فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو پاریس (۱۷)

مدیرعامل BMW در نمایشگاه خودرو پاریس: خودروی جدید i۴ در سال ۲۰۲۱ تحویل مشتریان می شود

عصر خودرو- هارولد کروگر مدیر عامل شرکت ب‌ام‌و از نمایشگاه خودرویی پاریس بهره برد تا خبر تولید مدل i۴ خود راعلنی کند. خودرویی که قرار است در سال ۲۰۲۱ وارد خیابان های جهان شود.

مدیرعامل BMW در نمایشگاه خودرو پاریس: خودروی جدید i۴ در سال ۲۰۲۱ تحویل مشتریان می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصر ایران، این خودرو به طور رسمی در نمایشگاه خودرویی ژنو به نمایش درآمد و پنجمین خودروی تمام الکتریک از گروه صنعتی ب‌ام‌و محسوب می‌شود. دیگر مدل‌های این خودرو شامل ب‌ام‌و i3 ارتقا یافته، مدل الکتریکی مینی 2019، ب‌ام‌و ix3 2020 و نسخه الکتریکی iNEXT که قرار است در سال 2021 وارد بازار شود.

    ب‌ام‌و تائید کرد: i4 در سال 2021 زیر پای مشتریان است

    کروگر جزئیات زیادی را در خصوص i4 منتشر نکرده است، اما امید زیادی برای موفقیت این خودرو وجود دارد چرا  کمپانی ب‌ام‌و از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 100 هزار خودروی الکتریکی را به فروش رسانده است. این کمپانی با همکاری شرکت مینی -یکی از زیر مجموعه‌هایش- بیش از 300 هزار خودروی الکتریکی و پلاگین هیبرید فروخته است.

    این مدل مفهومی از موتور الکتریکی‌ای بهره می‌برد که در 4 ثانیه خودرو را به شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت رسانده و باعث حرکت آن با بیشینه سرعت 200 کیلومتر بر ساعت می‌شود. مدل مفهومی همچنین با یک بار شارژ 600 کیلومتر را خواهد پیمود.

    برای مقایسه باید گفت یک مدل الکتریکی i3 با یک باتری 42.2 کیلووات ساعتی لیتیوم- یونی و موتور الکتریکی‌اش تنها 167 اسب‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور دارد. این خودرو در 7.3 ثانیه به شتاب صفر تا صد کیلومتر رسیده . با بیشینه سرعت 150 کیلومتر بر ساعت به حرکت خود ادامه می‌دهد. این خودرو می‌تواند 395 کیلومتر را با یک بار شارژ بپیماید.

    جزئیات i4  قرار است در هاله‌ای از رمز باقی بماند، اما مشخص است این خودرو با باتری‌های ماژولار 60، 90 و 120 کیلووات ساعتی ارائه خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط