فونیکسریمکسبهتام

ترفندهای رانندگی!

عصر خودرو- هنگام مسافرت با وسایل شخصی، هیچ چیزی مهمتر از تمرکز شما در رانندگی نیست چون جان خودتان و همراهانتان در دستان شماست.

ترفندهای رانندگی!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزاش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، پس بهتر است برای اینکه راننده خوبی باشید توصیه‌های رانندگی را جدی بگیرید، اگر می خواهید راننده حرفه‌ای باشید باید مواردی را بدانید تا در حین رانندگی در جاده مشکلی برایتان پیش نیاید.
    در سرعت‌های بالا همیشه دو دستی فرمان را نگه دارید که اگر به هر دلیلی فرمان به سمتی کشیده شد، بتوانید کنترل کنید.
    زمان رانندگی در اوایل باران که جاده خیس نشده و نمدار است، ‌حواستان را جمع کنید و ترمز محکم نگیرید. داشتن ترمز ABS در اینجا حسابی به کار می‌آید.
    بطری آب، آچار، قفل فرمان یا هر چیز دیگری را طوری در خودرو جاسازی کنید که زیر پای راننده نیفتند و کلا از هر اقدامی که باعث حواس پرتی راننده می‌شود، خودداری کنید.
    اگر می‌خواهید لاین حرکت را عوض کنید، باید قبل از اینکه به محل مورد نظر برسید فرمان را صاف کنید تا با سر خوردن جانبی که ایجاد می‌شود در مسیری که می‌خواهید قرار بگیرید و خودرو از مسیرش منحرف نشود.
    یکی از بزرگترین اشتباهات، کلاچ گرفتن قبل از ترمز کردن در دنده‌های بالا‌تر از یک است که باعث شتاب گرفتن خودرو می‌شود و خودرو دیر‌تر متوقف می‌شود.
    برای چرخاندن فرمان چه در جاده‌های کوهستانی چه در اتوبان‌ها اگر به‌طور مثال می‌خواهید به سمت راست برانید، نیرو را با دست راست به فرمان وارد نکنید بلکه با دست چپ نیرو را وارد کنید چون ممکن است در فشار با دست راست، کنترل نیرو از دست‌تان خارج شود اما اگر از دست چپ استفاده کنید، چون فرمان را هل می‌دهید، کنترل بیشتری خواهید داشت و برای عکس‌العمل آمادگی بیشتری دارید.
    هیچ وقت زمانی که مانعی مثل عابر یا خودرو سرراه شما سبز می‌شود به خودرو فرمان ندهید، در این مواقع ترمز گرفتن بهترین گزینه است.
    در سرعت بالا‌تر از 60 کیلومتر، اگر ترمز خیلی شدید بزنید امکان قفل شدن چرخ‌ها وجود دارد، ترمز را چند بار بگیرید و‌‌ رها کنید ضمن اینکه برای متوقف کردن یا کم کردن ناگهانی سرعت، می‌توانید از دنده معکوس هم استفاده کنید.
    در پیچ ها وقتی سریع ترمز کنید به این دلیل کنترل را از دست می‌دهید که چرخ‌های بیرونی با سرعت بیشتری می‌چرخند ولی ترمز، نیرویی مساوی بین چرخ‌های دو طرف اعمال می‌کند و به اصطلاح عقب خودرو در می‌رود، به همین دلیل اصلا کلاچ نگیرید و ترمز را هم تا ته نگیرید، در عوض خیلی زود پدال گاز را ول کنید. وقتی ترمز می‌گیرید فرمان نباید در حالت پیچ باشد، سریع
    ترمز کنید و ول کنید و بعد فرمان را در مسیر پیچ بچرخانید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو