فونیکسریمکسبهتام

رییس پلیس راه کرمانشاه مطرح کرد

جاده‌های کرمانشاه زیر ذره‌بین ۳۵ دوربین ثبت تخلف

عصر خودرو-رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از آغاز فعال سازی ۳۵ دوربین ثبت سرعت در سطح راه های برون شهری استان خبر داد و گفت: این دوربین ها رفتار رانندگان را به دقت زیر نظر خواهند داشت.

جاده‌های کرمانشاه زیر ذره‌بین ۳۵ دوربین ثبت تخلف
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدحیدری اظهار داشت: دوربین های ثبت سرعت به منظور کنترل دقیق رانندگان متخلفی است که باعدم رعایت قوانین و مقررات و ارتکاب تخلفات حادثه ساز، امنیت و آرامش سایر رانندگان و مسافرین را به خطر می اندازند.

    وی افزود: با توجه به اهمیت و تخلفات حادثه ساز ازجمله سرعت غیرمجاز و به منظور جلوگیری از وقوع سوانح و حوادث رانندگی که به سبب افزایش سرعت غیر مجاز شدت می یابد، پلیس راه انتظامی استان با استفاده از تجهیزات ترافیکی که در اختیار دارد نسبت به کنترل تخلفات حادثه ساز به ویژه سرعت غیر مجاز اقدام خواهد کرد.

    رئیس پلیس راه استان کرمانشاه یادآوری کرد: روزانه بالغ بر 50 مورد تخلف ناشی از سرعت غیرمجاز توسط این دوربین ها به مرکز پلیس راه ارسال می شود که بعد از پردازش و کنترل های تکمیلی در مورد مرتکبین آنها، قوانین لازم اعمال می شود.

    رئیس پلیس راه استان ادامه داد: این دوربین ها قابلیت محاسبه میانگین سرعت بین دو دوربین را نیز دارند و مواردی ازدستکاری پلاک که به منظور دور زدن قانون در عکسبرداری هایی که این دوربین ها می کنند مشاهده می شود.

    وی تصریح کرد: رانندگان این نوع وسایل نقلیه تصور می کنند می توانند خلاف مقررات رفتار کرده و از چنگال قانون بگریزند اما خوب است که بدانند سیستم ها طوری طراحی شده اند که با جابجایی اعداد و حروف پلاک، شماره ای که با مشخصات خودرو مرتکب خلاف همخوانی داشته باشند بدست می آید.

    سرهنگ حیدری همچنین به این دسته از رانندگان هشدار داد علاوه بر جریمه های پلیس راه، تحت تعقیب قضائی نیز قرار خواهند گرفت.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط