خصوصی سازی صنعت خودرو در دولت رییسی (106)

پیشنهاد واگذاری خودروسازی‌ها به نیروهای مسلح رد شد

عصر خودرو- معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به برنامه ریزی تولید مشترک 5 میلیون دستگاه خودرو با روسیه گفت: هرچند وزیر صمت پیشنهاد واگذاری خودروسازها به ستاد کل را مطرح کرد اما به دلیل دستورات بالادستی این موضوع را نپذیرفتیم.

Thursday 24 November 2022 - 12:51:00

پیشنهاد واگذاری خودروسازی‌ها به نیروهای مسلح رد شد

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از تسنیم، حسین قربان زاده امروز پنج شنبه در یک نشست هم اندیشی با بیان اینکه دو جلسه دیگر در خصوص واگذاری خودروسازی ها در دانشگاه علامه و صنعتی شریف برگزار شد، گفت: امیدواریم در این جلسه که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود، به جمع‌بندی درباره این چالش حوزه خصوصی سازی و واگذاری برسیم.

وی افزود: یکی از نکاتی که همواره ذکر می‌شود این است که به جای برگزاری جلسه عمل کنید، تلاش ما این است که پس از این جلسه مدل واگذاری را نهایی کنیم.

در این جلسه به عنوان اولین سخنران از جامعه دانشگاهی، قدسی‌پور رییس دانشکده مدیریت دانشگاه امیرکبیر گفت: در یک پروژه خارجی شاهد بودیم که کار مطالعاتی سه سال به طول انجامید اما اجرای پروژه چهار ماه بیشتر طول نمی‌کشید. این بدین معنا نیست که کار مطالعه آنقدر طول بکشد که پروژه از ظرفیت بیافتد. باید به اهمیت مطالب کارشناسی بیشتر توجه شود.

وی ادامه داد: خصوصیت مالکیت اهمیت دارد اما کمتر شاهد بودیم که آسیب شناسی دقیق علمی بر روی واگذاری ها انجام شده باشد. حدود 15 هزار مهندس داریم که در حال تسهیلات تکمیلی هستند و باید از این پتانسیل ها استفاده کرد. تشکیل کنسرسیوم های دانشگاهی برای کمک به صنعت/ صنعت خودرو را متحول خواهیم کرد.

در این نشست اکبرپور استاد دانشگاه با بیان اینکه خودرو به عنوان یکی از استراتژی های دانشگاه امیرکبیر انتخاب شده است، گفت: این را قول می‌دهیم که در آینده اگر اسم خودرو بیاید اسم دانشگاه امیرکبیر نیز در کنار آن خواهد آمد. اعتقاد سیاست‌گذاری ما این است که زمانی برنده می‌شویم که جامعه دانشگاهی دست به دست هم حرکت کند. ما در مسیر تشکیل کنسرسیوم های دانشگاهی هستیم تا به صنعت کمک کنیم.

وی تاکید کرد: به این ترتیب امکان خلق ثروت بخش خصوصی وجود خواهد داشت. ما به سمتی حرکت می‌کنیم تا  برای کشور ثروت زایی داشته باشیم . خصولتی شدن صنایع نتیجه خصوصی‌سازی خارج قاعده‌گذاری است.

اکبرپور با اشاره به طرحی که در خصوص سازمان گسترش و نوسازی در دهه هفتاد انجام شد، گفت: یکی از دلایلی که صنعت خودرو برای این منظور انتخاب شد بحث اشتغال و رقابت پذیری بین المللی بود. قرار بر این بود که با واگذاری، صنعت خودرو بتواند به رشد برسد. قرار نبود در اجرا، قواعد علمی را زیر پا بگذاریم. همچنان نیز اگر تیراژ تولید به زیر نقطه سر به سر برسد زیان خواهد داد. در برهه‌ای نه تنها این زیان را در نظر نگرفتیم بلکه به همان شرایط ادامه دادیم و حتی به قیمت دست زدیم.

واگذاری شرکتهای زیان‌ده، اولین گام غلط برای عبور از قواعد خصوصی سازی است

وی افزود: قرار بود خودروسازی اقتصاد ما را حرکت دهد و زنجیره کارخانجات بخش تولیدی را فعال کند و هنوز هم این امکان را دارد. وقتی یک شرکت زیانده است و بخواهیم آن را واگذار کنیم، در حقیقت قواعد اولیه خصوصی سازی را زیر پا گذاشته ایم که نتیجه آن خصولتی شدن صنعت است. خصوصی سازی باید در قالب برنامه توسعه صنعتی انجام شود.

در ادامه نشست مجید پور رییس دانشکده مدیریت و علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر گفت: در بحث یارانه بنزین که در کیش اجرا شد ما نقش خوبی داشتیم. موضوع واگذاری سهام را باید در قالب کلی ببینیم. آیا ما امروز به پسا واگذاری فکر کرده‌ایم؟ ما تجارب موفق و شکست خورده در این حوزه داریم. در دوره تاچر در انگلیس شاهد شکست پروژه خصوصی سازی در حوزه صنعت برق این کشور بودیم. ما اول باید نقشه راه صنعت داشتیم باشیم که در آن خصوصی سازی به عنوان بخشی از این مسیر استفاده شود.

وی ادامه داد: ادامه یک روند و سیاست گذاری نامطلوب در صنعت خودروسازی سبب شده تا ما خصوصی سازی را به عنوان یک راه حل احساسی در نظر بگیریم.  باید اقتصاد خودرو و صنعت خودرو را در کنار هم ببینیم و این موارد باید در پازل توسعه صنعتی کشور قرار بگیرد. تولید خودرو را به عنوان جایگزین واردات می‌بینیم اما باید با رویکرد صادراتی این کار را انجام دهیم.

مجیدپور تاکید کرد، سیاست های حمایتی و رقابتی باید هم زمان باشد گفت: تا امروز ما تنها سیاست‌های حمایتی داشته ایم. در حوزه واردات خودرو شاهد یک فرآیند بروکراتیک هستیم. مسائل کلیدی وزارت اقتصاد را دسته بندی و به دانشگاه ها واگذار کنید. این موضوع سبب خواهد شد تا به صورت هدفمند دانشگاه ها در مسیر کمک به اقتصاد کشور قرار بگیرند. ابتدا باید خصوصی سازی را تمرین کنیم.

شجاعی نماینده مرکز پژوهش های مجلس گفت: ما استراتژی مشخصی در صنعت خودرو نداریم. یک ستون اصلی استراتژی این است که هدف گذاری مشخص باشد اما نداریم. بین سیاست‌ها نیز انسجامی وجود ندارد. سیاست تعرفه با یک ساز و کار جلو می‌رود در حالی صنعت با یک سیاست دیگر.

آخرین ستون نیز بحث نگاش نهایی است که در حوزه خودرو سازی وجود ندارد و نمی‌داریم شرح وظایف هر دستگاه در این صنعت چگونه است. تا زمانی که یک ساز و کار درستی وجود نداشته باشد، هر کدام از قالب های که تعیین می‌شود ممکن است به نتیجه نرسد.

وی گفت: اگر بحث های برون بنگاهی مانند قیمت گذاری و تعرفه گذاری مورد توجه قرار نگیرد، پس از پاگذاری نیز دچار چالش خواهیم شد. نکته دیگر الزامات درون بنگاهی مانند سهام های چرخه ای است. آخرین الزامی که مهم است و باید قبل از واگذاری از سوی حاکمیت در نظر گرفته شود، لازم است تمرین هایی برای دوران گذار خصوصی سازی خودروسازی ها انجام شود. باید ببینیم که آیا تحمل دخالت نکردن در تصمیمات بخش خصوصی را داریم یا خیر.

برنامه‌ریزی تولید مشترک پنج میلیون خودرو بین ایران و روسیه/ تولید قطعات "های تک" با همکاری سه کشور

ابراهیمی اصل معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری ستاد کل نیروهای مسلح هم در این نشست گفت: مقام معظم رهبری منشوری را به ما اعلام کردند که براساس آن امکان ورود اقتصادی وجود داشت. انضباط، عدم رقابت با بخش خصوصی و همکاری با نیازهای دولت از جمله این موارد است. در ابتدای سال روسیه از ایران دعوت کرد که با توجه به تحریم ها به ما کمک کنید. بند دو آنها مربوط به قطعات یدکی خودرو بوده است. 93 قلم لوازم به ما اعلام کردند. سه هفته پیش در اجلاس مشترک ایران و روسیه، مجددا روسها از ما پرسیدند که نتیجه نمایشگاهی که برگزار کردیم چه شد. طرحی که نواک معاون نخست وزیر روسیه در خصوص آن صحبت کرد. با "صاایران" قراردادی بسته شده و در حال ارسال قطعه هستیم.

اعلام کردیم که می‌توانیم ظرف یک سال قطعات مورد نیاز را تامین کنیم. نکته دیگر در خصوص قطعات با تکنولوژی بالا است که قرار است با همکاری بخش خصوصی ایران، چین و روسیه انجام شود.

وی افزود: در میان مدت برنامه ریزی برای تولید سه میلیون و در بلند مدت پنج میلیون که دو میلیون دستگاه سهم ایران است و یک میلیون برای  کشورهای عضو بریکس. البته گفته شده که شرط همکاری بخش خصوصی، است چرا که ایران خودرو و سایپا زیان ده هستند.

ابراهیمی اصل گفت: چندی قبل وزیر صنعت  اعلام کرد که خودروسازها را به ستاد کل واگذار کنیم. پاسخ داده شد که حتی با یک ریال نیز قبول نمی‌کنیم چرا که خلاف دستورات مقام معظم رهبری است، ضمن اینکه بهره‌وری بخش دولتی از بخش خصوصی بالاتر است.

ابراهیمی اصل گفت: مدیریت حوزه خودرو دولت  را زیر سوال برده است و باید یک گام شجاعانه برای خصوصی‌سازی بردارید.

طبیعت رشد صنایع بزرگ از بین رفتن صنایع کوچک است

در ادامه این نشست کاکایی با اشاره به اینکه ما صادرات نمایشی نمی‌خواهیم، گفت: باید تولید رقابت پذیر داشته باشیم. صادرات باید سود داشته باشد. اجرای قوانین درست اهمیت دارد. دو خودروسازی از نظر حقوقی همین امروز خصوصی هستند امروز می‌توان مدیریت آنها را به بخش خصوصی داد و باید دید آیا تحمل پذیرش مدیریت خصوصی را داریم یا خیر.

وی افزود: ما سیاست‌گذاری جدیدی برای رقابت سال نیاز داریم. بر این اساس تنظیم گری تازه در کل بازار و مرزها نیاز داریم. تعرفه ها باید در کل زنجیره تعریف شود و توازن وجود داشته باشد. وقتی حضور بزرگان در یک صنعت به شکل میگیرد صنایع کوچک تر از بین خواهند رفت. باید نظامی تعریف کنیم که امکان همکاری صنایع کوچک با بزرگ فراهم شود، شورای رقابت باید این نقش را بازی کند.

برچسب ها

خصوصی‌سازی خودروخصوصی سازیخصوصی سازی خودروسازان
مطالب مرتبط بیشتر
خودروهایی که بدون تصادف جان می‌گیرند دولت با واگذاری خودروسازان، قدرت خود را از دست می‌دهد مشتری خارجی خودروسازان واگذار نشدن سهام خودروسازان 22 ماه پس از وعده رئیس جمهور دور باطل واگذاری خودروسازان خودروسازی زیانبار:کارخانه های خودرو فقط در 6ماه 34هزار‌میلیارد تومان زیان دیده اند! تصویب مجوزهای قانونی آماده سازی واگذاری سایپا در هیات عالی واگذاری های سازمان خصوصی سازی تردستی دولت در ناکارآمدسازی خودروسازان، مدیریت بدون سهامداری! 14 ماه از مهلت واگذاری خودروسازان گذشت؛ هیچ اقدامی نشد! سهام دولت در خودروسازان چند درصد است؟ نسخه علاج صنعت خودروسازی چیست؟ سایپا به خاطر شریک چینی اش فروش بن رو را باز هم تمدید کرد؟ قالیباف: بخش دولتی با 6 درصد سهام حق مدیریت خودروسازها را ندارد خصوصی‌سازی هراسی در صنعت خودرو آخرین وضعیت واگذاری سهام دولتی ایران خودرو و سایپا قصه «بن‌رو»، غصه «رنو» سایپا دوباره بن رو را برای فروش گذاشت فرجام خرید سهام خودروساز وضع صنعت خودروسازی ناشی از سیاستگذاری‌های اشتباه در واگذاری خصوصی سازی صنعت خودرو از تریبون تا فراموشی دنده عقب در واگذاری خودروسازان خصوصی سازی خودروسازان‏‌, گامی به سوی رشد تولید همکاری وزارت صمت و اقتصاد برای واگذاری خودروساز‌ها تشکیل کمیته‌ای برای واگذاری سهام خودروسازان ماجرای خصوصی سازی خودروسازان استقبال قطعه سازان از اجرای فرمان رییس‌جمهوری در مورد خصوصی‌سازی صنعت خودرو مختصات خریدار خودروسازان تعیین شد بانک تجارت هم بلوک سهام خود را می‌فروشد، اما پس از ارزش‌گذاری بانک صادرات هم بلوک ایران خودرویی خود را به بخش خصوصی واگذار کرد پایان شراکت دولت و خودرویی‌ها 11 ماه از مهلتِ واگذاری خودروسازان گذشت عبور از خودرو با وعده کاهش تصدی‌گری دو گره واگذاری‌ سهام دولت در خودروسازی مالکیت شرکت‌های خودروسازی چگونه دولتی ماند؟ خصوصی‌سازی صوری خودرو سایپا: نرخ ارز نوسان کرد فعلا بن رو را نمی فروشیم خودروسازان باید تا آخر سال از شمول قیمت گذاری دستوری خارج شوند آغاز ماراتن آخرین خواستگاری دختر جوان سایپا بخش خصوصی، خودروساز زیان‌ده نمی‌خرد! شروط 7گانه خرید سهام خودرو ارزش گذاری پارس خودرو در حال انجام است چه خبر از واگذاری تودلی های ایران خودرو و سایپا؟ بلوک 3.36 درصدی ایران خودرو در بورس واگذار می‌شود واگذاری شفاف‌تر دو خودروساز، با حل مساله سهامداری چرخشی! کاهش زیان خودروسازان با واگذاری به بخش خصوصی سومین وعده خودرویی رییس‌جمهوری در آستانه تحقق حق رای مشروط مجامع سهام تودلی ایران خودرو و سایپا مجوز فروش و واگذاری شرکت پارس خودرو صادر شد صورت‌جلسه الزامات واگذاری خودروسازان تدوین شد ارزیابی دارایی خودروسازان با صدور 1700 ابلاغ کارشناسی خصوصی سازی خودروسازان همچنان در هاله‌ای از ابهام فروش پارس خودرو استارت خورد بانک صادرات یک بلوک از سهام ایران خودرو را در بورس عرضه می‌کند سه شرط آزادسازی قیمت خودرو حذف قیمت‌گذاری دستوری خودرو تا پایان سال سر انجام خصوصی‌سازی صنعت خودرو به کجا رسید؟ زیان انباشته 150 هزار میلیارد تومانی دو خودروساز بزرگ کشور بزرگترین خصوصی‌سازی تاریخ کشور هفته بعد نهایی می‌شود/ واگذاری سهام دولت در خودروسازها فاز استراحت دولت در تصدی‌گری خودرو فرآیند اجرایی خصوصی‌سازی خودروسازان آغاز شد سهام دولت در دو خودروساز با مصوبه شورای عالی اصل 44 رفع وثیقه شده است عقبگرد خودرویی در خصوصی‌سازی فرجام شراکت خودروسازان در دوران پسادولتی اولویت با واگذاری مدیریت و تصدی‌گری دولت در صنعت خودرو است تعیین تکلیف واگذاری سهام خودروسازان بعد از هم‌اندیشی با صاحبنظران خودروسازی‌ها به بخش خصوصی واقعی واگذار شوند تدوین سند مشترک 2 وزارتخانه برای واگذاری خودروسازها قبل از واگذاری ایران‌خودرو و سایپا قیمت‌گذاری دستوری خودرو قطعا باید لغو شود تغییر ترکیب سهامداران خودروسازی‌ها باید به ارتقای کیفیت و اصلاح قیمت منجر شود خصوصی سازی صنعت خودرو در مسیر عقلانیت مقدمات واگذاری سهام درون‌شرکتی ایران خودرو انجام شده است خصوصی سازی پیش نیاز ارتقای بهره وری و بهبود کارایی خودروسازان اختلال در خصوصی‌سازی خودرو قیمت گذاری دستوری و واگذاری سهام خودروسازان، 2 چالش بازار سرمایه رئیس خصوصی سازی: کدام عاقلی خودروسازی که روزانه زیان می‌دهد را می‌خرد؟ نسخه «خصوصی» خروج از بحران خودروسازی پلن «بی» اداره خصوصی خودروسازان واگذاری باقی‌مانده سهام سایپا و ایران‌خودرو منتظر تصویب 2 وزیر وزیر صمت در پاسخ به خبرنگار «عصرخودرو»: مزایده زیرمجموعه خودروسازان طی هفته های آینده آغاز خواهد شد+ویدیو کشف قیمت خودرو در بورس کالا، مناسب‌ترین راه برای خصوصی‌سازی آخرین وضعیت واگذاری سایپا و ایران خودرو قیمت بلوک سایپا پایه هر سهام 3442 ریال (بدون احتساب ارزش مدیریتی) برآورد گردید واگذاری سهام دولتی ایران خودرو و سایپا شاید به تعویق بیفتد مدیرعامل سایپا: پاکات متقاضیان سهام سایپا را هفته آینده بازگشایی می کنیم اهلیت مدیران صنعت خودرو تا به امروز را چه کسانی تایید کرده بودند؟! لزوم توجه به اهلیت خریداران بلوک‌های دولتی خودروسازان دولت نباید در اقتصاد تصدی گری کند ایران خودرو بدون نهایی شدن قیمت گذاری، سهام تودلی و شرکت های شهرستانی خود را به فروش گذاشت واگذاری سهام شرکت‌های خودرویی در نیمه دوم سال برنامه ریزی دولت برای واگذاری سهام خودروسازان خواستگار واقعی عروس جاده مخصوص کیست؟ ناهماهنگی در وزارت صمت باعث تعلل در عرضه سهام دولت در ایران خودرو و سایپا شده است چرا هنوز سهام دولت در ایران خودرو و سایپا عرضه نشده است؟ لزوم واگذاری سهام دولتی ایران‌خودرو و سایپا به بخش خصوصی توجه به اهلیت خریداران سهام خودروسازان مولفه مهم در واگذاری شائبه لغو واگذاری سهام خودروسازان تکذیب شد چالش صنعت خودرو با خصوصی سازی رفع می‌شود تمدید حضور دولت در خودروسازی؟ فراخوان عمومی برای خرید سهام شرکت‌های متعلق به ایران‌خودرو فراخوان ایران‌خودرو برای فروش سهام دولتی و درون‌گروهی ارزش‌گذاری سهام ایران خودرو و سایپا انجام شد ارزشگذاری سهام ایران‌خودرو و سایپا، تا یکی دو هفته دیگر خودرو پس‌ از خصوصی‌سازی دولت برای واگذاری سهام‌ چرخه‌ای، منشا زیان خودروسازان را شفاف کند واگذاری سهام خودروسازی در خوان آخر راهکار برون رفت از بُن‌بست خصوصی‌سازی در جاده مخصوص چه کسی سهام خودروسازان را می‌خرد؟ فرمان خصوصی سازی صنعت خودرو را کندند، بورس چرا ساکت است؟ خریداران احتمالی سهام خودروسازان اعلام قیمت سهام بلوکی خودروسازان در روزهای آینده صدور دستور خصوصی‌سازی ایران خودرو و سایپا 4 مشتری عمده برای بلوک سهام مدیریتی ایران‌خودرو و سایپا وزیر صمت تشریح کرد: آخرین وضعیت عرضه بلوکی ایران خودرو و سایپا قیمت نهایی عرضه بلوکی ایران خودرو و سایپا بسیار بالاتر از قیمت تابلو ایران خودرو و سایپا هنوز ارزش‌گذاری نشده اند فرآیند واگذاری سهام دولت در ایران‌خودرو و سایپا لزوم آزادسازی توثیق سهام دولت در ایران خودرو و سایپا قبل از واگذاری سایپا یک قدم به بورسی شدن نزدیک شد خسروشاهی و دار و دسته اش وارد میدان شدند ایران‌خودرو و سایپا بلوکی عرضه می‌شود مذاکره برای خرید الباقی سهام دولت در دو شرکت ایران خودرو و سایپا برجام جاده مخصوص ! 90 درصد کار ارزشگذاری سهام خودروسازان و تودلی ها به پایان رسید قاسمی هم جلوی در ایران خودرو زنبیل گذاشت دولت سیزدهم؛ صنعت خودرو را در بحرانی ترین شرایط تحویل گرفت واگذاری خودروسازی به بخش خصوصی؛ پایان سکانس استفاده از رانت دولتی ایلان ماسک به فریب‌کاری درباره‌ خصوصی‌سازی تسلا متهم شد سه معمای واگذاری سهام خودروسازان گام های سرنوشت ساز خصوصی سازی صنعت خودرو کدامند؟ اولین کنسرسیوم بزرگ بخش خصوصی در حضور معاون اول رییس جمهور اعلام موجودیت کرد ارزش گذاری سهام تودلی ایران خودرو و سایپا آغاز شد الزام خصوصی سازی واقعی، راه نجات صنعت خودرو کشور عمده سهام در اختیار زیرمجموعه‌هاست شارژ خارجی خودروسازی با واگذاری سهام دولت با سهم 15 درصدی، در ترکیب خودروسازی‌ها نفوذ دارد دوران حمایت از خودروهای بی‌کیفیت به سرآمد برنامه فاطمی امین برای اصلاح ساختاری صنایع خودرو سازی اولویت صنعت خودرو، سامان‌دهی وضعیت مالی و ساختار سهام‌داری است شوی جدید خصوصی‌سازی خودرو؟ پیش‌نیازهای غیردولتی شدن ‌دو خودروساز داخلی ضرورت خصوصی‌سازی و تفویض اختیارات در هیأت مدیره شرکت‌های خودروسازی نامه وزارت تعاون برای خصوصی‌سازی خودرو خصوصی‌سازی واقعی با چالش‌های فعلی صنعت خودرو ممکن نیست توافق بر سر خروج دولت از خودروسازی بررسی خصوصی سازی خودروسازی در مجلس از حرف تا عمل داخلی‌سازی در خصوصی‌ها لباس دولت بر تن خودروسازان ماند دولت نباید نگران خصوصی‌سازی خودروسازان بزرگ باشد دلایل ناکامی در واگذاری سهام خودروسازان چیست؟ معبر جدید برای حرکت در جاده خصوصی‌سازی خصوصی سازی خودروسازها همچنان مسکوت! هیچ خودرویی بدون پلاک از کارخانه خارج نخواهد شد خصوصی‌سازی دولتی در خودروسازی واگذاری کامل خودروسازی‌ها، دردی از صنعت خودرو درمان می‌کند؟ خصوصی‌سازی خودروسازان در مرحله فروش ضایعات واگذاری سهام خودروسازان از مسیر دولت مجلس دیگر پیگیر خصوصی‌سازی خودرو نیست الزام واگذاری خودروسازان چطور منتفی شد؟ خصوصی‌سازی خودروسازی، بازی جدید انحصارگرایان رشد صنعت خودرو در خصوصی سازی این صنعت شکل می گیرد خصوصی‌سازی راهکار جبران زیان خودروسازی‌ها واگذاری خودروسازان، شاید وقتی دیگر ایران خودرو واگذار می‌شود الزامات پیش از واگذاری خودروسازی‌ها سهام خودروسازان باید هرچه سریعتر واگذار شود با واگذاری مطلق خودروسازی‌ها به بخش خصوصی فساد در این حوزه ریشه‌کن خواهد شد خودروسازی خصوصی در سبد حمایتی دولت خصوصی سازی صحیح صنعت خودرو موجب شفافیت و کاهش رانت و فساد می شود خصوصی‌سازی قانونی است که کسی نمی‌تواند مانع آن شود بالندگی و خصوصی سازی، راه نجات صنعت خودرو است خودروسازی‌ها ابتدا کوچک‌سازی و سپس واگذار می‌شوند اداره خودروسازی با مدیریت دولتی اشتباه استراتژیکی است وقتی معاون وزیر صنعت مدیرعامل ایران‌خودرو می‌شود خصوصی‌سازی معنا ندارد ضرورت حرکت در مسیر انقلاب صنعتی چهارم پس از خصوصی سازی دو مسیر متفاوت درخصوصی‌سازی حد و حدود دولت در خودروسازی خصوصی‌سازی با مداخله دولت امکان‌پذیر نیست اجبار به داخلی سازی همزمان با خصوصی سازی یکه تازی دولت در خودروسازی کارشکنی در واگذاری سهام خودروسازان؟ سازمان خصوصی‌سازی در واگذاری سهام خودرویی دولت کارشکنی می‌کند اهرم‌های قدرت مانع از واگذاری سهام سایپا و ایران خودرو می‌شوند ورود قوه‌قضائیه به واگذاری سهام خودروسازان چهار گامی که ایران‌خودرو و سایپا باید قبل از خصوصی‌سازی بردارند دولت در امر واگذاری سهام خودروسازان بیشتر فکر کند خودروسازان را نمی‌خریم خصوصی‌سازی خودروسازان سخت است بررسی واگذاری سهام دو شرکت خودروساز در کمیسیون اقتصادی دولت شرط اصلی واگذاری سهام دولتی خودروسازان چالش‌های واگذاری سهام دولت در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا تکلیف بخش خصوصی با سیاست‌های دستوری ایران‌خودرو و سایپا هر کدام باید هزار میلیارد تومان دارایی خود را واگذار کنند خصوصی‌سازی 3 مرحله‌ای خودروسازان خریدار سهام "ایران خودرو" و "سایپا" چه ویژگی هایی باید داشته باشد سایپا و ایران‌خودرو تا سال آینده خصوصی می‌شوند قیمت پایه و شرایط واگذاری ایران خودرو و سایپا تصویب شد آینده خصوصی‌سازی صنعت خودرو در ابهام دولت باید تصدی گری خود را از صنعت خودرو بردارد خصوصی‌سازی صنعت خودرو تأثیر زیادی بر کیفیت خودروها دارد سهام "ایران خودرو" و "سایپا" قابل واگذاری نیست مصوبه واگذاری خودرویی‌ها فعلا قابل اجرا نیست سبقت خودرو از بخش دولتی یک گام رو به جلو در واگذاری سهام خودروسازان موافقت سران سه قوه با واگذاری سهام دولت در ایران خودرو و سایپا خصوصی سازی در بلند مدت به نفع صنعت خودرو است واگذاری دو خودروساز در دستور کار قرار گرفت عملکرد گروه بهمن نقشه راه خصوصی سازی در صنعت خودرو باشد واگذاری خودروسازان داخلی در دستورکار قرار گرفت ایران خودرو و سایپا به سمت ورشکستگی می‌روند دولت انحصار زدایی در صنعت خودروسازی را ساماندهی کند پیش شرط واگذاری سهام دولت در خودروسازی‌ها چیست؟ آقای وزیر، به وعده کاهش قیمت خودرو عمل کنید؛ خصوصی سازی ایران خودرو و سایپا پیشکش! جزئیات واگذاری بقیه سهام دولت در سایپا و ایران خودرو ایران خودرو و سایپا تا آخر امسال یا سال آینده واگذار می شود دیوار حمایت از خودروسازها در حال فروریختن آیا تفاوتی می‌کند صاحب ایران‌خودرو چه گروهی باشد؟ تصمیم قطعی برای واگذاری سهام خودروسازی؟ خصوصی شدن سایپا و ایران خودرو تاثیری بر قیمت خودرو ندارد دولت پای خود را از صنعت خودرو بیرون بکشد بخش خصوصی، حلقه مفقوده صنعت خودرو جاده یک طرفه دولت در صنعت خودرو خودروسازان به بخش خصوصی واگذار شوند سهام دولت در خودروسازی‌ها به صفر برسد دولتی یا خصوصی بودن صنعت خودروسازی مشخص شود واگذاری سهام با تکیه بر مدیران حرفه ای راه نجات صنعت خودرو خصوصی سازی 26 جایگاه سوخت در سبد واگذاری‌های شهریور دولت صنعت خودرو سازی را خصوصی سازی واقعی نکرده است خروج صنعت خودرو از مسیر خصوصی‌سازی صنعت خودروسازی کشور باید به سمت خصوصی سازی حرکت کند صنعت خودروسازی نیاز به انقلاب اساسی دارد مجلس از خصوصی سازی حمل ونقل استقبال می کند رنج صنعت خودرو از بیماری مزمن دخالت دولتی دستور صریح برای واگذاری سهام دولتی ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی واگذار می‌شوند آیا این‌بار مجمع به خواسته بخش خصوصی و رئیس جمهور تن خواهد داد؟ دستور رئیس‌جمهور برای واگذاری سهام خودروسازان روحانی 2 سال قبل دستور خصوصی سازی واقعی خودروسازان را صادر کرد سهام خودروسازی‌ها باید به بخش خصوصی واقعی تعلق بگیرد برای خصوصی سازی ایران خودرو و سایپا به بورس پیشنهادهایی داده‌ایم چرا خصوصی‌سازی؟ کیان تایر مشکل مالکیت و مدیریت دارد لزوم خصوصی سازی واقعی خودروسازی خصوصی‌سازی کامل؛ ابتدا ایران خودرو بعد سایپا سد دولت در مسیر ورود بخش خصوصی به خودروسازی تعصبی بر اداره دولتی شرکت های خودروسازی نداریم واگذاری ماشین‌سازی تبریز قطعی است لزوم خصوصی‌سازی واقعی در خودروسازی انتقاد طیب نیا از مخالفان خصوصی سازی چتر حمایتی وزارت صنعت از خودروسازان خصوصی سهم یک دوازدهمی خصوصی‌ها از تولید خودرو ضرورت‌خصوصی‌سازی واقعی صنعت خودرو 6 پروژه ناتمام دولت یازدهم در صنعت خودرو 70 جایگاه سوخت به بخش خصوصی واقعی واگذار شد خودروسازان خصوصی در سراشیبی تولید علاقه‌ای به واگذاری سهام خودرویی نیست خصوصی سازی، ضامن حفظ اشتغال در صنعت خودرو کوچک‌ سازی تنها راه نجات صنعت خودرو ایران دولت دل رفتن از خودروسازی را ندارد یک بام و دو هوای خصوصی‌سازی خودرو
Back to top