فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی:

اعتبارات نگهداری از راه‌های ‌کشور کافی نیست

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی ‌گفت: متاسفانه اعتبارات مورد نیاز برای نگهداری از راه‌های ‌کشور حداقلی است و کافی نیست.

اعتبارات نگهداری از راه‌های ‌کشور کافی نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به ‌گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، داود کشاورزیان در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز اظهار کرد: با توجه به آمار راه‌های‌کشور، معادل 3500 میلیارد تومان باید تامین شود تا بتوان راهداری مناسب و به موقع را انجام داد. یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت راه در سال جاری تقویت ایمنی در راه‌های شریانی کشور است. امسال عملیات ایمن سازی راه‌های برون شهری در تمامی استان‌ها با جدیت پیگیری می‌شود.

    وی در ادامه با اشاره به تلاش برای اتمام پروژه‌های زیرساختی البرز توضیح داد:‌ بدون شک با اتمام این پروژه‌ها که‌ آزاد راه تهران- شمال یکی از مهمترین ‌آنها است، به میزان قابل توجهی شاهد کاهش حجم ترافیک جاده‌ای البرز خواهیم بود.

    این مسئول با تاکید بر ضرورت افزایش اعتبار نگهداری از راه‌های‌کشور افزود: تامین اعتبار نگهداری از راه‌های شریانی توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و اعتبارات مربوط به راه‌های غیر شریانی از محل اعتبارات استانی  است و البرز با توجه به حجم جمعیتی و تراکم راه‌ها نیازمند توجه بیشتری از سوی استان است و به همین سبب سازمان نیز برای ‌نگهداری محورهای شریانی چون  تهران - کرج ، کرج - قزوین ، کرج- چالوس و کرج - اشتهارد توجه لازم  نیاز دارد.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر ضرورت ساخت پایانه مسافربری در البرز تاکید کرد و افزود: از مشکلات مهم شهر کرج با توجه جمعیت و شرایط اقلیمی، نداشتن پایانه مسافربری مناسب  است و ضروری است مکان‌یابی جدید در چند نقطه از شهر با همکاری ادارات‌کل راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و تشکل‌های صنفی مسافری و با مساعدت مقامات استانی انجام شود.

    وی، اجرای طرح شبکه سیر مسافربری را از برنامه‌های مهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برشمرد و ادامه داد: البرز در این زمینه دارای ظرفیت خوبی است و می‌تواند چندین شرکت توانمند و مرکزی را ایجاد و در سراسرکشور نمایندگی یا شعبه نیز داشته باشد.

    در این مراسم از خدمات میرکتولی قدردانی و حکم انتصاب مهرداد جهانی به عنوان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز ابلاغ شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو