آسیای میانه و عراق مقصد ترانزیت

آغاز ترانزیت خودرو در بندر شهید باهنر بعد از وقفه چند ساله

عصر خودرو- مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: بعد از چندسال وقفه، ترانزیت خودرو از مبدا کشور امارات از طریق این بندر به مقصد کشورهای آسیای میانه و عراق آغاز شد.

Saturday 10 September 2022 - 12:56:00

آغاز ترانزیت خودرو در بندر شهید باهنر بعد از وقفه چند ساله

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، حمیدرضا محمدحسینی تختی در تشریح این خبر، افزود: بعد از وقفه چند ساله در ترانزیت خودرو به کشورهای خارجی، این رویه در مرداد ماه سال جاری از مبدا کشور امارات از طریق بندر شهید باهنر به مقصد کشورهای آسیای میانه و عراق از سر گرفته شد.

وی ادامه داد: در مرحله نخست ترانزیت این خودرو، 91 دستگاه به کشورهای آسیای میانه ترانزیت شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان خاطرنشان کرد: با سیرصعودی در رویه ترانزیتی خودرو این میزان دستگاه طی سال جاری افزایش خواهد یافت.

محمدحسینی تختی اضافه کرد: قرارگیری بندر شهید باهنر از حیث نزدیکی به کشورهای خلیج فارس و بهره‌مندی از امتیاز ویژه برای رویه ترانزیتی، این بندر را به پایگاه مهمی در منطقه تبدیل کرده است.

به گزارش ایسنا، بندر شهید باهنر از جمله بنادر استراتژیک و فعال کشور است که به با دارا بودن قابلیت‌ها و زیرساخت‌های بهینه در رویه‌های صادراتی، ترانزیتی و مسافری داخلی و بین‌المللی را دارا است.

برچسب ها

بازار خودرو عراقترانزیت خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
پراید 120 میلیون تومانی در عراق خریدار ندارد افزایش ترانزیت خودرو از بندر خرمشهر شرایط نقل و انتقال خودرو ما بین مناطق آزاد چیست ترانزیت خودروهای آمریکایی در مناطق آزاد تبعات دارد و با آن مخالفیم اعلام متناقض مناطق آزاد برای ترانزیت خودرو آمریکایی مانع ترانزیت خودرو بین مناطق آزاد کدام شرط است؟ مناطق آزاد: هیچ درخواستی برای ترانزیت خودروی آمریکایی نداریم ترانزیت 20 هزار خودرو در نیمه نخست شهریور 8500 خودرو از بندرلنگه به کشورهای آسیای میانه ترانزیت شد 106 هزار خودرو از بندرلنگه به آسیای میانه ترانزیت شد رشد 28 درصدی ترانزیت خودرو در بندرلنگه استمرار ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در جاده ترانزیتی پلدختر افزایش 51 درصدی ترانزیت خودرو از بندرلنگه نخستین محموله خودرو از امیرآباد به تاجیکستان ترانزیت شد پای بندر امیرآباد مازندران به ترانزیت خودرو باز شد تولید محصولات ایران خودرو در عراق توسعه می یابد پیشنهاد های پی در پی بخش خصوصی برای تولید خودروهای تجاری در عراق به‌دلیل تحریم‌های آمریکا، واردات خودرو از ایران را متوقف کردیم امکان ورود خودروهای عراقی به منطقه آزاد اروند از فردا چرا خودروهای عراقی نمی‌توانند به ایران بیایند؟ پراید در عراق با قیمت بالاتر از ایران به فروش می رسد حضور ایران خودرو در نمایشگاه عراق راه اندازی خط تولید سایپا 131 یورو4 در عراق سهم محصولات سایپا در عراق بیشتر می شود تردد خودروهای عراقی در منطقه آزاد اروند بدون روادید استقبال ازخودرو ایرانی برنامه ریزی برای کسب 30درصد بازار خودرو عراق
Back to top