فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو پاریس (۳)

شاسی‌بلند شیک فرانسوی در برابر رقیبان لوکس آلمانی

عصر خودرو-دی‌اس خودروساز لوکس فرانسوی، تازه‌ترین مدلش که قرار است در نمایشگاه پاریس رونمایی شود را معرفی کرد.

شاسی‌بلند شیک فرانسوی در برابر رقیبان لوکس آلمانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴:۰۰
  • شاسی‌بلند شیک فرانسوی در برابر رقیبان لوکس آلمانی
  • شاسی‌بلند شیک فرانسوی در برابر رقیبان لوکس آلمانی
  • شاسی‌بلند شیک فرانسوی در برابر رقیبان لوکس آلمانی

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایران جیب ، دی‌اس خودروساز لوکس فرانسوی، تازه‌ترین مدلش که قرار است در نمایشگاه پاریس رونمایی شود را معرفی کرد. DS3 کراس‌بک، یک شاسی‌بلند کوچک است و از سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

گروه خودروسازی PSA، مالک کارخانه‌های پژو و سیتروئن، بعد از چند تلاش ناموفق در ورود به بازار خودروهای لوکس، ده سال پیش با تقلید از لکسوس، مارک دی‌اس را به عنوانی بخشی از شرکت سیتروئن ایجاد کرد. این مارک بعدا مستقل شد، اما تا سال گذشته همچنان محصولات سیتروئن با این نام فروخته می‌شد.

DS3 کراس‌بک دومین ماشینی است که مختص این شرکت طراحی شده است. طراحان دی‌اس در جستجوی تعریفی تازه از ماشین لوکس فرانسوی هستند. در این راه آنها ترکیبی از محافظه‌کاری خودروسازان آلمانی و جسارت خودروسازان ژاپنی را به مشتری ارائه می‌کنند که از سابقه هنرمندان این کشور در طراحی لباس‌های شیک الهام گرفته است.

مدل جدید دی‌اس بر روی شاسی جدید گروه PSA سوار شده است که می‌توان با آن ماشین‌های الکتریکی هم ساخت. قرار است مدل الکتریکی DS3 کراس‌بک شش ماه بعد از عرضه محصولات بنزینی و دیزل به بازار عرضه شود. به گفته دی‌اس این ماشین با هر بار شارژ تا 300 کیلومتر حرکت می‌کند.

دی‌اس از سال 2025 موتورهای درون‌سوز را کنار گذاشته و فقط ماشین‌های الکتریکی یا هیبرید تولید خواهد کرد.

فروش دی‌اس در سالهای گذشته چندان رونق نداشته و هر سال کمتر شده است. این شرکت در سال 2017 حدود 53 هزار دستگاه ماشین فروخت که نزدیک به چهل درصد از سال قبل کمتر بود. مدیران PSA می‌گویند برنامه آنها برای دی‌اس بلند مدت است و به نوسان‌های فروش در کوتاه‌مدت توجه نمی‌کنند.با این حال آنها امیدوارند مدل جدید روند کاهش فروش شرکت را متوقف کند. هنوز قیمت DS3 کراس‌بک به طور رسمی اعلام نشده اما انتظار می‌رود این ماشین اندکی از رقیبانش در آئودی و بنز ارزان‌تر باشد.

دی‌اس پارسال یک شاسی‌بلند بزرگتر به نام DS7 کراس‌بک را به بازار عرضه کرده و قرار است تا سال 2022 هرسال یک مدل جدید معرفی کند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط