هموارسازی فرایند قیمت‌گذاری سوخت‌های زیستی در کشور

عصر خودرو : رئیس کمیته سوخت‌های زیستی کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری گفت: با توجه به اینکه استفاده از سوخت‌های زیستی در کشور ضروری است، باید ساز و کارهای استفاده از این نوع سوخت‌ها در کشور فراهم شود.

شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸:۰۰

هموارسازی فرایند قیمت‌گذاری سوخت‌های زیستی در کشور

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، دکتر میثم طباطبایی با اعلام این خبر افزود: با توجه به آلودگی‌های محیط زیست و بالا بودن میزان آلایندگی ناشی از سوخت‌های فسیلی در کشور، ضرورت استفاده از سوخت‌های زیستی چند برابر شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استفاده از سوخت‌های زیستی یک ضرورت محسوب می‌شود، باید دولت نیز برای فراهم شدن شرایط استفاده از این سوخت‌ها به ستاد توسعه زیست فناوری کمک کند.

به گفته طباطبایی، شرکت‌هایی در کشور هستند که توانایی تولید سوخت‌های زیستی را دارند، به همین دلیل در صورت همکاری دولت می‌توانیم تولید و استفاده از سوخت‌های زیستی در کشور را توسعه دهیم.

رئیس کمیته سوخت‌های زیستی کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری تصریح کرد: استفاده از روغن‌های پسماند خوراکی برای تولید گازوئیل زیستی و توسعه تولید اتانول زیستی سوختی از طرح‌های ستاد توسعه زیست‌فناوری است.

طباطبایی با اشاره به اینکه عدم قیمت گذاری برای سوخت‌های زیستی مهم‌ترین مشکل استفاده از این سوخت‌ها در کشور است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هنوز برای سوخت‌های زیستی قیمتی تعیین نشده است، برای عرضه آن در کشور هنوز به موفقیت چندانی دست نیافته‌ایم.

وی همچنین گفت: تعیین قیمت برای سوخت‌های زیستی در ستاد توسعه زیست فناوری در جریان است که پس از نهایی شدن، قیمت‌ها برای تصویب به نهادهای زیربط پیشنهاد می‌شود.

طباطبایی خاطرنشان کرد: سایر زیرساختهای لازم جهت تولید و استفاده از سوختهای زیستی در کشور نظیر ایجاد تعاریف لازم در وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین استانداردهای لازم در سازمان ملی استاندارد ایران، مهیا شده‌اند و با توجه به سازماندهی بخش خصوصی توسط کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری و آمادگی این بخش، در صورت تعیین قیمت، امکان ورود تدریجی این فرآورده‌های استراتژیک به سبد حامل‌های انرژی در کشور وجود دارد.

رئیس کمیته سوخت‌های زیستی کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری تصریح کرد: تخصص و توانایی دستیابی به اهداف تعیین شده در کمیته سوخت‌های زیستی وجود دارد؛ زیرا کمیته سوخت‌های زیستی ترکیبی است از بهترین متخصصان کشور در زمینه انواع سوختهای زیستی که در کنار یکدیگر توانایی انجام این کار را خواهند داشت.

برچسب ها

سوخت پاک
مطالب مرتبط بیشتر
خودروسازان جهان به چه قوانین محیط‌زیستی پایبندند؟ پیشنهاد دریافت عوارض ایجاد انرژی‌های پاک برای کاهش آلودگی هوای تهران تبدیل دی‌اکسید کربن به سوخت با کمترین هزینه راهکاری جدید برای دستیابی به سوخت پاک سنجش گوگرد گازوئیل هر دو هفته یکبار تفاهم نامه پایش سوخت دیزل امضا شد امکان سنجی تولید سوخت بیودیزل در ایران کامیون‌ها سوخت پاک‌تری می‌گیرند ضرورت الزام استفاده از سوخت زیستی در شهرها برای رفع آلودگی هوا خودروهای شهرهای آلوده باید بیواتانول استفاده کنند امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه برای برپایی دوره‌های تخصصی خودروهای پاک در وزارت صنعت پاک‌ترین خودرو جهان را بشناسید +عکس نگاهی به مراحل تولید بایودیزل از جلبک‌ها؛ از دنیای گیاهان به امپراطوری سیلندرها! آخرین وضعیت برنامه استفاده از سوختهای زیستی تولید سوخت سبز با پایه گیاهی کاهش آلایندگی موتورهای دیزلی با نانوافزودنی‌ها آشنایی با انواع سیستم‌های ‌هیبرید؛ ولتاژ، سوخت، حرکت! بررسی ایویکو استرالیس NP؛ پاک‌‌مردایتالیایی آشنایی با فناوری تولید سوخت از منابع زیستی؛ از دنیای موجودات زنده تا امپراطوری سیلندرها! ظرفیت تولید سوخت زیستی در کشور وجود دارد یک ژست اسپرتی‌تر برای کوچولوی پاک ب‌ام‌و آینده پاک و هوشمند کراس‌اوور‌ها برنامه‌‎‌ریزی جدید پیش پا صنعت سی‌ان‌جی کشور تکالیف جدید سازمان محیط زیست در پایش کیفیت سوخت توزیعی در کشور سوخت استاندارد مولفه هوای پاک است تاکید بر استفاده از سوخت‌های پاک سهم پائین سی ان جی در سبد سوخت مردم سامانه‌ شکار انرژی اتلافی وسایط نقلیه خدماتی موفقیت محققان در حذف ۹۸ درصدی ترکیبات گوگرد از سوخت فسیلی تولید خودرو با سوخت الکتریکی در مازندران اجرایی شد رویای شیـــرین سوخت جایگزین بازار و بافت تاریخی منطقه ١٢منطقه حمل و نقل پاک و برقی می شود اتحادیه سوخت جایگزین تشکیل شد عرضه «تترا»؛ روغن موتور کاهش آلودگی و مصرف سوخت به بازار حذف سوخت مازوت از چرخه مصرفی کشور تا پایان سال برندسازی جایگاههای سوخت در اولویت است خودرو هیدروژنی چگونه کار می کنند؟ استفاده از سوخت فسیلی برای خودروها ادامه خواهد داشت ابداع تولید سوخت اتوبوس‌های شهری از چربی آشپزخانه‌ها در اهواز سال ۹۴ سرآغاز حرکت تهران به سمت شهر عاری از سوخت ‌های فسیلی تولید گیاه مصنوعی برای تامین سوخت خودروهای پاک آینده خورشید به کمک تولید سوخت پاک می آید تهیه سوخت خودرو از خاک شیر توسط محققان ایرانی اجرای آزمایشی طرح جایگزینی سوخت‌های زیستی از سال جاری روغن خوراکی به سوخت پاک تبدیل می‌شود
برگشت به بالا