فونیکسریمکسبهتام

بازدید مقامات از آخرین مراحل کار در آزادراه تهران-شمال

عصر خودرو- مهم‌ترین پروژه آزادراهی کشور که در طول سال های گذشته با پیگیری‌های همه جانبه وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان پیشرفت قابل توجهی داشته، امروز میزبان رییس مجلس بود تا لاریجانی از نزدیک در جریان آخرین وضعیت اقدامات در این طرح قرار گیرد.

بازدید مقامات از آخرین مراحل کار در آزادراه تهران-شمال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمد سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان و خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور صبح امروز از آزاد راه تهران – شمال بازدید کردند.

    در جریان این بازدید که آخرین وضعیت کار در نقاط مختلف این آزادراه تشریح شد و با حضور در بخش هایی از قطعه نخست، مراحل پایانی کار در این قطعه مورد بررسی قرار گرفت، رییس مجلس از لزوم تامین سرمایه لازم برای نهایی شدن ساخت این طرح سخن گفت.

    لاریجانی که در کنار جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، یکی از اصلی ترین شخصیت های سیاسی کشور به شمار می رود که در این پروژه حاضر شده، ضمن ابراز رضایت از آنچه در حال اتفاق افتادن است، اعلام کرد که می توان با جذب نقدینگی های موجود در سطح جامعه، نسبت به تامین مالی طرح های بزرگی مانند آزادراه تهران – شمال اقدام کرد.

    رییس مجلس همچنین از ظرفیت های اشتغال زایی این طرح به عنوان یکی از نقاط قوت مهم موجود در این حوزه یاد کرد و گفت: می‌توان با استفاده از امکانات در نظر گرفته شده در طول این مسیر شرایط را خدماتی مطلوب به مسافران و مردم عرضه کرد.

    همچنین در جریان این بازدید خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی به توضیح درباره آخرین وضعیت پیگیری این پروژه پرداخت و همان طور که پیش از این نیز به ایسنا خبر داده بود، میزان پیشرفت این طرح در قطعه نخست را حدود 91 درصد اعلام کرد.

    بر اساس گفته‌های وی، در حال حاضر قطعه نخست این آزادراه به مرحله روسازی و تاسیسات رسیده و این امید وجود دارد که ظرف ماه های آینده به بهره برداری نهایی برسد.

    همچنین قطعه دوم این آزادراه نیز به پیشرفتی 21 درصدی رسیده و تونل بزرگ البرز گام های نهایی برای پایان حفاری را پشت سر می گذارد.

    بنیاد مستضعفان به عنوان مسئول اصلی این طرح پیگیری ها برای جذب سرمایه ساخت قطعه سوم این آزادراه را نیز آغاز کرده که احتمالا در آینده نزدیک این موضوع نیز نهایی خواهد شد.

    آزادراه تهران – شمال پس از سال های طولانی در جا زدن با روی کار آمدن دولت یازدهم بار دیگر به عنوان یکی از طرح های اولویت دار زیرساختی کشور در دستور کار قرار گرفت.

    دولت در طول سال های گذشته طرح های دیگری را نیز به منظور توسعه راه های شمالی کشور در دستور کار قرار داده که تکمیل بخشی از آزادراه قزوین – رشت و چهار خطه سازی محورهای فیروزکوه و هراز بخش مهمی از این طرح بوده اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو