فونیکسریمکسبهتام

رئیس کانون جهانگردی و اتومبیلرانی خبر داد:

برگزاری دوره های آموزش مهارت رانندگی رایگان با هدف کاهش تصادفات

عصر خودرو- رئیس کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از برگزاری برنامه آموزش مهارت رانندگی به صورت رایگان در پارکینگ شماره ۱ مجموعه ارم در ۳۱ فروردین ماه خبر داد.

برگزاری دوره های آموزش مهارت رانندگی رایگان با هدف کاهش تصادفات
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، رامین افشاری در یک نشست خبری هدف از اجرای این برنامه را کاهش تصادفات اعلام و اظهار کرد: مدتی است درتلاش برای اجرای چنین طرحی بودیم که در نهایت امسال این طرح به مرحله اجرا رسید.
    وی با بیان این که در این برنامه قصد داریم تا با آموزش صحیح رانندگی در بخش عمومی و نه در بحث تخصصی، فرهنگ رانندگی را ارتقا دهیم، تصریح کرد: اگر بتوانیم با برگزاری این برنامه‌ها از آسیب دیدن حتی یک نفر در تصادفات رانندگی جلو گیری کنیم به رسالت خود دست یافته ایم و امیدواریم با حمایت پلیس ، وزارت راه و بعدها فدراسیون اتومبیلرانی بتوانیم این برنامه‌ها را تداوم بخشیم و آن را گسترده تر کنیم.
    افشاری در خصوص بازسازی خودروهای کلاسیک گفت: 6 خودرو در کاخ سعدآباد است که از ارزش مالی و تاریخی بالایی برخوردار هستند که از 40 سال پیش تا کنون آسیب‌های جدی دیده‌اند.از آن زمان تاکنون فرصت و بودجه کافی برای بازسازی این 6 خودرو وجود نداشت، اما پس از بازدید از این خودروها توسط یار احمدی مدیر اتومبیلرانی کانون جهانگردی تصمیم گرفتیم در این طرح مشارکت کنیم.
    رئیس کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ادامه داد: پس از بررسی‌ها قرار شد که با راه اندازی یک نمایشگاه کلاسیک که در ایام نوروز افتتاح شد و همچنان هم به کار خود ادامه می دهد، بودجه ای برای بازسازی این خودروها فراهم کنیم.
    وی با بیان اینکه رالی‌های خانوادگی یکی از مهمترین فعالیت‌های این سازمان است،گفت: ما در طی سال‌های گذشته رالی‌های درون شهری و بین استانی بسیاری برگزار کردیم که مورد استقبال علاقه مندان قرار گرفت.از این رو تصمیم گرفتیم تا بعد از رالی از حرم تا حرم که یکی از سخت ترین و بهترین رالی‌های برگزار شده در این سازمان بود رالی بین‌المللی برگزار کنیم.
    افشاری با بیان این که بر اساس برنامه ریزی ها قرار است رالی را ابتدا از کشورهای همسایه مانند آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و ترکیه شروع کنیم، تصریح کرد: قرار است بعد از انجام موفقیت آمیز این رالی با یک اسپانسر قوی، رالی پرسپولیس تا اکروپولیس را برگزار کنیم که اجرای صحیح و بی نقص تمامی این برنامه ها منوط بر داشتن یک اسپانسر از جنس خودرو و یا دیگر شرکت‌ها می‌شود که ما را از نظر مالی حمایت کند.
    او با اعلام اینکه هدف از برگزاری این گونه مسابقات اشاعه فرهنگ ایرانی است، افزود: در دنیا راجع به ایران و ایرانی تفکرات اشتباهی در جریان است که ما قصد داریم با برگزاری اینگونه برنامه‌ها در کنار این مسابقه با ارائه صنایع دستی و معرفی فرهنگ ایرانی ایران را به شکل درست به دیگر کشورها معرفی کنیم.
    در ادامه محمد علی مرندیان مجری این طرح در خصوص این برنامه گفت: قرار است که مردم با خودروهای شخصی خود به این محل بیایند تا آموزش‌های اولیه صحیح رانندگی کردن را بیاموزند.این آموزش ها قرار است سبک رانندگی شخص را تغییر دهد تا شاهد رشد فرهنگ رانندگی و خصوصا کاهش تصادفات جاده‌ای و درون شهری را شاهد باشیم.
    او در ادامه افزود: با توجه به اینکه برای نخستین بار است که این اتفاق رخ می‌دهد من سعی می‌کنم تا در سریع ترین زمان ممکنه به هر شخص آموزش‌های لازم را بدهم و چندین دور را هم در کنار هنرجویان قرار بگیرم.این آموزش شامل آموزش تئوری و عملی خواهد بود و در این آموزش هیچ خودرویی آسیب نخواهد دید.
    بر اساس این گزارش، علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام با شماره تلفن 66755591-021 و یا سایت کانون ارتباط بر قرار کنند.

    نویسنده و عکاس: اشکان آثار

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط