خودرو ملی ترکیه، در رده کدام خودروهای ایرانی است؟

عصر خودرو- خودروی ملی ترکیه قرار است با نام togg و قیمت 16 هزار و 500 دلار در بازار‌های جهانی عرضه شود.

Thursday 31 December 2020 - 16:50:00

خودرو ملی ترکیه، در رده کدام خودروهای ایرانی است؟

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، چندی روزی است که خبری مبنی بر مشخص شدن قیمت خودروی ملی ترکیه منتشر شده است. قرار بر این است این خودرو با  قیمت 16 هزار و 500 دلار به بازار عرضه شود. ترکیه پس از سال‌ها کار کردن با تاپ‌ترین برند‌های مطرح خودروی دنیا، خودروی ملی با نام togg  را وارد بازار‌های جهانی خواهد کرد. 

صنعت خودروی ترکیه از زمان تاسیس، تاکنون به تولید محصولات شرکت‌های خارجی پرداخته و به سمت خودرو‌های داخلی حرکت نکرده است. صنعت خودروسازی ترکیه تقریبا با ایران و کره جنوبی همزمان شروع به کار کرد، اما هر سه کشور سه راه مختلف را رفته اند. 

کره جنوبی برند‌های خود را توسعه داد و ترکیه پایگاه خودروسازان خارجی شد. خودرو جدید ملی ترکیه، یک خودرو تمام برقی کراس اوور است، آن طور که طراحان آن می‌گویند این خودرو دارای 2 موتور است که یکی 200 و دیگری 400 اسب بخار قدرت دارد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر این خودرو 2 پیشرانه متفاوت خودرو 7.6 و 4.8 ثانیه است.

پیمایش این خودرو هم در 2 نوع 300 و 500 کیلومتر با یکبار شارژ است و با شارژ سریع هم می‌توان طی مدت نیم ساعت هشتاد درصد باتری‌های این خودرو را شارژ کرد. با یک حساب سر انگشتی می‌توان فهمید که این خودرو 16 هزار و 500 دلاری، با دلار 25 هزار و 500 تومان  حدود 420 میلیون تومان در ایران قیمت دارد. 

این خودرو، از نظر قیمتی هم رده با برخی از خودرو‌های داخلی است. این خودرو‌ها شامل دنا پلاس، برلیانس، بسترن B30، آریزو 5، رنو ساندرو و تندر 90 اتوماتیک است. دنا پلاس حدود قیمتی 406 میلیون تومان، بسترن 436 میلیون تومان، برلیانس 431 میلیون تومان، آریزو 5، 435 میلیون تومان، رنو ساندرو 430 میلیون تومان و تندر 90 اتوماتیک 435 میلیون تومان دارد.

اولین خودروی ملی ترکیه در شرایطی آماده ورود به بازار است که این محصول برقی توان رقابت  با 9 برند جهانی حاضر در بازار این کشور را دارد. خودروی «توگ» با حداقل 51 درصد قطعات داخلی تولید شده و سه سال آینده این میزان داخلی‌سازی به 68 درصد می‌رسد. تولید خودرو در ترکیه رویایی 60 ساله دارد. آنچه مشخص است این کشور با ایجاد تسهیلات ویژه برای سرمایه‌گذاران زنجیره خودروسازی در 20 سال گذشته زمینه فعالیت 9 برند خودروساز جهانی را در این کشور فراهم کرده است.

برچسب ها

ترکیهخودرو ملیایران و ترکیه
مطالب مرتبط بیشتر
ترکیه از ایران بنزین می‌گیرد؟ خودروی تارا یک افتخار ملی است اقدامات فناورانه ایران خودرو انگیزه‌ای برای حمایت از تولید ملی است اولین اتومبیل الکتریکی ترکیه در آستانه تولید قرار گرفت نابسامانی بازار خودرو به دلیل وجود واسطه‌گران بود فروش خودرو در ترکیه 92.8 درصد افزایش داشت درس خودرویی از کشور ترکیه رشد خارق‌العاده فروش خودروی ترکیه چرا خودروسازی ایران از ترکیه عقب افتاد؟ گام دوم برای پیگیری تولید خودروی ملی تشکیل کمیته‌ای مشترک با حضور وزارت صمت و دانشگاه علم و صنعت برای تولید خودروی ملی ماجرای واردات کامیون‌های تُرک چیست؟ گزارش تصویری رونمایی از 4 محصول بومی جدید ایران خودرو و سایپا توسط رییس جمهور خودروی ملی ترکیه؛ حمله بزرگ یا طرحی مشکوک و بدون صرفه معرفی اولین خودروی ملی ترکیه استفاده از ظرفیت سوزن دوزان برای خودروی ملی ایران در ترکیه خط تولید خودرو می‌زند واردات خودرو از ترکیه و روسیه منطقی است؟ همکاری سه جانبه خودرویی ایران، ترکیه و روسیه متناسب با توانایی کشورها باشد فولکس واگن در ترکیه خط تولید خودرو تاسیس می‌کند خودروسازان ترکیه در راه ایران هستند؟ خودروهای ترکیه‌ای در راه ایران خارج کردن پراید از چرخه تولید بدون تغییر و تحول در صنعت خودرو بی‌فایده است تصادف مرگبار خودروی مهاجران غیرقانونی در ترکیه حتی در پراید و سمند هم کامل خودکفا نیستیم کاهش صادرات خودروی ترکیه در اتومکانیکا شاهد پیشرفته ترین تکنولوژی ها هستیم رکوردشکنی استانبول 2019 مروری کوتاه بر بخش تجهیزات جانبی در استانبول 2019 ترکیه در حال فتح بازار قطعات خودرو در منطقه نقاشی و بازسازی کامل بدنه خودروهای کلاسیک آزمون دیجیتال برای نقاشی بدنه خودرو مروری بر فعالیت اتومکانیکای استانبول در روز سوم نخستین حضور خودروهای برقی در اتومکانیکای استانبول گزارش تصویری از دومین روز برگزاری اتومکانیکای استانبول مدیرعامل صنایع چدن اصفهان: در تلاش برای حفظ بازارهای صادراتی هستیم مدیر بازرگانی کابل وران: دولت با اصلاح قوانین از تولید کنندگان حمایت کند مدیرعامل نشت بن: با همه مشکلات به تولید محصولات لیکومولی ادامه خواهیم داد گزارش تصویری از آغاز به کار اتومکانیکای استانبول اتومکانیکای استانبول 2019 افتتاح شد گزارش تصویری از آماده‌سازی غرفه‌های ایرانی اتومکانیکای استانبول بازدید خود از اتومکانیکای استانبول را مدیریت کنید معرفی شرکت‌های ایرانی حاضر در اتومکانیکای استانبول 2019 نگاهی کوتاه به آمار و ارقام دوره گذشته اتومکانیکای استانبول خودرو ملی، به روایتی دیگر؟! صادرات صنایع خودرو سازی ترکیه در نه ماه گذشته به 23.4 میلیارد دلار رسید چرا خودروهای ملی آپشن‌های ضروری ندارند؟ فرمول پیشرفت خودروسازی ترکیه چیست؟ خودرو ملی جدید سایپا، مجهز و مدرن رانا LX ، سومین خودروی ملی گسترش همکاری قطعه‌سازان ایران و ترکیه افزایش 70 درصدی سفر ایرانی‌ها با خودروی شخصی به ترکیه از سمند تا دناپلاس کریدور ترانزیتی 'کابل-تهران - استانبول'راه اندازی می شود
Back to top