فونیکسریمکسبهتام

دستور جدید وزیر راه به معاون خود

وضعیت اضطراری فرودگاه‌ها و جاده‌ها به مردم گزارش شود

عصر خودرو- چند روز پس از بارش سنگین برف در نقاط مختلف ایران که به مسدود شدن برخی از جاده‌ها و توقف پروازها در بعضی از فرودگاه‌ها منجر شد، وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به معاون حمل و نقل خود خواسته با حضور کارشناسان گزارش‌های گسترده‌ای در این رابطه تهیه شود.

وضعیت اضطراری فرودگاه‌ها و جاده‌ها به مردم گزارش شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، در نامه آخوندی به مهرداد تقی‌زاده – معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی – آمده بارش برف در روزهای هفتم و هشتم بهمن‌ماه باعث به وجود آمدن شرایط اضطراری در تهران، البرز، قزوین، گیلان، زنجان و قم شد، از این‌رو با فوریت دو تیم بررسی کارشناسی در زمینه‌ی حمل و نقل جاده‌ای و هوایی باید تشکیل شود تا گزارشی از این موضوع تهیه و ارائه کند.

    وزیر راه و شهرسازی در این نامه به سازمان‌های هواپیمایی کشوری، راهداری و راه‌آهن دستور داده جزییات مسائل را بررسی و گزارشی کامل از راهکارهای سیستمی جهت مقابله با وضعیت اضطراری تهیه و برای آگاهی عمومی ارائه کنند.

    وی سه ماه به معاونت خود فرصت داده تا این گزارش را درباره فرآیند شکل‌گیری شرایط اضطراری، بحران‌های احتمالی، نحوه مدیریت و اطلاع‌رسانی و همچنین اقدام میدانی صورت گرفته ارائه کند و همچنین در این رابطه پیشنهادهایی ارائه دهد.

    ارائه چارچوب و شیوه دستیابی به بهبود فرآیندهای مدیریت شرایط اضطراری، کلیات نظام ارزیابی میزان آمادگی نیروی انسانی و تجهیزات در دستگاه‌های ذیربط و همچنین ارائه اصول اصلاحات ساختاری مورد نیاز در سیستم حمل و نقل سه پیشنهادی است که وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده باید در راستای آن بررسی‌های جدی صورت گیرد.

    به گزارش ایسنا، بارش‌های هفته گذشته باعث توقف پروازها در دو فرودگاه تهران شد که این مساله به باقی ماندن چند روزه مسافران در فرودگاه امام خمینی (ره) انجامید. در کنار آن مسدود شدن دو آزادراه تهران – قم و تهران – کرج نیز باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای مسافران این جاده‌ها شد که برای چند روز نیز ادامه داشت. بعضی از مردم مشکلات مدیریتی و ابهام‌های موجود در سیاست‌گذاری مدیریت بحران را عامل این بی‌نظمی و مشکلات چند روزه می‌دانند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو