بررسی مشخصات و ویژگی‌های اسمارت Fortwo و Forfour در آستانه عرضه آنها در بازار داخلی

نگران جای پارک نباشید!

عصر خودرو: اسمارت، یکی از مشهورترین تولیدکنندگان خودروهای بسیار کوچک شهری یا همان میکرو‌کار‌هاست که عمده محصولات آن در کشورهای اروپایی به فروش می‌رسد. این کمپانی آلمانی نیز مانند مرسدس بنز به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی دایملر AG شناخته می‌شود و به همین خاطر است که معمولا بعضی‌ها به اشتباه، مدل‌های اسمارت را با نام بنز اسمارت معرفی می‌کنند.

Tuesday 31 January 2017 - 16:56:00

نگران جای پارک نباشید!نگران جای پارک نباشید!نگران جای پارک نباشید!نگران جای پارک نباشید!نگران جای پارک نباشید!

 به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، مدل Fortwo، معروف‌ترین و پرطرفدارترین محصول کمپانی اسمارت است که معنای نام آن (یعنی «برای 2نفر») نیز اشاره به تعداد سرنشینان این خودرو دارد و به همین ترتیب، مدل دیگری به نام Forfour به بازار عرضه می‌شود که در واقع همان مدل 4 نفره فور‌2 است. تاکنون از میان مدل‌های اسمارت، فقط تعداد محدودی از نمونه فیس‌لیفت نسل پیشین فور‌2 کبریولت در بازار داخلی عرضه شده است که حتی برخی از آنها با قیمتی بیش از 140 میلیون تومان به فروش رسیدند و طبیعتا با این رنج قیمت، چندان مورد استقبال مشتریان قرار نگرفتند، اما حالا با وجود ثبت سفارش‌های بازگشایی شده توسط شرکت ستاره خاورمیانه ایرانیان (نماینده محصولات کمپانی MEC در ایران)، واردات مدل‌های جدید اسمارت Fortwo و Forfour نیز آغاز شده است که البته مانند مرسدس بنز CLA45 AMG، با لوگوی کمپانی MEC Design و تحت نام MEC 2S و MEC 4S در بازار داخلی عرضه خواهند شد.

خصوصیات ظاهری
اسمارت Fortwo با بهره‌گیری از خصوصیات اسپرت و فانتزی در طراحی ظاهری خود به عنوان یکی از مدل‌های خوش‌استایل و دوست‌داشتنی در کلاس خودروهای میکرو شناخته می‌شود و جالب است بدانید که در برخی‌ کشورها، این اجازه به رانندگان اسمارت فور2 داده شده ‌که به صورت عمود بر جهت پارک خودروها، در کنار خیابان پارک کنند و بدین ترتیب، فور 2 با دارا بودن طولی کمتر از 3 متر، یک گزینه کاملا ایده‌آل برای تردد در شهرهای پر‌ترافیک است که معمولا با مشکل محدودیت فضای پارک نیز دست و پنجه نرم می‌کنند. مدل Forfour نیز از چهره‌ای مشابه با فور‌2 بهره می‌گیرد، با این تفاوت که 4 درب دارد و 80 سانتی‌متر به طول آن اضافه شده است، اما در نهایت این مدل نیز به عنوان یک اتومبیل میکرو شناخته می‌شود و برای درک بهتر این مسئله باید بگوییم که طول بدنه اسمارت فور‌4 حدود 10 سانتی‌متر از کیا پیکانتو کوتاه‌تر است. هر دو مدل اسمارت، از یک فریم یکپارچه حفاظتی در بدنه خود بهره می‌گیرند که در نمای بیرونی نیز رنگ این قسمت‌ها، متفاوت از دیگر بخش‌های بدنه (مانند سپر یا در‌‌ها) است، اما در کل مشتریان می‌توانند رنگ هر دو قسمت بدنه را مطابق با سلیقه خود انتخاب کنند. همچنین برای هر دو مدل فور‌2 و فور‌4 می‌توان رینگ‌های 15 یا 16 اینچی را سفارش داد که البته مدل‌های وارد شده دارای رینگ 16 اینچی هستند.

کابین و امکانات رفاهی
طراحی داخلی فور 2 و فور 4 نیز کاملا مشابه با یکدیگر است که از جمله خصوصیات آن می‌توان به ارگونومی مناسب، کیفیت نسبتا خوب ادوات و همچنین فضای رضایت‌بخش سرنشینان در این کلاس و ابعاد اشاره کرد. هر دو مدل در حالت فول آپشن تجهیزاتی مانند قفل مرکزی با ریموت کنترل، سیستم استارت/استاپ، تنظیم برقی آینه‌ها با گرمکن، تهویه مطبوع اتوماتیک، گرمکن صندلی راننده و سرنشین، نمایشگر لمسی و نویگیشن، سیستم صوتی JBL، قابلیت اتصال USB و AUX، سقف پانورامیک، نورپردازی مخفی داخل کابین، سنسور باران، چراغ‌های اتوماتیک، سنسور پارک عقب، دوربین عقب، کروز کنترل، سیستم هشدار حرکت بین خطوط و همچنین سیستم ضد‌سرقت را در اختیار شما قرار می‌دهند، ضمن اینکه فضای محفظه بار در مدل فور‌2 برابر 260 لیتر و در مدل فور‌4 برابر 185 لیتر است.
همچنین این خودروها با وجود ایربگ‌های سرنشینان جلو و جانبی، توانسته‌اند 4 ستاره ایمنی (از مجموع 5 ستاره) را با امتیاز قابل توجه در این کلاس، از موسسه ایمنی
Euro NCAP دریافت کنند.

مشخصات فنی
اسمارت فور 2 و فور 4 با پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتری به کشور وارد می‌شوند که قدرتی معادل 71 اسب بخار را همراه با گشتاور 91 نیوتن متر تولید می‌کند و اگرچه این اعداد و ارقام در نگاه اول چندان جالب توجه به نظر نمی‌رسند اما در واقع برای خودرویی با این وزن و ابعاد، رضایت‌بخش است. همچنین گیربکس این خودروها از نوع 6 دنده دوکلاچه اتوماتیک است که با نام گیربکس Twinamic شناخته می‌شود و قابلیت انتخاب حالت اقتصادی و اسپرت و یا تعویض تیپ ترونیک دنده‌ها از طریق پدال‌های پشت فرمان را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد و جالب‌تر اینکه سیستم حرکتی هر دو مدل از نوع دیفرانسیل عقب است.

برچسب ها

اسمارتمیکرو‌ کار‌
Back to top