فونیکسریمکسبهتام

عضو شورای شهر تهران:

استانداری برای حل ترافیک پایتخت ورود کند

عصر خودرو- عضو شورای شهر تهران با اشاره به سهم استان‌ها و شهرستان‌های اطراف تهران در افزایش بار ترافیکی پایتخت گفت: شهرداری نمی‌تواند؛ بار مشکلات استان را به دوش کشد و استانداری باید برای رفع مسئله ترافیک ورود کند.

استانداری برای حل ترافیک پایتخت ورود کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایلنا، روزانه نزدیک به یک میلیون نفر برای کار از شهرستان‌ها و استان‌های اطراف وارد تهران می‌شوند و سهم عمده‌ای در ترافیک تهران در ساعات پیک دارند. الهام فخاری، عضو شورای شهر تهران و رییس شورای استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با راهکار و رویکرد شورای استان در این زمینه گفت: رویکرد شورای شهر و شورای استان تهران این است که مسایل تهران فقط متعلق به خود شهر نیست. در نتیجه اگر قرار باشد؛ مسایل و مشکلات تهران را حل کنیم، مطمئنا فقط با برنامه‌ها و بودجه‌های داخلی شهر قابل حل نخواهند بود.

    وی ادامه داد: مسایل داخل تهران کاملا با پیرامون شهر درگیر هستند، پس اگر قرار است مشکلات تهران حل شود باید اوضاع پیرامونی نیز در حل آن نقش موثری داشته باشند.

    عضو شورای شهر با اشاره به بحران ترافیک در تهران و جمعیت میلیونی که روزانه به این شهر سفر می‌کنند، افزود: برای حل این طور مسایل پیش از آنکه بگوییم؛ شهرداری تهران باید چه کند و فشار را روی شهرداری و شورا وارد کنیم باید از استانداری سوال کنیم که طرح توسعه استان را چه طور تنظیم کرده است. اینکه آیا در طرح توسعه تفصیلی تهران اصلا به این مسئله توجه کرده است؟ چرا که مسئله ترافیک فقط در تهران نیست اما فشار آن به بار ترافیکی پایتخت تحمیل می‌شود.

    فخاری با اشاره به موج مهاجرت از داخل شهر تهران به شهرهای حاشیه و ورود و خروج روزانه به داخل شهر برای کار افزود: از سوی دیگر مسئله بعدی کیفیت زندگی در تهران است. اگر بتوانیم کیفیت و شرایط زندگی در تهران را اصلاح کنیم، پس از آن شهروندان در شرایطی عادلانه‌تر می‌توانند محل زندگی خود را انتخاب کنند. شهروندان می‌توانند محلی را انتخاب کنند که نزدیک به محل کارشان باشد.

    ریس شورای استان‌ها با بیان اینکه مردم نمی‌توانند با هزینه مورد نظر خود مسکن تهیه کنند و مجبور می‌شوند در مسافتی دور از شهر و محل کار خود ساکن شوند، گفت: این در مورد ساکنان خود تهران هم دیده می‌شود فردی که در شرقی‌ترین قسمت تهران زندگی می‌کند، اما محل کارش غربی‌ترین قسمت تهران است. البته این بخش به نحوه مدیریت زندگی توسط خود شهروندان برمی‌گردد و فقط مسئله اقتصادی نیست.

    وی با بیان اینکه شهروندان باید طوری برنامه زندگی خود را تایید کنند که کمترین فاصله را با محل کار داشته باشند، در واکنش به این سوال که هزینه مسکن شهروندان را وادار به این انتخاب می‌کند، افزود: در کلیت تهران اجاره‌ها آنقدر بالا و پایین نمی‌‌شود. بخشی از این انتخاب مردم به نوع خدمات و کیفیت زندگی برمی‌گردد و مردم ترجیح می‌دهند برای دسترسی به خدمات بهتر محل زندگی‌شان خیلی دور‌تر از محل کارشان باشد. در نتیجه اگر بتوانیم کیفیت زندگی را ارتقا داده و وضعیت نسبتا عادلانه‌ای را برقرار کنیم آن وقت شهروند هم حق انتخاب پیدا می‌کند و در یک فرایند زمانی طولانی‌تر ترافیک هم سبک‌تر خواهد شد.

    فخاری در انتها با بیان اینکه سعی می‌شود؛ مسایل ترافیکی، فرهنگی، اجتماعی و حتی خدماتی در سطح استان دیده شود، خاطرنشان کرد: در هر حال این یک فشار مضاعف و غیرواقعی است که از شهرداری بخواهیم مسایل پیرامونی را بر دوش بکشد و راهی که ما پیشنهاد می‌دهیم توسعه جامعه و کل استان است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو