فونیکسریمکسبهتام

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد:

رعایت استانداردهای جاده ای بر عهده وزارت راه است

عصر خودرو- معاون ارزیابی سازمان ملی استاندارد ایران گفت: رعایت استانداردهای جاده ای بر عهده وزارت راه است اما اگر خدمتی با سلامت مردم در تعارض باشد، استاندارد مستقیما اجازه ورود دارد.

رعایت استانداردهای جاده ای بر عهده وزارت راه است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازمهر، جهانبخش سنجابی شیرازی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در سمنان، ضمن بیان اینکه رعایت استانداردهای جاده ای بر عهده وزارت راه است، تاکید کرد: این بدان معنا نیست که استاندارد بر راه ها نظارت نکند لذا باید گفت طبق قانون اگر کالا یا خدمتی با سلامت مردم در تعارض باشد، نه تنها سازمان استاندارد به مقوله ورود می کند بلکه وزارت راه نیز باید پاسخگو باشد.

    وی افزود: تمام مطالبه سازمان استاندارد در مجموع این است که به طور کلی در برخی بزرگراه ها و جاده ها استانداردهای لازم وجود دارد و برخی نیز نیازمند اصلاح و بهینه سازی است لذا باید با تعامل وزارت راه و نهادهای ذی ربط، استانداردهای لازم برای سلامت مردم تامین شود.

    معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه راه تنها فاکتور مورد نیاز استاندارد نبوده و خودروها نیز باید استاندارد باشند، تاکید کرد: طبق مصوبه هیئت دولت خودروسازان موظفند تا دی ماه سال آینده استانداردهای لازم را از 55 مورد به 83 مورد ارتقا دهند و این امر الزاماً رعایت می شود.

    سنجابی شیرازی با بیان اینکه استانداردهایی که برای خودروها مشخص شده منطبق با استانداردهای روز جهان بوده و چیزی فراتر از قانون نیست، تاکید کرد: هدف غایی ما، سلامت مردم و کیفیت خدمات است.

    وی در پاسخ به این سوال که اگر خودرویی تا پایان مهلت معمول به استاندارد سازی اقدام نکند، تکلیفش چه خواهد شد، تاکید کرد: چنانچه درپایان این مدت، خودرویی فاقد استانداردهای لازم شناخته شود، شماره گذاری نخواهد شد.

    معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران درپاسخ به سوالی دیگر درباره اینکه چرا تولیدات ایران در بازارهای جهانی از استقبال خوبی بهره مند نمی شوند و آیا این امر به استاندارد مرتبط است، بیان کرد: دو عامل کلی در این بین مطرح است نخست تولید کننده و سپس بازرگان، لذا درباره مقوله اول باید گفت متاسفانه این قشر به حواشی استاندارد، از جمله بسته بندی مناسب توجه ندارند و درباره گروه دوم نیز باید گفت که تاکید این افراد هنوز بر بازاریابی سنتی است که این روزها جوابگو نیست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو