ضدآب کردن پیشرانه برای عبور از آب

تجهیزات برای زیرآبی رفتن

عصر خودرو- عبور از رودخانه و رفتن در دل گل و لای و یا برف، جدا از لذتی که دارد، می‌تواند دردسر‌هایی نیز همراه داشته باشد که ناشی از ورود رطوبت به سیستم جرقه‌زنی ‌یا خود پیشرانه می‌شود. به همین منظور کیت‌ها و مجموعه‌هایی برای مقابله با این نفوذ و اصطلاحا ضد‌آب کردن پیشرانه وجود دارد که دو قسمت اصلی خارجی پیشرانه یعنی سیستم برق و تنفس را در برابر ورود آب، تقویت می‌کند.

Wednesday 29 June 2016 - 12:41:00

تجهیزات برای زیرآبی رفتن

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، یکی از مشکلاتی که در همه خودرو‌ها چه انژکتوری و چه کاربراتوری وجود دارد، مشکل ورود آب به داخل مجموعه پیشرانه از راه فیلتر هوای خودرو است. ورود آب می‌تواند به‌راحتی در سوخت و ساز خودرو ایراد وارد کند و پیشرانه خاموش شود که برای دوری از این اتفاق، باید از هواکش بغل اتاق یا همان اسنورکل استفاده کرد. اسنورکل هوای تازه را از ارتفاع بالاتری از اتاق می‌گیرد و وارد پیشرانه می‌کند و اگر مسیر آن تا ورودی هوا به موتور به خوبی آب‌بندی شده باشد، امکان ورود آب به موتور منتفی خواهد بود. اما قسمت دیگر، سیستم برق خودرو است که ورود رطوبت به این بخش در خودرو‌های کاربراتوری و یا انژکتوری‌های نسل اول که دارای سیستم برق دلکویی هستند، بسیار مشکل‌ساز خواهد بود. ورود آب و حتی بخار زدن در مجموعه دلکو می‌تواند به خاموشی خودرو و حتی سوختن مگنت آن منجر شود که حساسیت بالای این قطعه را به رطوبت نشان می‌دهد. از این رو باید وایر‌های شمع‌ها و درب دلکو را با کمک چسب واشرساز که به چسب مزدا یا همان یاماها معروف است، آب‌بندی کرد. این چسب با خشک‌شدن، شبیه به واشری نرم عمل می‌کند که به راحتی از ورود آب به سر شمع‌ها و وایر‌ها و همچنین درون دلکو جلوگیری خواهد کرد. همچنین می‌توان با چسب‌های سیلیکونی معروف به چسب آکواریوم نیز به راحتی این کار را انجام داد هرچند که استفاده از انواع چسب آب‌بندی چندان اصولی و حرفه‌ای نیست.

برچسب ها

پیشرانه
مطالب مرتبط بیشتر
دود موتورسیکلت ها در چشم مردم و صنعت! پیشرانه های درونسوز نمی میرند عیب‌یابی خودرو به زبان ساده؛ بررسی دلایل لرزش پیشرانه چرخه‌ای برای محیط زیست مشکلاتی که از نیاز پیشرانه به تعمیر اساسی خبر می‌دهند را بشناسید (بخش دوم) وقتی پیشرانه از نفس می‌افتد (بخش اول) با پیشرانه‌های بدون میل‌سوپاپ و سیستم FreeValve آشنا شوید عیب‌یابی خودرو به زبان ساده؛ رعایت نکردن چه نکاتی به پیشرانه خودرو شما صدمه وارد می‌کند؟ (2) عیب‌یابی خودرو به زبان ساده؛ رعایت نکردن چه نکاتی به پیشرانه خودرو شما صدمه وارد می‌کند؟ (1) عیب‌یابی خودرو به زبان ساده؛ چرا پیشرانه خودرو کپ می‌کند؟ پیشرانه‌های امروزی چه تفاوت‌هایی با پیشرانه‌های قدیمی دارند؟ تأثیر آبکاری لوله اگروز بر راندمان موتور پیشرانه‌ مشترک رنو و مرسدس بنز رونمایی شد افزایش عمر پیشرانه با انتخاب صحیح روغن موتور مروری بر 3 پیشرانه تنومند خودرو‌های آفرودی دهه 90؛ 3 قلب پر‌تپش دلایل اصلی در کاهش قدرت پیشرانه پافشاری لامبورگینی بر استفاده از پیشرانه‌ V8 و V12 رونمایی هیوندای از نسل بعدی پیشرانه هایش در نمایشگاه خودروی فرانکفورت محلی برای خروج توان موتور شورشیان پیشرانه افسار پیشرانه اولین تصاویر پورشه کاین 2018 لو رفت +عکس روایتــی دیگر از پرخــوران‌ها اضافه‌هایی که اضافه نیستند! شیـر یکطرفه تجلــی ناب یک تلفیـــق پیشرانه XU7 JP4 جراحی قلب باز در پارکینگ! آشنایی با تیون‌آپ ایتالیایی آواز ناخوشایند پیشرانه خطری کوچک با اثری بزرگ بیان توانایی‌های یک پیشرانه بازاری گـــران از جنس فـــولاد لوکس خوش‌شانس روز حسابرسی سرمـازدگی موتـور بررسی عدم کارکرد صحیح پیشرانه‌های دیزلی تب و لرز پیشـرانه
Back to top