نخستین محموله خودرو از امیرآباد به تاجیکستان ترانزیت شد

عصر خودرو- مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از بارگیری و اعزام نخستین محموله ترانزیتی خودرو از بندر امیرآباد به مقصد تاجیکستان خبر داد.

Saturday 15 September 2018 - 17:36:00

نخستین محموله خودرو از امیرآباد به تاجیکستان ترانزیت شد

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، سیاوش رضوانی با بیان اینکه برای نخستین بار ظرفیت ترانزیت خودرو در بندر امیرآباد مورد استفاده قرار گرفت، اظهار داشت: 14 دستگاه اتوبوس متعلق به کشور تاجیکستان در بندر امیرآباد بارگیری شد که پس از تخلیه در بندر آکتائو قزاقستان، از طریق مرز زمینی به ازبکستان و سپس به دوشنبه پایتخت تاجیکستان منتقل خواهد شد.

وی افزود: این 14 دستگاه اتوبوس بخشی از محموله 184 دستگاه اتوبوس است که از مرز زمینی سرخس وارد ایران شد و طبق رایزنی‌های انجام شده باید از بندر امیرآباد به سمت قزاقستان، ازبکستان و در نهایت تاجیکستان منتقل شود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد خاطرنشان کرد: بارگیری و اعزام این محموله ترانزیتی خودرو از بندر امیرآباد بخشی از نتایج همایش توسعه صادرات از دریای خزر و رایزنی با مقامات کشورهای منطقه سی آی اس و  بازدید اخیر تعدادی از سفیران کشورهای همسایه شمالی ایران و آسیای میانه بود که به بار نشست و ادامه خواهد داشت.

رضوانی با بیان اینکه تعاملات بندر امیرآباد با سرمایه‌گذاران و کشورهای همسایه گسترده و مستمر است، تصریح کرد: در شرایط خاص کنونی کشور و مسائلی که در عرصه بین‌الملل ایجاد شده است، این ارتباطات خاص اقتصادی و فعال کردن ترانزیت کالا در بخش‌های مختلف، ظرفیت‌های فرامنطقه‌ای مجموعه‌هایی مانند بندر امیرآباد را نشان می‌دهد.

وی گف: در تلاش هستیم که از زوایای گوناگون این ظرفیت‌ها را به کار بگیریم تا شاهد توسعه اقتصادی و اقتصاد پویا در منطقه باشیم.

برچسب ها

ترانزیت خودروبندر امیرآباد مازندران
Back to top