فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری تشریح کرد

آخرین وضعیت کریدور خلیج فارس - دریای سیاه

عصر خودرو- مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری معتقد است با توجه به پیگیری‌هایی که از سوی ایران و دیگر کشورهای عضو کریدور خلیج فارس- دریای سیاه صورت گرفته، می‌توان امیدوار بود در آینده نه‌چندان دور شرایط باید برای آغاز به کار آن فراهم شود.

آخرین وضعیت کریدور خلیج فارس - دریای سیاه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، محمدجواد عطرچیان تصریح کرد: پس از انجام مذاکرات ابتدایی که میان کشورهای عضو این کریدور صورت گرفت، مشخص شد انگیزه بالایی برای استفاده از ظرفیت این مسیر وجود دارد و از این رو مذاکرات به توافق‌های ابتدایی دست یافت.

    وی ادامه داد: پس از این توافق‌ها صحبت‌های کارشناسی و مذاکرات جزئی‌تر آغاز شد و در حال حاضر نیز معاونت بین‌الملل وزارت راه و شهرسازی به طور دقیق پیگیری های لازم برای این موضوع را انجام می‌دهد تا با رسیدن به زمان نهایی شدن کار، استفاده از این کریدور به طور رسمی کلید بخورد.

    مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری درباره چگونگی اتصال این کریدور از ایران به کشورهای اروپایی توضیح داد: طبق برآوردهای صورت گرفته، مبدا نخست این کریدور کشورهای حاشیه خلیج فارس و حتی همسایه‌های شرقی آن مانند هند هستند که با رساندن محموله‌های ترانزیتی خود به ایران امکان انتقال آن به مرزهای شمال غربی کشور را فراهم می‌کند.

    به گفته عطرچیان، در مرزهای شمالی ایران به طور همزمان استفاده از مرز دو کشور ارمنستان و آذربایجان در دستور کار قرار دارد که هر یک از آنها می‌توانند در نهایت به اتصال این کریدور به گرجستان، بلغارستان، رومانی و کشورهای اروپای غربی آن سوی دریای سیاه کمک کنند.

    وی خاطرنشان کرد: قطعا در نهایی شدن کار بر روی این کریدور استقبال همسایگان ایران، اهمیت بالایی خواهد داشت و با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته درباره شرایط آن می‌توان امیدوار بود که برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این حوزه به موفقیت منجر شود.

    به گزارش ایسنا، چند روز قبل در جریان دیدار نمایندگان دو کشور هندوستان و ارمنستان با یکدیگر بر روی استفاده حداکثری از ظرفیت خاک ایران و رساندن منابع اقتصادی به یکدیگر تاکید شد که به نظر می‌رسد یکی از نخستین نقاط امیدوار کننده پیش از آغاز به کار کریدور دریای سیاه- خلیج فارس خواهد بود.

    این کریدور جاده‌ای چندی قبل سند ابتدایی خود را نهایی کرد و بناست در آینده‌ای نه چندان دور به امضای اعضای رسمی این کریدور برسد. ایران، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و بلغارستان اعضای فعلی این کریدور هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو