فونیکسریمکسبهتام

برترین استارتاپ‌های اروپایی متحول‌کننده حمل‌ونقل شهری را بشناسید

عصر خودرو- ترافیک و ناکارآمدی منجر به هدر رفتن زمان و هزینه‌های اقتصادی و زیست‌محیطی در بسیاری از شهرهای اروپایی می‌شود؛ آیا شما هم از این روند خسته شده‌اید؟

برترین استارتاپ‌های اروپایی متحول‌کننده حمل‌ونقل شهری را بشناسید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، با توجه به گستره جغرافیایی شهرها و افزایش بسترهای ارتباطی به تناسب افزایش جمعیت، مدیریت شهری به سمت استفاده از ابزارهای هوشمند برای کنترل و نظارت مناسب بر روی ابعاد این ساختار می‌رود و به دنبال این تغییر استراتژی به نسبت سال‌های گذشته، استارتا‌پ‌هایی شکل گرفته‌اند که راهکارهای مبتکرانه‌ای را برای حفظ بهینه شاخص نظارت و مدیریت حمل‌ونقل و ترافیک دارند.

    در این گزارش سعی می‌کنیم به معرفی 10 استارتاپ اروپایی بپردازیم که همه آنها در سال 2015 یا اخیرا تأسیس شده‌اند و هر یک از آنها می توانند در آینده‌ای نزدیک تأثیر قابل توجه و مثبتی بر حمل‌ونقل عمومی یا کالاها داشته باشند.

     

    Ampler Bikes، یک استارتاپ استونیایی است که با هدف حل چالش مسافرت‌های درون شهری در سال 2015 تأسیس شده است؛ این استارت با ایجاد دوچرخه‌های هوشمند الکتریکی برای دوچرخه‌سواران شهری روند مسافرت‌های درون شهری را بهبود بخشیده‌ است.

    دوچرخه‌های این شرکت جوان بسیار سبک‌تر از مدل‌های موجود هستند و با این هدف طراحی شده‌اند تا استفاده از آنها در شهرهای مدرن آسان شود.Cargonexx، یک استارتاپ آلمانی مستقر در هامبورگ است که در پایان سال 2015 تأسیس شد؛ این استارتاپ در واقع تردد کامیون‌های خالی را کاهش می‌دهد.

    Cargonexx در حال حاضر بیش از 60 هزار کامیون در شبکه خود دارد؛ شرکت‌ها می‌توانند بارهای کامیون را فقط با یک کلیک موس بارگیری کنند، همچنین سفارشات به صورت خودکار به کامیونی منتقل می‌شوند که بهترین شرایط مناسب را داشته باشند.

    تکنولوژی آنها قادر است تا حداکثر میزان بارها را پیش‌بینی کند و سپس کامیون‌ها را به جایی که پیش از آن مورد نیاز هستند، بفرستد؛ بنابراین نتیجه انجام این کار داشتن کامیون کمتر در جاده‌ها است.

    جالب است بدانید این استارتاپ یکی از چهار برنده جایزه استارتاپ‌های اروپا در حمل‌ونقل بوده است.

    Cocolis

    Cocolis یک استارتاپ فرانسوی است و شیوه کار آن به این صورت است که افرادی که نیاز به ارسال یک محموله دارند را به رانندگانی که صندوق عقب اتومبیل آنها خالی است، مرتبط می‌کند.

    تمام اقلام در جاده تا دو هزار یورو بیمه می‌شوند؛ البته هزینه حمل‌ونقل به خصوص برای موارد سنگین و بزرگ می‌تواند بسیار گران باشد.

    با Cocolis هر کسی برنده می‌شود چراکه هزینه پرداختی فرستنده‌ها تا 80 درصد ارزان‌تر است و رانندگان در جاده نیز از این طریق کسب درآمد می‌کنند.

    Cocolis همچنین یکی از چهار برنده جایزه استارتاپ‌های اروپا در حوزه حمل‌ونقل بوده است.

     

    Coup

    استارتاپ آلمانی Coup در سال 2016 راه‌اندازی شده است؛ این استارتاپ از سرویس اشتراک‌گذاری اسکوترهای الکتریکی موسوم به eScooter-Sharing به منظور تسهیل حمل‌ونقل استفاده می‌کند.

    Coup در برلین و پاریس به ترتیب با هزار و 600 اسکوتر الکتریکی فعالیت می‌کند؛ این استارتاپ با خودکفایی موجب صرفه‌جویی در وقت شده و به عنوان مکمل عالی برای خدمات حمل‌ونقل در مراکز شهری محسوب می‌شود و در مدت زمان کوتاه نزدیکترین اسکوتر الکتریکی را در اختیار درخواست‌کننده قرار می‌دهد.

    Lilium Aviation

    Lilium Aviation یک استارتاپ آلمانی است که در سال 2015 توسط چهار مهندس هوافضا و طراحان محصول از دانشگاه فنی مونیخ تأسیس شده است.

    این استارتاپ با پشتیبانی آژانس فضایی اروپا، یک جت یا تاکسی بالارونده الکتریکی را توسعه می‌دهد.

    لیلیوم در حال حاضر یک استارتاپ پر رونق است که با اشتیاق به متحول کردن حمل‌ونقل‌های شخصی هدایت می‌شود؛ Lilium قصد دارد به لطف تأمین مالی مطمئن و با اعتماد به سرمایه‌گذاران معتبر و همچنین پشتیبانی آژانس فضایی اروپا (ESA)، اولین و بهترین خدمات در حوزه حمل‌ونقل هوایی را ارائه دهد.

    Global MaaS

    Global MaaS یک استارتاپ فنلاندی است که در سال 2015 تأسیس شده است؛ شرکت Helixin، با ساخت اولین اکوسیستم تحرک در جهان، مفهوم تحرک به عنوان یک سرویس (MaaS) را به واقعیت تبدیل می‌کند.

    اپلیکیشن تلفن همراه این استارتاپ که Whim نام دارد تمام نیازهای سفر روزانه شما را با یک برنامه ساده پوشش می‌دهد؛ هدف آنها ارائه یک جایگزین برای داشتن ماشین با ترکیب حالت‌های مختلف حمل‌ونقل در قالب یک سرویس است.

    Maas Global یکی از چهار برنده جایزه استارتاپ‌های اروپا در حوزه حمل‌ونقل بوده و تاکنون، MaaS Global در حدود 12.2 میلیون یورو سرمایه خود را افزایش داده است.

    Seabubbles

    Seabubbles یک استارتاپ فرانسوی است که در سال 2015 تأسیس شد و مقر آن در پاریس است.

    Sea Bubbles در واقع یک تاکسی آبی است که امکان حمل‌ونقل در آب را برای کاربران خود فراهم می‌کند؛ Bubbles یک ماشین 100 درصد الکتریکی است که با استفاده از تکنولوژی فویلر نهایت بهره‌وری را فراهم می‌کند.

    این تاکسی آبی میزان آلودگی هوا را کاهش داده و همچنین می‌تواند با حرکت بر روی سطح دریاچه، رودخانه یا دریا، مسافران خود را به مقصد برساند.

    جالب است بدانید این تاکسی هیچ‌گونه آلودگی صوتی ایجاد نمی‌کند و بدون ایجاد موج، در سطح آب حرکت می‌کند؛ این شرکت جوان در حال حاضر به میزان 10.1 میلیون یورو سرمایه را تأمین کرده است.

    Tracefy

    Tracefy یک استارتاپ هلندی است که در سال 2015 راه‌اندازی شده است؛ این شرکت جوان یکی از محبوب‌ترین وسایل حمل‌ونقل هلندی (دوچرخه) را به یک ابزار هوشمند برای حمل‌ونقل تبدیل کرده است.

    Tracefy با ترکیب سخت‌افزار (ماژول GPS) و نرم‌افزار، دوچرخه‌ها را به اینترنت متصل می‌کند؛ ارائه اطلاعات دقیق مکانی در زمان واقعی، یک ویژگی متنوع و مفید را برای کاربران فراهم می‌کند.

    از این قابلیت می‌توان به منظور محفاظت از سرقت، برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات و بسیاری موارد دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

    Trusk

    Trusk یک استارتاپ فرانسوی مستقر در پاریس است؛ این استارتاپ که در سال 2015 تأسیس شد در واقع یک پلت‌فرم است که کاربر را با یک یا دو حامل (Truskers) از طریق یک ابزار مرتبط می‌کند.

    کاربر می‌تواند از Trusk را به منظور حمل هر شی از نقطه A به نقطه B و بدون ترک خانه خود استفاده کند؛ این استارتاپ به ویژه برای حمل‌ونقل اقلام بزرگ مانند مبلمان، یخچال و سایر موارد مشابه مناسب است.

    Trusk تا کنون حدود 2.5 میلیون یورو بودجه برای خود تأمین کرده است.

    Wakeo

    Wakeo نیز یک استارتاپ فرانسوی است که در سال 2016 تأسیس شد.

    این استارتاپ با حمایت مالی Techstart پاریس، توانست پلت‌فرم SaaS را توسعه دهد تا از این طریق امکان مشاهده زمان واقعی در جریانات حمل‌ونقل B2B (دریایی، هوایی، جاده) را ایجاد کند.

    آنها به فرآیند حمل‌ونقل کمک می‌کنند تا از این طریق تجربه مشتری و بهینه‌سازی عملیات را بهبود بخشند.

    Wakeo این کار را با تقویت شرکای حمل‌ونقل چندگانه به یک پلت‌فرم مرکزی Saas انجام می‌دهد تا امکان مشاهده زمان واقعی در تمام جریان‌های حمل‌ونقل را به نمایش بگذارد.

    در پلت‌فرم SaaS متقاضی نیازی به خرید، نصب یا راه‌اندازی نرم‌افزار مورد نیاز خود ندارد و شرکت ارائه دهنده خدمات در ازای دریافت هزینه‌ای مشخص به‌صورت ماهیانه و یا سالیانه، تمامی امکانات مورد نیاز متقاضی را از طریق وب‌سایتی که بدین منظور طراحی شده است ارائه می‌دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو