نافرجامی پایتخت در مقابله با بحران صوت

آلودگی صوتی تهران از حد مجاز بالاتر است

عصر خودرو- معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران گفت: آلودگی صوتی تهران 5 دسی‌بل از حد مجاز خود بالاتر است و تاکنون اقدامات انجام شده برای مقابله با این موضوع کافی نبوده است.

Wednesday 13 April 2016 - 13:09:00

آلودگی صوتی تهران از حد مجاز بالاتر است
به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، محمد رستگاری معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران  در خصوص آلودگی صوتی پایتخت اظهار داشت: استاندارد مجاز صوت برای مناطق مسکونی تهران در شب، 45 و در روز 50 دسی‌بل است که در پایش انجام شده به شکل پایلوت در یک منطقه تهران هم در روز و هم در شب میزان صوت از حد استاندارد 5 دسی‌بل بالاتر بوده است.
 
وی ادامه داد: تاکنون شهرداری با انجام عایق‌های صوتی گام‌هایی برداشته ولی این اقدامات کافی نبوده و راهکارهای مقابله بااین مهم هنوز برای ما شناخته نشده است.
 
معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران در خصوص شاخص آلودگی صوتی پایتخت گفت: نوع شاخص آلودگی صوتی تهران منطقه به منطقه فرق دارد، در برخی مناطق مثل میدان آزادی منشا آلودگی هواپیما، بخشی دیگر تردد موتور سیکلت‌ها و در بزرگراه‌ها خودروها شناخته شده‌اند، که از این‌رو نحوه مقابله با آن‌ها متفاوت خواهد بود.
 
رستگاری با بیان این‌که هیئت دولت در سال 94 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و صوتی را مورد اصلاح قرار داده است، افزود: اجرای اصلاح مصوبه دولت نیازمند ایجاد آئین‌نامه‌هایی است که باید بخش‌نامه آن‌ها از سوی دستگاه‌هایی چون وزارت راه، مسکن و شهرسازی، شهرداری و نهادهای ذیربط ابلاغ شود که تاکنون طرح نهایی از سوی آن‌ها ارائه نشده است.
 
وی گفت: سازمان حفاظت محیط‌زیست به راه‌اندازی شبکه پایش آلودگی صوتی مکلف شده و دولت تکالیفی نیز بر عهده وزارت کشور گذاشته است.

برچسب ها

آلودگی صوتی
مطالب مرتبط بیشتر
آلودگی صوتی در 13 نقطه تهران در وضعیت خطرناک است آلودگی صوتی در 11 نقطه تهران خطرناک است آلودگی صوتی در 11 نقطه تهران در وضعیت خطرناک است راهکار کاهش آلودگی صوتی در مناطق مسکونی بزرگراه‌ها چیست؟ عبور تراز صوتی در محدوده مسکونی بزرگراه‌های تهران از شرایط اضطرار تشکیل کمیته «آلودگی صوتی» در شورا متولی برخورد با آلودگی‌های صوتی کیست؟ مخالفت عضو شورای شهر با حذف بند مربوط به آلودگی صوتی جریمه 40 هزار تومانی در انتظار خودرو‌هایی که آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند تبعات بی توجهی به وضعیت اضطرار آلودگی صوتی در تهران رفع موانع اجرایی آزمون صدای اگزوز وسایل نقلیه در مراکز معاینه فنی پلیس با آلودگی صوتی خودرو و کشف حجاب در آن برخورد می کند صدای خودروها زیر ذره‌بین مراکز معاینه فنی رفع ایرادات قانونی و موانع اجرایی کاهش آلودگی صوتی تهران کاهش آلودگی صوتی در خیابان‌های پرترافیکِ پاریس پاسخ به 5 پرسش درباره آلودگی صوتی پایتخت کاهش آلودگی صوتی با اجرای طرح جدید ترافیک قابل مشاهده است برخورد پلیس با آلودگی صوتی و حرکات مخاطره آمیز خودروها هزینه 5 میلیون دلاری ژاپن برای منشایابی ذرات معلق در تهران آلودگی صوتی در کدام مناطق تهران بیشتر است؟ برخورد جدی با آلودگی های صوتی و سدمعبر بررسی شاخص آلودگی صوتی تهران و شهرهای منتخب جهان +نمودار برخورد قضایی با رانندگانی که اقدام به سگ گردانی می‌کنند اجرای طرح برخورد با خودروهای مزاحم در کرمانشاه آلودگی صوتی خودروها و اختلال در باروری شهری که خواب را خواب می‌بیند امان از دست هایی که از روی بوق برداشته نمی شود بررسی تأثیر آلودگی صوتی بر سلامت روانی شهروندان در دستور کار مدیریت شهری آلودگی صوتی وسائل نقلیه موتوری مشمول جریمه نقدی تا سقف سه میلیون ریال می‌شود برخورد با خودروهای هنجارشکن آلودگی‌های صوتی بحران امروز کلان شهرها است آلودگی صوتی؛ چالشی خاموش و ناملموس آلودگی صوتی پایتخت درمرحله اضطرار راهکار مقابله با آلودگی صوتی چیست؟ خطر آلودگی صوتی خودروها چقدر است؟ افزایش آلودگی صوتی با تردد بیش از حد کامیون ها آلودگی صوتی، دشمن شماره یک توسعه پیاده روی در تهران سهم خودروها از آلودگی صوتی در شهرها آلودگی صوتی بلای جان شهرها
Back to top