اسمارت، خودروی مورد علاقه سارقان

عصر خودرو- طبق تحقیق منتشر شده مجله اوتو پلاس (Auto Plus)، اسمارت فورتو (Fortwo) در میان مدل‌هایی است که بیشتر سرقت شده است.

Tuesday 16 February 2016 - 14:27:00

اسمارت، خودروی مورد علاقه سارقان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فرصت امروز، این مطالعه که طبق داده‌های 15 شرکت بیمه‌گذار فعال در بازار و با داده‌های 20‌میلیون خودرو صورت گرفته است، تایید می‌کند که این ماشین کوچک شهری آلمانی، خودروی مورد علاقه سارقان است. مطالعه دیگری که در اکتبر گذشته روی 40‌میلیون خودرو صورت گرفته بود نیز این نتیجه را تایید می‌کرد. طبق تحقیق «اتو پلاس» روی 10‌هزار خودروی بیمه شده، 200 خودرو «اسمارت فورتو» در میان خودروهایی بوده‌اند که سارقان به سرقت برده‌اند.

در این تحقیق آمده است: چرا سارقان چنین موفقیتی به دست آورده‌اند؟ به این خاطر که این ماشین مقاومت زیادی در برابر دزدی نشان نمی‌دهد و به همین دلیل کار را برای سارقان به‌شدت آسان می‌کند؛ سارقان به دلیل دستیابی به قطعات این خودرو دست به سرقت می‌زنند: آینه‌های بیرونی، سپر و... مدل‌های نسل دوم این خودرو (2019-2014) بیشتر مورد توجه بوده است؛ فراوانی سرقت این نسل خودرو دو برابر بیشتر از نسل اول آن است.

در جایگاه دوم سرقت خودرو «رانج روور اووک» (Range Rover Evoque) قرار دارد که دلیلش سادگی سیستم دزدگیر الکترونیکی آن است. دیگر خودروهایی که در این رده‌بندی قرار دارند، بی‌ام و ایکس سیکس (BMW X6)، مرسدس سی‌ال‌ای (Mercedes CLA)، بی‌ام‌دبلیو ایکس فایو (BMW X5) هستند. ماشین‌های فرانسوی نیز هدف انتخاب سارقان برای سرقت بوده‌اند، به‌خصوص مدل‌های رنو: تووینگو وان (Twingo 1) که در رده چهارم قرار دارد. کلیو فور (Clio 4) در رده هفتم و مگان تو و تیری (Mégane 2 et 3) در جایگاه یازدهم قرار گرفته‌اند.

رده‌بندی مجله اوتو پلاس فراوانی سرقت (تعداد ماشین‌های سرقت شده در نمونه 10‌هزار ماشین بیمه شده) در 165 مدل ماشین سرقت شده در فرانسه را در سال 2015 بیان می‌کند. هرسال نزدیک به 110‌هزار ماشین در فرانسه سرقت می‌شود که تقریبا 300 ماشین در روز به سرقت می‌روند.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها

اسمارت
Back to top