معرفی سریع ترین خودرو شهری پاک در دنیا+ تصاویر

عصر خودرو-مینی جان کوپر ورکس 2019 یکی از خودروهای پاک است که از استاندارد آلایندگی یورو 6 استفاده می کند.

Wednesday 22 July 2020 - 10:49:00

معرفی سریع ترین خودرو شهری پاک در دنیا+ تصاویرمعرفی سریع ترین خودرو شهری پاک در دنیا+ تصاویرمعرفی سریع ترین خودرو شهری پاک در دنیامعرفی سریع ترین خودرو شهری پاک در دنیامعرفی سریع ترین خودرو شهری پاک در دنیا

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  مینی جان کوپر ورکس  2019 یکی از خودروهای پاک است که از استاندارد آلایندگی یورو 6 استفاده می کند. این خودرو یکی از اتومبیل های اسپرتی است که در پیست از آن بیشتر استفاده می شود و هواداران آن عاشق صدای آن هستند.

مینی از خودروی جان کوپر وُرکس (JCW) GP special edition در نمایشگاه لس آنجلس رونمایی کرده است. این مدل سریع‌ترین خودروی شهری مینی و قوی‌ترین خودرو در کلاس هاچبک‌های ساب کامپکت محسوب می‌شود.

این خودرو دارای موتور 2 لیتری 4 سیلندر، 227 اسب بخار قدرت، 320 نیوتون متر گشتاور، صفرتاصد: 6.3 ثانیه، مصرف سوخت : 6.9 لیتر در 100 کیلومتر ترکیبی است و برای آن قیمت پایه 35 هزار دلار در نظر گرفته شده است.

استفاده از جعبه‌دنده دستی 6 سرعته در مینی جان کوپر ورکس باعث می‌شود تا در 6.3 ثانیه بتواند از 0 به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و طی 5.6 ثانیه نیز از 80 به 120 کیلومتر بر ساعت برسد.

مینی JCW روباز نیز طی 6.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت و طی 6.1 ثانیه از 80 تا 120 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. برای هر دو مدل روباز و سقف‌دار نیز جعبه‌ دنده اسپرت استپ‌ ترونیک 8 سرعته به‌ صورت اختیاری ارائه می‌شود و این کار باعث بهبود شتاب‌گیری خودرو نخواهد شد. طبق چرخه ترکیبی، مصرف سوخت این خودرو به 6.9 لیتر بر 100 کیلومتر می‌رسد.

نام این خودرو به معروف ترین هاچ بک‌ های دنیا معروف است که توانایی زیادی را برای رانندگی ایجاد می کند. این خودرو از نظر ظاهری بیشتر بر اساس خودروسازی BMW  ساخته شده است.  بدنه خودرو با کیت بدنه مخصوص طراحی شده است. قطعات اضافه شده به بدنه شامل دور گلگیر‌های فیبرکربنی CFRP در جلو و عقب، باله عقب روی سقف، دیفیوزر عقب بازطراحی شده به همراه خروجی‌های اگزوز میانی و نشان GP روی جلوپنجره و درِ صندوق عقب می‌شود.

JCW جدید به لطف سیستم‌های القایی و اگزوز جدید، پیستون‌های جدید و یک توربو جدید، باعث می شود که رانندگی قدرت بیشتری داشته باشد. در این خودرو سیستم تعلیق جلوی چشمه‌ها و میراگر‌های فرسوده، تکیه گاه‌های تقویت شده و روشن شده، میله‌های ضد رول به شکل لوله، یاتاقان‌های پشتیبانی سبک و پایه‌های سوار بر سه پایه قرار گرفته است. سیستم تعلیق عقب چند پیوندی نیز سبکتر و سخت‌تر شده است.

برچسب ها

مینی کوپراستاندارد یورو 6
Back to top