فونیکسریمکسبهتام

علیخانی خبر داد

لزوم استفاده از همه ظرفیت‌ها برای کنترل ترافیک مهرماه

پروژه‌های نیمه تمام در سطح معابر متوقف می‌شوند

عصر خودرو- رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران گفت: با توجه به افزایش قابل توجه حجم ترافیک در ابتدای مهرماه باید از همه ظرفیت‌ها برای کنترل ترافیک استفاده شود.

لزوم استفاده از همه ظرفیت‌ها برای کنترل ترافیک مهرماه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران  با اشاره به مصوبه شورای چهارم شهر تهران با عنوان «استقبال از مهر»، اظهار داشت: در این مصوبه به جهت افزایش حجم ترافیک شهری در ابتدای مهرماه دستگاه های مربوطه موظف شده اند تا هماهنگی های لازم را برای مدیریت و کاهش ترافیک داشته باشند و این امر در حال اجرا است.

    وی با اشاره به افزایش حجم ترافیک همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ادامه داد: در ابتدای مهر ماه والدین علاوه بر رفتن به محل کار خود، فرزندان را نیز به مدارس می رسانند و این مسئله باعث تردد بیشتر در خیابان ها و به تبع آن افزایش حجم ترافیک شهری می شود.

    عضو شورای پنجم تهران اضافه کرد: همچنین اگر شهرداری و سایر دستگاه‌ها هم پروژه هایی در سطح شهر داشته باشند و باعث ایجاد مانع در معابر شوند، ترافیک را تشدید می‌کنند.

    علیخانی عنوان کرد: طی جلساتی که با اعضای کمیسیون حمل و نقل و ترافیک داریم، در صورتی که تا ابتدای مهرماه پروژه ای نیمه کاره بماند و به اتمام نرسد، پیشنهادمان متوقف کردن آن است، چنانچه مواردی داشتیم که شهرداری در برخی از ایام سال کندن معابر و پروژه‌های اجرایی در سطح معابر را متوقف کرده است.

    وی خاطر نشان کرد: ما هنوز آمار دقیقی از پروژه های در حال اجرا و نیمه تمام در دست نداریم، اما اگر پروژه ای باشد باید یا تسریع و تکمیل و یا متوقف شود تا در ایام مهر و آغاز دانشگاه ها و مدارس به حجم ترافیک نیافزاید.

    وی افزود: پیشنهاد دیگر ما ایجاد فاصله زمانی بین ساعت آغاز کار مدارس و ادارات است که حداقل یک ساعت تغییر و فاصله ایجاد کنیم تا خانواده ها بتوانند فرزندان خود را به مدرسه برسانند و سپس به محل کار خود بروند تا تراکم ترافیک تقسیم و کاهش یابد.

    علیخانی با اشاره به زحمات پلیس راهور در کنترل ترافیک اذعان کرد: همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی در کنار برنامه ریزی های شهرداری در نظم دهی و روان سازی ترافیک بسیار تاثیر گذار است.

    رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران خبر داد: برای مدیریت پیک ترافیک باید از همه ظرفیت ها استفاده کنیم و از شدت آن بکاهیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط