فونیکسریمکسبهتام

گزارش وزیر راه از وضعیت محورهای برف‌گیر شمال‌شرق استان تهران

عصر خودرو- وزیر راه و شهرسازی با تشریح اقدام های انجام شده برای امدادرسانی به مردم گرفتار در برف در محورهای برف گیرشمال شرق استان تهران گفت: با وجود انتشار اطلاعیه های مسدود بودن مسیر، خودروهای زیادی در این محورها گرفتار شدند.

گزارش وزیر راه از وضعیت محورهای برف‌گیر شمال‌شرق استان تهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل ازپایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی امروز(جمعه) به منظور بررسی وضعیت در راه‌ماندگان برف و کولاک روز گذشته به محورهای برف‌گیر شمال‌شرق استان تهران (هراز و فیروزکوه) رفت تا از نزدیک درجریان امدادرسانی و وضعیت جاده‌ها و راه‌ها قرار بگیرد.

    آخوندی اظهارداشت: با وجود سختی‌های فراوان و همچنین به رغم آنکه هوا در فیروزکوه مفنی 18 درجه سانتیگراد بود و بادی در حدود70 تا80 کیلومتر درساعت می‌وزید، همه نیروهای امدادی تلاش کردند تا بتوانند دراین شرایط دشوار شهروندان در راه‌ مانده را از راه‌های مسدود عبور دهند.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: شب گذشته، شب بسیاردشواری درمحورهای فیروزکوه به سمت گردنه گدوک بود و همچنین در جاده هراز به دلیل برف و کولاک مشکلات زیادی ایجاد شد.

    به گفته آخوندی، اگرچه از ساعت 15عصر روز گذشته، مسدود بودن مسیر در اطلاعیه هایی اعلام شده بود اما تعداد خودروهایی که در این مسیر درحرکت بودند، زیاد بود و در زمان شب دشواری‌های زیادی ایجاد شد.

    عضو کابینه دولت یازدهم با اشاره به حضور درمحور فیروزکوه به منظور بررسی وضعیت امدادرسانی ازسوی راهداران وهمچنین سایر امدادرسانان، گفت: شب گذشته تا دیروقت درستاد راهداری و درستاد پلیس وهمچنین سایر ارگان ها همچون هلال احمر و ارتش امدادرسانی داشتند.

    آخوندی افزود: با توجه به اینکه کولاک در این مدت ادامه داشت، تا ساعت 3 و نیم صبح تلاش زیادی شد تا خودروهای زیادی را از این محور عبور دهند اما باز هم در همان ساعت نیمه شب نیز کولاک شدیدی آمد ولی همکاران ما توانستند مشکلات عبور را برای مردم تا حد زیادی برطرف کنند.

    وی ادامه داد: مسافران و راهدارانی که در محورها بودند، سختی‌های زیادی را متحمل شدند اما در هر صورت شرایط بحرانی با تلاش ستاد بحرانی که به این منظور با کمک اداره کل راه و شهرسازی، اداره راهداری، هلال احمر، پلیس و ارتش تشکیل شده بود، هموار شد.

    آخوندی افزود: متاسفانه درجاده هراز بهمن شدیدی رخ داد و مرحوم «محمدعلی طلوعی مقدم» راهدار فداکار جان باخت که این ضایعه را به خانواده وی و تمامی راهداران تسلیت می‌گویم.

    وزیر راه وشهرسازی کار راهداری را دشوار توصیف کرد و یادآورشد که راهداران با جان فشانی تلاش می کنند تا بتوانند راه ها را برای تردد هموطنان تمیز و ایمن نگه دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو