ایران است و در حوزه مهندسی سیویل پروژه‌ای به این بزرگی در تاریخ مهندسی ایران وجود ندارد.

    عباس آخوندی ادامه داد: فناوری قوی و استفاده از رویه بتنی به صورت گسترده بر این آزادراه اجرا شده است. پروژه تماما ابنیه فنی است.

    وی ادامه داد: 18 دستگاه تونل و 18 دستگاه پل در منطقه‌ یک آزادراه تهران- شمال وجود دارد و در این مسیر 32 کیلومتری، 32 کیلومتر تونل به صورت دوطرفه اجرا شده است.

    وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تونل 4500 متری تالون دومین تونل بزرگ جاده‌ای ایران پس از تونل البرز است که 4500 متر پوسته دوم در آن اجرا شده است و این اتفاق بزرگی است.

    وی اظهار داشت: همزمان عملیات اجرایی منطقه دو به طول 22 کیلومتر هم آغاز شده است که 67 درصد مسیر تونل و پل است؛ منطقه 2، 44 دستگاه تونل دارد و در 22 کیلومتر مسیر 32 کیلومتر تونل اجرا می‌شود.

    آخوندی با بیان اینکه 6 پیمانکار در آزادراه تهران- شمال به تجهیزات اجرایی رویه بتنی مجهز شده‌اند،‌گفت: همه مسیر آزادراه دارای رویه بتنی است و این بسیار ارزشمند است.

    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در کشور ما ا مکان تولید سیمان از سنگ‌های معدنی وجود دارد از سویی دیگر قیمت جهانی قیر رو به افزایش است و امروز رویه بتنی ارزان‌تر از این اجرا می‌شود.

    وی اظهار داشت: رویه بتنی 25 سال عمر مفید اسمی دارد اما تا 52 سال هم به طول می‌انجامد و کمترین هزینه را برای بهره‌برداران دارد.

    بنابراین گزارش در این مراسم همه معاونان وزیر راه و شهرسازی در حوزه مختلف راه و مسکن حضور داشتند.

    این مراسم با وجود بارش شدید باران و سرمای هوا اجرا شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو