4 مفهومی برتر سال 2015 از نگاه پایگاه "اتوگاید"

عصر خودرو: به مدد نمایشگاههای خودرویی برگزار شده در سال 2015 از آینده خودروسازان در سالهای پیش رو خبر دار شده ایم.

Tuesday 08 December 2015 - 09:36:00

4 مفهومی برتر سال 2015 از نگاه پایگاه "اتوگاید"4 مفهومی برتر سال 2015 از نگاه پایگاه "اتوگاید"4 مفهومی برتر سال 2015 از نگاه پایگاه "اتوگاید"4 مفهومی برتر سال 2015 از نگاه پایگاه "اتوگاید"4 مفهومی برتر سال 2015 از نگاه پایگاه "اتوگاید"

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، پایگاه تخصصی خودرویی اتوگاید فهرستی از خودروهای مطلوب مورد نظر خود را انتخاب کرده است.

1- مزدا اسپایدر و اسپیستر: مدلهای مفهومی اسپایدر و اسپیدستر هر دو روی پلتفرم میاتا MX-5 ساخته شده اند. شرکت خودروسازی مزدا این دو کانسپت را در نمایشگاه خودرویی SEMA لاس وگاس رونمایی کرد. در طراحی مدل اسپایدر از طراحی خودروهای وینتج رودستر الهام گرفته شده است. این خودرو مفهومی در رنگ نقره ای جیوه ای عرضه شده و موارد ارتقا یافته در آن شامل یک کیت آیرودینامیک از جنس فیبرکربن، تغییر جلوپنجره و لاستیکهای یوکوهاما در کنار رینگ های 17 اینچی است. داخل خودرو یک رودستر کلاسیک را در ذهن تداعی می کند که در آن به طرز سخاوتمندانه از چرم درجه یک قهوه ای استفاده شده است.

مفهومی اسپیدستر رویکرد متفاوتی دارد و در آن روی سبک بودن تمرکز شده است. این خودرو تنها 942 کیلوگرم وزن دارد که کمتر از وزن شاسی میاتا NA اورجینال است. طراحان این خودرو شیشه جلو را حذف کرده و یک بادگیر کوچک را جایگزین آن کرده اند که تجربه برخورد باد به صورت را که در خودروهای اسپورت دهه 1950 دیده می شد زنده می کند.

2-مزدا RX-Vision: این کانسپت شکل و فرم یک کوپه در شرف تولید را دارد که برای پیش نمایش نسل بعدی خودروهای اسپورت سری RX مزدا ساخته شده است.نمای جلو خودرو به مدد اجزای صاحب سبکی همچون جلوپنجره سپرمانند و چراغهای جلو باریک از مکتب"کودو" مزدا(در زبان ژاپنی یعنی روح حرکت) پیروی می کند.

زمانیکه لورنس فاندن آکر طراحی برجسته هلندی شرکت مزدا را ترک کرد، مکتب طراحی جنجالی خود موسوم به "ناگار" را نیز از این شرکت با خود برد. جانشین وی سعی کرد که طراحی خودروهای مزدا را از یک حالت خنثی الهام بخش تر کند. در حالیکه فلسسفه ناگار روی جریان باد و آب در طبیعت تمرکز داشت ایده ایکو رئیس جدید بخش طراحی مزدا به تصویر کشیدن انرژی یک حیوان در حال حمله بود. از اینرو مکتب "کودو" به معنی "روح حرکت" متولد شد.

3-یاماها اسپورت راید: شرکت یاماها در میان انبوه موتورسیکلت هایی که در نمایشگاه خودرویی توکیو به نمایش گذاشت یک کوپه کانسپت بنام اسپورت راید را نیز رو کرد. هدف یاماها از عرضه این خودرو اسپورت کوچک ارائه تجربه راندن یک موتور سیکلت ولی در یک وسیله چهارچرخ است. مهندسان یاماها روی سبکی وزن این خودرو تمرکز کرده اند در حالیکه طراحان در طراحی آن از موتورهای یاماها الهام گرفته اند.

چراغهای جلو ال ای دی باریک این مفهومی چراغ YZF-R1 پرچمدار اسپورت یاماها را در ذهن تداعی می کند. نمای عقب خودرو نیز از همین فرمول تبعیت کرده و اگروز خودرو بجای اینکه در گوشه ای قرار بگیرد، وسط و بین دو چراغ تعبیه شده است.

یاماها این خودرو را با کمک گوردون مورای، طراح خودروهای فرمول 1  خلق کرده است. این کوپه با وزن تنها 750 کیلوگرم از خودروی مفهومی XL اسپورت دوکاتی سبک تر است. شرکت ژاپنی یاماها برنامه ای را برای تولید انبوه این مفهومی اسپورت اعلام نکرده است.

4-لکسوس  LF-FC: این مفهومی بهترین نمونه طراحی سری L لکسوس تاکنون است. نمای جلوی LF-FC خشن و تهاجمی با یک جلوپنجره اغراق آمیز و چراغهای جلو L شکل طراحی شده است. LF-FC به مدد کاپوت طولانی ظاهر یک کوپه چهار درب را به خود گرفته است. لاستیکهای 21 اینچی به همراه رینگهای فیبرکربن باعث شده که این کوپه مفهومی چسبیده به زمین به نظر برسد.

پشت این خودرو با توجه به چراغهای بزرگ L شکل که کل نمای عقب را احاطه کرده است قطعا برای برند لکسوس که همیشه سبک خود را در طراحی حفظ میکند کمی افراطی به نظر می رسد. این کانسپت همانند خودروهای بی ام وی سری 7 از دکمه های کنترلی اشاره ای برای سیستم صوتی خودرو و سیستم  استفاده کرده است.

توکو فوکوئیچی مدیر بخش بین الملل لکسوس درباره این خودرو می گوید که لکسوس قصد دارد با طراجی متمایز و فن آوری پیشرفته خود خریداران را غافلگیر کند. LF-FC فراتر از  یک خودرو است و باید از تصورات متعارف فراتر برویم. LF-FC بیانگر نگرش لوکس پیشرفته ما در آینده نه چندان دور است.  نیروی حرکت این خودرو را سلول سوخت هیدروژنی تامین می کند.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها

خودرو مفهومی
مطالب مرتبط بیشتر
معرفی 10 طرح برتر مسابقه طراحی خودرو مفهومی MVM خودروی رباتیک خرید می کند و به سوالات هم پاسخ می دهد آئودی خودروی مفهومی آفرودی مجهز به پهپاد عرضه کرد معرفی شاسی‌ بلند مفهومی مرسدس بنز آئودی جذاب ترین خودرو الکتریکی سال 2019 را معرفی کرد چرا خودروهای مفهومی، تولید می‌شوند لامبورگینی و نسل جدید خودروهای فرمول یک خودروی مفهومی کیا با 21 صفحه نمایش تصادف با این بنز محال است خودروی مفهومی چینی‌ها در نمایشگاه خودروی دیترویت طرح مفهومی خودرو جدید رنو رونمایی شد خودرو‌های موفق، زاییده مدل‌های مفهومی موفق سرچشمه موستانگ فناوری ایرانی در دل یک کانسپت فرانسوی بدترین مفهومی‌های تاریخ آشنایی با خودروهای مفهومی اتحاد جماهیر شوروی خارج از چارچوب آشنایی با شاخص‌ترین آثار مفهومی خانه طراحی Bertone کدام خودروهای مفهومی پس از تولید جذاب‌تر شدند؟ نسل جدید مزدا 3، زیبا و فناورانه تر از همیشه "اسنتیا" خودروی جدید جنسیس (+عکس) Telluride؛ نگاهی به آینده کیا خودروی سینمایی که با چشم و دست کنترل می شود خودروی چینی برقی با نمایشگرهای واقعیت مجازی از راه رسید خودروهای آینده اینفینیتی از این طراحی بهره می‌برند (+عکس) آپیس؛ رندر مفهومی از لامبورگینی آینده +عکس «سیمبیوز 2» خودروی 5 سال آینده رنو تویوتا از خودروی مفهومی FT-AC رونمایی کرد (+عکس) تویوتا پیشتاز فناوری‌های آینده تویوتا برای خودروهای پرفورمنس و اسپرت یک زیربرند معرفی می‌کند مروری بر 6 خودروی مفهومی مدرن سالهای اخیر حراج مدل کمیاب فراری شاهکار بنز به زودی معرفی می شود (+عکس) شاهکار جدید BMW +عکس طرح مفهومی بعدی فولکس‌ واگن یک مدل برقی است یک قوچ و دو روح رونمایی از 7 خودروی مفهومی رادیکال! +تصاویر 20 خودرو عجیب و مفهومی تاریخ پژو (+عکس) ترسیم آینده حمل و نقل بار و کالا توسط فورد+تصاویر رونمایی از کانسپت "instinct" توسط پژو عکس لو رفته خودرو مفهومی پژو را ببینید برترین و جذابترین خودروهای مفهومی‌های 2017 (+عکس) رونمایی تویوتا از یک خودروی مفهومی خاص +تصاویر ترکیبی از گذشته و آینده ایده هایی از دیترویت رونمایی خودرو مفهومی جوان پسند فیات طرح احتمالی ویژن 8 استون مارتین (+عکس) آغازگر خودرو مفهومی شاهکار مدل مفهومی آئودی با موتور چوبی (+عکس) عجیب‌ترین خودروهای سال 2016 (+عکس) یک کانسپت به معنای واقعی خودران+تصاویر مدل مفهومی S لامبورگینی (+عکس) جزئیات ساخت مدل برقی خودروی مفهومی مازراتی خودروی مفهومی اسپایدر رنو (+عکس) 10 خودرویی که شباهتی به نسخه مفهومیشان ندارند(+عکس) 5 مدل مفهومی برتر فولکس‌واگن (+عکس) عجیب‌ترین خودروهای رنو +عکس مرسدس- بنز از یک کانسپت الکتریکی رونمایی کرد رونمایی از خودرو مفهومی سیتروئن CXperience+ تصاویر این خودرو باید ساخته شود! +عکس «500»؛ نام یک خودرو متعلق به آینده ابداع خودروهایی با قابلیت تغییر کامل طراحی و پیکربندی خودرویی که همگان را شگفت زده می کند رونمایی از یک خودرو مفهومی با قدرت 150اسب بخار لکسس LC 500؛ مدعی جدید در بازار خودروهای لوکس رقابت خودرو سازان آلمانی در شانگهای مدل مفهومی سوبارو در شانگهای تازه ترین مدل ولوو در شانگهای رونمایی شد عرضه جهانی Granite GMC اتوبوس مفهومی ساخت یک طراح مجارستانی (گزارش نصویری)
Back to top