فونیکسریمکسبهتام

مدیر عامل اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی خبر داد

فرسودگی بیش از۷۱درصد ناوگان حمل ونقل همگانی کشور

عصر خودرو- مدیر عامل اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی از فرسودگی بیش از ۷۱ درصد خودروهای ناوگان حمل و نقل همگانی کشور خبر داد.

فرسودگی بیش از۷۱درصد ناوگان حمل ونقل همگانی کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا؛ عبداله متولی درباره فرسودگی ناوگان حمل و نقل همگانی در سطح کشور گفت: ناوگان حمل و نقل همگانی کشور بیش از 233 هزار خودرو شامل تاکسی، ون، اتوبوس، مینی بوس، وانت، کامیون و کامیونت در اختیار دارد که متاسفانه به سبب عدم توجه به مقوله نوسازی طی یک دهه گذشته بیش از 71 درصد این خودروها فرسوده هستند و بی تردید این فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی در سراسر کشور یک معضل جدی قلمداد می شود.

    وی افزود: باید موضوع فرسودگی این ناوگان مورد توجه ویژه قرار گیرد. علیرغم اینکه در کلانشهرها نیز معضل فرسودگی خودروهای حمل و نقل عمومی وهمگانی مشهود است؛ اما این چالش در شهرهای کم برخوردار زیر صدهزار نفر که از درآمد کمتری برخوردار هستند فشار مضاعفی را بر رانندگان به سبب استهلاک و هزینه های سنگین تعمیرات وارد کرده است.

    وی ادامه داد: در کلانشهرها از منابع مالی رسوبی شهرداری ها در بانک‌ها جهت ارائه تسهیلات به رانندگان جهت نوسازی بهره گرفته می شود. بی تردید باید جهت رفع مشکلات حوزه حمل و نقل همگانی در شهرهای کم برخوردار به ویژه در زمینه نوسازی خودروهای فرسوده تدبیری اندیشیده شود و در صورت امکان  از منابع مالی رسوبی سازمان شهرداری ها  و دهیاری های کشور  در بانک‌ها  نسبت به نوسازی ناوگان حمل و نقل همگانی کشور بهره گرفته شود.

    وی تاکید کرد: در حال حاضر رفع مشکلات معیشتی رانندگان، تلاش درراستای تامین مسایل رفاهی جامعه حمل و نقل همگانی همچون ارائه تسهیلات کم بهره، تامین قطعات، اخذ تخفیف در تهیه لوازم یدکی، روغن، لاستیک و کاهش هزینه های تعمیرات مهمترین دغدغه های مدیران اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی است. در حقیقت در راستای سیاست های دولت مردمی مبنی بر کاهش آلام اقشار شریف و زحمت کش جامعه ؛ ارتقاء معیشت و رفاه رانندگان طی یک برنامه منسجم و پژوهش محور اقدامات موثری صورت گرفته که امیدواریم  با حمایت دولت مردمی در میان مدت ؛ موفق به رفع ریشه ای بسیاری از مشکلات موجود در حوزه حمل و نقل همگانی شویم.

    مدیرعامل اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی کشور در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه متاسفانه اغلب قوانین و مصوبات با تمرکز و اولویت بر مسائل کلانشهرها تهیه و اجرا می شود، افزود: این رویکرد متاسفانه باعث مهاجرت گسترده به کلانشهرها می شود در حالی که  باتوجه و توسعه شهرهای کم برخوردار زیر صدهزار نفر کشور می توان ضمن کاستن از مشکلات کلانشهرها ؛ از تبعات مهاجرت و حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ کم کرد و رونق و پویایی را به شهرهای کمتر توسعه یافته هدیه داد که در همین رابطه توسعه و حمایت از حمل و نقل همگانی می تواند بستر ساز سایر انواع توسعه در این شهرها باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط