فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون سیاست گذاری موبیلیتی FIA خبر داد:

برنامه‌ریزی آموزش‌های کاربردی تحت نظارت FIA از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی

عصر خودرو : کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایرانT همزمان با «دهه جهانی تلاش برای ایمنی راه‌ها» در اجلاس منطقه‌ای و بین‌المللی فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA)، حضور فعال داشته و ویژه برنامه‌های جامعی را در راستای تحقق اهدف این دهه تدارک دیده است.

برنامه‌ریزی آموزش‌های کاربردی تحت نظارت FIA از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ،  فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA)، با توجه به نام‌گذاری دهه حاضر با عنوان "تلاش برای ایمنی راه‌ها" توسط دبیرکل سازمان ملل متحد و به منظور کاهش حوادث جاده‌ای و دیگر مسایل مرتبط با این امر، برنامه‌های گسترده‌ای را طراحی و ضمن تشویق کانون‌ها و فدراسیون‌های اتومبیلرانی سراسر دنیا، حمایت‌های مالی و معنوی قابل توجهی از اجرای برنامه‌های فرهنگی - آموزشی ترویج فرهنگ اتومبیلرانی ایمن به مرحله اجرا در آورده است.
    مدیر امور بین‌الملل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، در همین خصوص با تأکید بر بسط و گسترش روابط کانون با FIA و کلوپ‌های اتومبیلرانی فعال جهان، گفت: در اجلاس اخیر منطقه‌ای فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی که در تونس برگزار شد، نماینده کانون از سوی شورای جهانی فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی، به عنوان عضو کمیسیون سیاستگذاری موبلیتی FIA انتخاب شد. این امر برای ما موفقیت بزرگی است تا در کنار کشورهایی چون نیوزیلند، شیلی، اسپانیا، فرانسه، بلژیک، هلند و کانادا، در امر سیاستگذاری موبیلیتی و گردشگری FIA، ایفای نقش کنیم.
    حسینعلی قلی‌زاده افزود: به منظور گسترش ظرفیت‌های بین‌المللی کانون و تحقق اهداف آن در مسیر ترویج فرهنگ اتومبیلرانی ایمن و گردشگری، برنامه‌های ویژه‌ای به اجرا درآمده که از جمله این موارد می‌توان به برگزاری و اجرای برنامه‌های کمپین "حفظ جان کودکان با ایمنی راه‌ها"، کمپین "مواظب دوچرخه سواران و موتورسواران باشید"، آموزش رانندگان اتوبوس‌های بین شهری و برگزاری کارگاه‌های عملی ایمنی اتومبیلرانی اشاره کرد.
    وی افزود: با استفاده از ظرفیت‌ها و استانداردهای فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA)، ضمن عقد تفاهم نامه‌های مهم و هماهنگی با ارگان‌های مرتبط کشوری، آموزش‌های کاربردی و راهبردی از قبیل آموزش‌ها و آزمون‌های مهارتی رانندگان خودروهای سنگین، تحت نظارت این سازمان بین‌المللی طراحی شده است.
    مدیر امور بین‌الملل کانون و عضو کمیسیون بین‌المللی تاریخی FIA، هم چنین با اشاره به گسترش ارتباطات بین‌المللی گفت: معرفی اقدامات کشورمان در شناسایی و صیانت از خودروهای تاریخی در کمیسیون بین‌المللی تاریخی FIA و همچنین ثبت موزه خودروهای تاریخی کشورمان در سایت موزه مجازی فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی، از دیگر اقدامات امور بین‌الملل کانون در عرصه مجامع بین‌المللی بوده است.
    قلی‌زاده، در ادامه با اشاره به تنظیم روابط کانون با اتحادیه‌ها و مجامع بین‌المللی و منطقه‌ای مرتبط با FIA، افزود: برنامه‌ریزی برای برگزاری نشستی با حضور دست اندرکاران ارشد و منطقه‌ای فیا در تهران در دستور کار ما قرار دارد.
    وی خاطرنشان کرد: به طور حتم در این نشست، از ظرفیت‌ها و برنامه‌های ارگان‌ها و دانش علمی و تخصصی کارشناسان برجسته بهره‌گیری خواهیم کرد.
    این عضو کمیسیون سیاست گذاری موبیلیتی FIA، به تلاش‌های خود برای ایفای نقش شایسته در این کمیسیون اشاره کرد و همکاری با کانون‌ها و ارگان‌های مرتبط با آن، در کشورهای منطقه به منظور توسعه روابط گردشگری را از جمله برنامه‌های مهم کانون دانست.
    مدیر امور بین‌الملل کانون، با تاکید بر ضرورت برقراری ارتباطات دوسویه بین‌المللی در سایه تغییرات پرشتاب جهان و رواج فناوری‌های برتر درعرصه‌های مختلف جهانگردی و اتومبیلرانی، گفت: بر همین مبنا روابط بین‌الملل کانون در تلاش است تا با تبادل دستاوردهای گردشگری و اتومبیلرانی با کانون‌های موفق اروپایی و سازمان‌های بین‌المللی، سطح سازمانی خود را ارتقاء داده و دستاوردهای حاصل از فعالیت‌هایش را در مجامع بین‌المللی FIA و اتحادیه بین‌المللی گردشگری (AIT) ارائه کند.
    قلی‌زاده در پایان، بسترسازی و برنامه‌ریزی برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی- آموزشی کانون با جلب حمایت‌های فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی در تدوین و اجرای برنامه‌های آموزشی تخصصی– مهارتی مورد نیاز بخش اتومبیلرانی کشور، به منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌های فنی و اجرائی FIA برای ترویج فرهنگ اتومبیلرانی و تردد ایمن را از اولویت‌های امور بین‌الملل کانون بر شمرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو