فونیکسریمکسبهتام

برنامه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برای رانندگان اتوبوس‌

عصر خودرو : عامل ۱۹.۶ درصدی تصادفات در ایران خستگی و خواب آلودگی گزارش شده، بر همین اساس کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برگزاری کارگاه‌های پروژه‌ی آموزشی فرهنگی «هنگام خواب‌ آلودگی رانندگی نکنید» را برای رانندگان اتوبوس‌های یکی از پرترددترین محورهای مسافری کشور با حمایت فدراسیون جهانی اتومبیلرانی آغاز کرده است.

برنامه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برای رانندگان اتوبوس‌
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، این کارگاه‌های یک روزه ویژه رانندگان اتوبوس‌های بین‌شهری مسیر تهران - مشهد است که سلمان یار محمدی، مدیر اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی درباره آن توضیح داد: در کارگاه‌های یک روزه که در سه کلاس 90 دقیقه‌ای برگزار می‌شود، شرکت‌کنندگان با حضور در هر کلاس با مباحثی چون "رفتارهای ترافیکی"، "قوانین راهنمایی و رانندگی" و "اختلالات خواب" آشنا می‌شوند.

    وی افزود: در هر کلاس 30 فراگیر که از سوی سازمان راهداری‌ها و حمل و نقل و کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگری رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای مسافر کشور به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی معرفی شده‌اند حضور دارند و می‌توان گفت که در پایان هر روز 90 راننده در تهران و 90 راننده نیز در شهر مقدس مشهد آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

    یار محمدی با بیان این‌که در اجرای این پروژه، سازمان راهداری‌ها و حمل و نقل و کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگری، رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای مسافر کشور و همچنین سازمان پایانه‌های کشور با کانون جهانگردی و اتومبیلرانی همکاری نزدیک دارند، افزود: برگزاری این کارگاه‌ها اواخر سال گذشته در مشهد آغاز شده و هم‌اکنون نیز هماهنگ با مشهد، در تهران در حال برگزاری است.

    وی ادامه داد: در مراحل بعدی این پروژه، رانندگان دیگر جاده‌های پر تردد و پر سانحه کشور که بر اساس آمار سازمان راهداری، دلیل بروز بیشتر حوادث آن‌ها، خواب‌آلودگی رانندگان بوده است، آموزش‌های مورد نظر را فرا خواهند گرفت.

    مدیر اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی یادآور شد: این پروژه یکی از طرح‌های ارائه شده از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) برای تحقق اهداف دهه "تلاش برای ایمنی راه‌ها" است که پذیرفته شده و هم‌اکنون تحت حمایت مادی و معنوی این نهاد بین‌المللی در حال برگزاری است.

    یارمحمدی گفت: رانندگان پس از طی دوره‌های آموزشی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی گواهینامه معتبر بین‌المللی تحت لیسانس FIA دریافت خواهند کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط