فونیکسریمکسبهتام

آخوندی:

آماده‌باش همه دستگاه‌های خدماتی وزارت راه برای نوروز

عصر خودرو- به گفته وزیر راه و شهرسازی در آستانه نوروز از همه نیروها خواسته شده است تا تمام تلاش خود را در راستای آسایش، رفاه،‌ ایمنی به کار ببندند و تمرکز خود را بر روی سفرهای نوروزی امن و شاد معطوف کنند.

آماده‌باش همه دستگاه‌های خدماتی وزارت راه برای نوروز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: به عقیده من موقعیتی در ایران فرارسیده تا بین مدیریت سیاسی و حرفه‌ای تفکیک قائل شویم و بپذیریم که سازمان‌ها و نهاد‌ها به‌صورت حرفه‌ای مدیریت شوند. همچنین یک فضای کار جمعی در مدیریت حمل‌ونقل که دربرگیرنده دستگاه‌های مختلف است را فراهم کنیم.

    وی در ادامه ضمن اشاره به روابط حسنه خود با داوود کشاورزیان رئیس پیشین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از قبل از انقلاب بیان کرد: باوجود تشکر و قدردانی از زحمات این دوست عزیز و صمیمی، سرانجام باید بپذیریم که در جهت مدیریت حرفه‌ای در نهاد‌ها حرکت کنیم.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حدومرز مدیریت اتوبوسی معلوم نیست، گفت: آیا تمام مدیران باید جابه‌جا شوند؟ یا اینکه قبول کنیم برخی سمت‌ها در داخل حرفه بر اساس صلاحیت‌ها منصوب شوند؟ که درنتیجه آن کادر تخصصی سازمان این امید را داشته باشد که می‌تواند به بالاترین سمت‌های حرفه‌ای دست یابند.

    وی یادآور شد: از ابتدا این اعتقاد را داشتم که تغییرات باید حداقل و قابل مدیریت باشد، همچنین پس از گذشت 40 سال از عمر دولت اگر بنا بر هر دلایلی انتخاب‌ها به‌صورت سیاسی انجام می‌شد، الآن باید حرفه‌ای‌تر باشند.

    آخوندی تأکید کرد: به عقیده من این دیدگاه باید به یک رویه تبدیل شود همان‌طور که انتصابات اخیر من در وزارت راه‌و شهرسازی و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در داخل حرفه انجام گرفت، زیرا این اقدام باعث ایجاد یک مدیریت با ثبات می‌شود.

    وی در ادامه ابراز کرد: در واقع عمیقاً به مدیریت حرفه‌ای پایبندم، زیرا در صورت عدم حرکت در راستای مدیریت حرفه‌ای داستان سعی و خطا منافع ملی را از بین می‌برد.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: آرزو می‌کنم در سطح دولت نیز کادر سیاسی محدود باشد و کادر حرفه‌ای به کادر باثباتی تبدیل شود و تغییر نکند همانند کشور ایتالیا که علی‌رغم تغییر دولت‌ها، تغییرات در سطح وزیر و چند عضو سیاسی صورت می‌گیرد، اما بخش کار خود را انجام می‌دهد.

    وی با اشاره به مضرات انتصابات سیاسی در سطح دولت تصریح کرد: براساس تجربه 38 سال کار سیاسی بر این باور اعتقاد دارم که دستگاه‌های تخصصی نباید از تغییرات سیاسی متأثر شوند، زیرا هر بار این اتفاق رخ داده در واقع ایران ضرر کرده است. به‌طور مثال گاهی این تغییرات در حد تغییر مدیران در سطح بخشداری و ادرات فرعی نیز صورت گرفته است.

    آخوندی با اشاره به انتصاب مدیران سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی از داخل هر یک از همان دستگاه‌ها گفت: به دلیل انتخاب آن‌ها از داخل حرفه در حال حاضر همکاری با آن‌ها بسیار راحت است

    وی در ادامه خاطرنشان کرد: حمل‌ونقل یک کسب‌وکار و پدیده زنده است و میلیون‌ها کنشگر در آن وجود دارد که بر اساس قواعد پیچیده‌ای با یکدیگر کار می‌کنند به همین خاطر حتی پلیس، وزارت راه، خودروساز و تمام رانندگان ایران جزئی از این سیستم باز هستند لذا برای افزایش کارایی، ایمنی و بهره‌وری باید به این مقوله به‌طور سیستمی نگاه کرد.

    وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در صورت انتخابات سیاسی کاستی‌ها نیز علت سیاسی پیدا می‌کند در حالی که هنگام مدیریت حرفه‌ای دلایل کاستی‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

    وی افزود: حمل‌ونقل یک پدیده مدرن و به‌شدت در حال گسترش است به‌طوری‌که امسال یک‌میلیون و 350 هزار خودرو شماره‌گذاری شده است که بیش از 6 میلیون دستگاه طی پنج سال اخیر ثبت پلاک شده‌اند؛ لذا نگاه سیستمی کار بسیار مهمی است.

    آخوندی به نقش جریان آزاد اطلاعات در دستگاه‌های دولتی اشاره کرد و گفت: اطلاعات در دستگاه‌های باز همه را به یکدیگر مرتبط می‌کند از این رو باید به سمت جریان آزاد اطلاعات حرکت کنیم و امیدوارم این اقدام سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مبنی بر نصب و راه‌اندازی 2 هزار دوربین ثبت تخلف عبور و مرور، دستگاه‌های توزین برخط و ایجاد استارتاپ جدید که در تاریخ آن کم‌نظیر است ادامه یابد.

    وزیر راه و شهرسازی خطاب به عبدالهاشم حسن نیا رئیس جدید سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و معاون خود بر 2 نکته تأکید کرد و افزود: اصل دسترسی آزاد اطلاعات به‌عنوان اصلی‌ترین عامل افزایش ایمنی، بهره‌وری و مبارزه با فساد مقاومت در برابر رانت محسوب می‌شود و راهکار آن نیز هوشمند کردن سیستم‌ها است که امیدوارم این راه با سرعت بیشتری پیش برود.

    وی بیان کرد: باید مردم را در تصمیمات خود شریک کنیم و از این رو باید فرایند‌ها شفاف باشند و هیچ فرایندی از دید مردم پنهان نماند.

    این عضو کابینه دولت دوازدهم همچنین تأکید کرد: در آستانه نوروز از تمام همکاران می‌خواهم تمام تلاش خود را در راستای آسایش، رفاه،‌ ایمنی به کار ببندند و اتفاقات اخیر در روحیه ایشان تأثیر نگذارد و تمرکز خود را بر روی سفرهای نوروزی امن و شاد معطوف کنید.

    آخوندی از استانداران درخواست کرد که کمیسیون ایمنی راه‌های استان‌ها را یک‌مرتبه دیگر در استان‌ها باهدف مروری بر مسائل ایمنی سفرهای نوروزی برگزار کنند.

    وزیر راه و شهرسازی خواستار ورود سازمان صدا و سیما به موضوع ایمنی در سفرهای نوروزی شد و گفت: این بحث فقط مخصوص جاده نیست بلکه در حوزه هوایی، دریایی، ریلی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. لذا همه باید تلاش کنیم که که حمل و نقل ایمن،‌روان و آسان برای مردم برقرار شود و این اصلی ترین خواسته من از همکاران حوزه حمل‌ونقل است.

    رئیس کمیسیون ایمنی راه های کشور خطاب به مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها متذکر شد: مدیران کل راه و شهرسازی، دبیران کمیسیون ایمنی راه‌های استان‌ها هستند و موظفند در جلسات حضور یابند.

    عباس آخوندی در پایان خاطرنشان ساخت: ریاست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای را خدمت مهندس حسن نیا تبریک عرض می کنم و امیدوارم با همکاری تمامی اعضای هیئت عامل و مدیران کل اقدامات شایسته ای انجام داده و نشان دهند که مدیریت حرفه‌ای از مدیریت سیاسی بهتر خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو