نخستین محموله صادرات مجدد خودروی سواری از قشم ارسال شد

عصر خودرو- مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز فرآیند ارسال نخستین محموله صادرات مجدد خودروی سواری از مبدا امارات به مقصد عراق توسط این منطقه خبر داد.

Wednesday 14 December 2022 - 16:24:00

نخستین محموله صادرات مجدد خودروی سواری از قشم ارسال شد

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، مختار گرشاسبی اظهار داشت: این محموله صادراتی شامل چندین دستگاه خودروی سواری و کالا به ارزش بیش از یک میلیون دلار است.

وی ادامه داد: همچنین صادرات مجدد در جهت مخالف (بالعکس) از مبدا عراق به مقصد امارات به ارزش بیش از 500 هزار دلار انواع کالا نیز در حال انجام است.

به گفته مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم؛ با برنامه ریزی صورت گرفته از ابتدای سال جاری شاهد افزایش حجم صادرات و صادرات مجدد انواع کالا از جزیره قشم هستیم که این موضوع به کسب درآمد ارزی و اشتغالزایی در منطقه کمک شایانی می کند.

بر اساس این گزارش، جزیره زیبای قشم مشرف به تنگه هرمز و مجرای ورودی به خلیج فارس و دریای عمان است.

این جزیره که بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس است، به دلیل مجاورت با اقیانوس هند، وجود منابع نفت و گاز و واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی و تجهیزات فراساحلی و برخورداری از تسهیلات بندری برای کشتی‌های بزرگ (در رده پاناماکس) یکی از استراتژیک‌ترین جزایر ایران و خلیج فارس است که به دلیل خدمات سوخت‌رسانی به کشتی‌های عبوری از آبراهه بین‌المللی و پارک‌های انرژی و زیست - فناوری آن شهرتی جهانی دارد.

از سوی دیگر، ویژگی‌های طبیعی و تاریخی این جزیره، باعث شده قشم به یکی از مقاصد گردشگری اصلی در ایران تبدیل شود.

منطقه آزاد تجاری – صنعتی قشم، حدود 300 کیلومتر مربع از این جزیره را شامل می‌شود.

این منطقه به دلیل قرارگیری در نقطه‌ای کلیدی از کریدور ترانزیتی شمال - جنوب، دسترسی به کریدور پروازهای بین‌المللی شرق - غرب و تسهیلات بندری آن، که به نوعی مکمل بندر شهید رجایی است، نقش پررنگی در تجارت و بازرگانی جهانی دارد.

اهداف و محورهای اصلی فعالیت‌های این منطقه آزاد تجاری - صنعتی شامل توسعه و گسترش صنعت ترانزیت و حمل و نقل، گسترش تجارت و خدمات تجاری، صنایع انرژی‌بر، صنایع بیوتکنولوژیک و منابع دریایی، صنایع گردشگری، شیلات و صید صنعتی، خدمات پشتیبان نفت و پارک‌های انرژی است.

برچسب ها

خودرو سواریمنطقه آزاد قشمترانزیت خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
رشد 45 درصدی تولید سواری طی دوماهه امسال رشد 13 درصدی تولید خودرو سواری در 9 ماه از ‌سال ایران دهمین تولیدکننده بزرگ خودرو سواری در دنیا شد سواری‌هایی که حذف می‌شوند و وانت‌هایی که می‌مانند ترانزیت خودرو در بندر شهید باهنر 354 درصد افزایش پیدا کرد آغاز ترانزیت خودرو در بندر شهید باهنر بعد از وقفه چند ساله درخواست سعید محمد از وزیر صمت برای واردات 8200 خودرو ترانزیت بیش از 30 هزار دستگاه خودرو در بندرلنگه شرایط ورود موقت خودروهای سواری ابلاغ شد افت 4 درصدی تولید سواری‌ها در مقابل رشد 101 درصدی سنگین‌های باری حذف «سواری‌ها» از مصوبه واردات خودرو سواری‌های تولید داخل اغلب 3 ستاره‌ای هستند گروه بهمن گام های بلندی را در تولید خودروهای سواری و سنگین برداشته است سهم 53 درصدی ایران خودرو در بازار خودروهای سواری افزایش ترانزیت خودرو از بندر خرمشهر رشد 19.1 درصدی تولید خودروی سواری در سال 99 هزینه رفت وآمد خودرو به قشم کاهش یافت شرایط نقل و انتقال خودرو ما بین مناطق آزاد چیست ترانزیت خودروهای آمریکایی در مناطق آزاد تبعات دارد و با آن مخالفیم اعلام متناقض مناطق آزاد برای ترانزیت خودرو آمریکایی مانع ترانزیت خودرو بین مناطق آزاد کدام شرط است؟ وضعیت تولید خودرو طی 9 ماهه امسال مناطق آزاد: هیچ درخواستی برای ترانزیت خودروی آمریکایی نداریم رشد تولید خودروهای سواری و کمباین ترانزیت 20 هزار خودرو در نیمه نخست شهریور رشد 8.4 درصدی تولید خودرو سواری در سه ماهه امسال 8500 خودرو از بندرلنگه به کشورهای آسیای میانه ترانزیت شد خودروی دپو شده در قشم نداریم 106 هزار خودرو از بندرلنگه به آسیای میانه ترانزیت شد اولین کارخانه تولید خودرو سواری استان گیلان پلاک خودروهای قشم تعویض می شوند مقایسه قیمت خودروهای مناطق آزاد با سایر نقاط کشور سهم خودروهای سواری در آلودگی هوا چقدر است بیش از 50درصد سهم بازار خودرو سواری به ایران خودرو رسید رشد 28 درصدی ترانزیت خودرو در بندرلنگه تولید خودروهای سواری 38 درصد کاهش یافت استمرار ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در جاده ترانزیتی پلدختر افزایش 51 درصدی ترانزیت خودرو از بندرلنگه استاندارد آلایندگی خودروهای سواری چیست؟ الزام داشتن صندلی کودک در خودروهای سواری و کلاه ایمنی برای تمامی سرنشینان موتور نخستین محموله خودرو از امیرآباد به تاجیکستان ترانزیت شد پای بندر امیرآباد مازندران به ترانزیت خودرو باز شد برخورد اتوبوس و سواری در قزوین برای 18 مسافر حادثه آفرید درخواست خروج خودرو سواری از فهرست کالاهای انحصاری جدیدترین وضعیت تولید "سواری" با 20 میلیون تومان چه خودرو‌هایی می‌توان خرید؟ در سواری‌سازان چه می‌گذرد؟ عوارض ورودبه قشم بیش از 112هزار ریال کاهش یافت تولید خودرو افزایش یافت مروری بر «فوتون ساوانا» و حضور آن در بازار خودرو ایران تفاوت یک خودروی سواری و یک کشنده سنگین در چیست؟ برخورد هواپیمای سبک با یک خودروی سواری درروسیه گمرک مجوز خروج خودرو از مناطق آزاد را صادر کرد تعداد خودروهای سواری در اصفهان بیش از ظرفیت این شهر است خروج خودروهای پلاک قشم به سرزمین اصلی آزاد شد خبری از بهبود کیفیت نیست واژگونی خودرو سواری در جاده نایین به اردستان شش مصدوم برجاگذاشت شاسی‌بلندها عامل رشد فروش در چین زنده‌گیری مار 1.5 متری از داخل موتور خودرو سواری
Back to top