فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو پاریس (۱۲)

خودروسازان نوظهور در راه نمایشگاه پاریس ۲۰۱۸

عصر خودرو- جوانان دورگه در پاریس شورش می‌کنند! این شاید مهمترین تصویر نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۸ است که به زودی افتتاح می‌گردد. به غیر از غیبت خودروسازان بزرگ و عرضه نسل تازه‌ای از خودروهای تکنولوژیک در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۸، امسال شاهد حضور برندهای نوظهوری از کشورهای روسیه، چین، هند و ویتنام در این رویداد هستیم.

خودروسازان نوظهور در راه نمایشگاه پاریس ۲۰۱۸
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از هفت صبح ، سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو از کشورهای در حال توسعه به مناطق در حال توسعه و کمتر توسعه یافته سرایت کرده است. اگر زمانی عمده تولیدات جدید صنعت خودرو از کشورهایی نظیر آلمان و ژاپن می آمدند، حالا چین و هند دو قطب بزرگ خودروسازی جهان به شمار می‌روند که پیوسته بر حجم سرمایه گذاری خود افزوده و حتی روی تولید محصول از برندهای مستقل و بومی کار می‌کنند. بازار اروپا که دومین بازار بزرگ جهان با حجم 15 میلیون دستگاه در سال است، هدف اصلی سرمایه گذاری‌های جدید خودرویی در کشورهای چین و هند بوده و اخیرا روسیه و ویتنام هم تلاش‌هایی برای صادرات خودرو به اروپا رد پیش گرفته اند. اینجا به صورت اختصاری به بررسی مهمترین برنامه‌های این 4کشور در نمایشگاه امسال پاریس موتورشو داریم.

    1 چینی‌ها
    با برنامه‌ای که وان گنگ وزیر پیشین علوم و تحقیقات چین به دولت این کشور ارائه اده و در حال اجرا است،قرار شده بسیاری از خودروسازا بزرگ و استارت‌ اپ‌های کوچک به سمت تولید خودروهای الکتریکی و صادرات آنها به اروپا و آمریکا حرکت کنند. در این راستا این 4بازیگر چینی را می‌توانید در خلال نمایشگاه امسال پاریس ببینید که حرف های برای گفتن دارند:

    چری
    بزرگترین صادرکننده خودرو به خارج از چین همین شرکت چری است که عمده صادراتش را به برزیل و ایران می‌فرستد. حالا چری برنامه گذاشته پس از تاسیس دپارتمان طراحی خود در آلمان، شاسی‌بلند بزرگ و 7نفره خود با نام تیگو8 اگزید را با پیشرانه هیبریدی راهی بازار اروپا نماید.

    گک
    همکار تویوتا در ساخت خودروهای الکتریکی قرار است یک کراس‌اوور کامپکت برقی را راهی بازار اروپا کند در حالی که سیستم کنترل کیفی خود را از توویتا گرفته و تولید قطعات با هزینه ارزان را هم عاید سازنده ژاپنی کرده است. نام خودرو گک برای بازار اروپا A10 است.

    بایتون
    این خودروساز نوظهور چینی که روی تولید خودروهای الکتریکی خودران تمرکز کرده، اخیرا با همکاری شرکت آلمانی بوش در تلاش است روی توسعه بخش های فنی خودروهای جدید خود سرمایه‌گذاری کند تا به این ترتیب سالانه 150 هزار دستگاه خودرو تولید کرده و 20 درصد از آن را راهی بازار اروپا نماید. مهمترین محصول این شرکت یک شاسی‌بلند الکتریکی است که در نمایشگاه پاریس از آن رونمایی خواهد شد. این شرکت سال گذشته از سدان کا-بایت هم که یک خودرو تمام الکتریکی با برد 500 کیلومتر است در نمایشگا خودرو شانگهای رونمایی کرد.

    بی‌وای‌دی
    این شرکت که از پیشگامان تولید خودروهای الکتریکی بردبلند است، از مدت‌ها قبل محصولات تچاری و برقی خود را به اروپا صادر می کند. حالا هم شنیده شده ورن بافیت کار آفرین آمریکایی قصد دارد با یک سرمایه گذاری 1٫3 میلیارد دلاری این شرکت را برای رقابت با تسلا تجهیز کند. مهمترنی محصول این شرکت در نمایشگاه پاریس امسال نمونه 2019 سانگ برقی و نیز اتومبیل تانگ الکتریکی است.

    2 هندی‌ها
    هندی‌ها در تلاش‌اند با جذب سرایه‌های خارجی خود را همچون مکزیک به یکی از پایگاه‌های صادراتی خودرو به اقصی‌نقاط جهان تبدیل کنند. تاتا پیشتاز این کار است من اینکه فرود و بنز هم اخیرا تمایل پیدا کرده‌اند در هند خودروهای جدید تولید کنند.
    تاتا
    مهمترین قصد این خودروساز مستقل هندی از عرضه دو کانسپت جدید خود ورود به بازارهای جدیدی مثل بازار اتحادیه اروپا است که با نام‌های45X و H5X سال گذشته رونمایی شده و احتمالا امسال نمونه تولیدی آنها در پاریس رونمایی خواهد شد.

    3 روس‌ها
    روس‌ها خیلی تمرکز دقیقی روی تولید و توسعه برندهای خود ندارند اما اخیرا لادا با کمک رنو نیسان توانسته محصولات بهتری طراحی کند ضمن اینکه یک لیموزین مجلل هم در روسیه تولید شده که احتمالا به بازار اروپا هم صادر می‌شود.
    لادا
    کانسپت جذاب این شرکت که یک شاسی‌بلند جذاب با نام ویژن 4x4 است که احتمالا به زودی نسخه تولید انبوه آن را به عنوان جانشین لادا نیوای قدیمی در پاریس خواهیم دید.
    اوروس
    سنات نام لیموزین پوتین رییس‌جمهور روسیه است که اخیرا با امکاناتی خارق‌العاده (با توجه به توان صنعت خودرو روسیه) به وی تحویل شده و گفته شده نسخه کم‌آپشن‌تر آن جهت رقابت با محصولات رولزرویس و بنتلی در نمایشگاه پاریس رونمایی می‌گردد.

    4 ویتنامی‌ها
    جدیدترین عضو صنعت خودروسازی آسیا است که با کمک استودیو طراحی پینین فارینا روی تولید دو خودرو اسپورت هیبریدی جهت صادرات به خاک اروپا تمرکز کرده است.
    وین فست
    با طرح جلوپنجره‌ای نزدیک به محصولات پونتیاک، وین فست در تلاش است با حضور در نمایشگاه پاریس چهره تازه بازار خودرو اروپا باشد. نام 2محصول این شرکت تازه‌کار هنوز اعلام نشده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو