صنعت خودرو کشور با دانشگاه‌ها عجین شود

عصر خودرو- رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت خودروسازی کشور باید با دانشگاه به صورت کامل عجین و درهم آمیخته شوند که از فناوری‌های نوین در صنعت خودروسازی بهره‌مند شویم.

Wednesday 05 February 2020 - 09:22:00

صنعت خودرو کشور با دانشگاه‌ها عجین شود

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، محمدمهدی زاهدی عصر سه شنبه در آیین افتتاح نهمین نمایشگاه خودرو، قطعات و صنایع وابسته افزود: تمامی صنایع بزرگ دنیا از جمله خودرو از علوم دانشگاهی در تولید قطعات خود بهره می برند اما ما در این حوزه غفلت کردیم و سرمایه گذاری جدی در این راستا در کشور نشده است.

وی ادامه داد: صنایع خودروسازی ما از نظر تولید خودروی با کیفیت روی پای خود نایستاده اند.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: خودروهای لوکس در ظاهر ساخت داخل اما در باطن برندهای خارجی هستند و پس از 60 سال صنعت خودرو نتوانستیم به نقطه مطلوب تولید در کشور برسیم.

وی تصریح کرد: با توجه با سابقه خودروسازی در ایران باید امروز رقابت نسبی از نظر قیمت و کیفیت تولید خودرو با محصولات خارجی داشته باشیم که اینگونه نیست و ضعف بزرگ این صنعت کشور را نشان می دهد.

زاهدی بیان داشت: تکنولوژی کشور به روز نیست زیرا به شدت صنعت خودروسازی را دولتی کردیم و از روز نخست به بخش خصوصی اعتماد نکردیم که یکی از ضعف های جدی صنعت ما است.

وی گفت: باید در فناوری نوین خودروسازی خود استفاده بهینه از فناوری روز دنیا و رعایت اصول زیست محیطی را مد نظر قرار دهیم و یکی از دلایل آلودگی شهرهای ما سازگار نبودن خودروهای ساخت داخل با محیط زیست است.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: توانمندی های بسیار بالایی در کشور وجود دارد و در ساخت موشک های نقطه زن دوربرد این توانمندی مشاهده می شود و در ساخت ماهواره یکی از کشورهای پیشرفته دنیا هستیم.

زاهدی تصریح کرد: اگر به صنعت قطعه سازی بها بدهیم می توانیم با طراحی و مواد اولیه مطلوب قطعه با کیفیت در مقایسه با قطعات خارجی وارداتی تولید کنیم و حمایت از قطعه سازان به عنوان استراتژی جدی در کشور مد نظر قرار گیرد.

رسالت ما معرفی محصولات نوین به مصرف کننده است

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی جنوب شرق کشور هم ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و یاد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: صنعت خودروسازی امروز اقتصاد بسیاری از کشورها را متحول کرده که از این راه منابع مالی بسیاری را جذب می کنند.

امیرحسین سعید افزود: ایران در زمینه تولید خودرو در منطقه خاورمیانه شاخص است و اقدامات موثری در این حوزه انجام شده و استان کرمان با 6 شرکت خودروسازی از جمله کرمان موتور، مدیران خودرو، کارمانیا، خودروسازان بم و راین و ریگان خودرو قطب کشور محسوب می شود که این شرکت ها 40 مدل خودرو سواری تولید می کنند.

وی اضافه کرد: یکی از رسالت های شرکت نمایشگاه های بین المللی جنوب شرق معرفی محصولات نوین تولیدی به مصرف کنندگان است لذا نمایشگاه بین المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته را در استان کرمان افتتاح کردیم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی جنوب شرق افزود: نهمین دوره این نمایشگاه بین المللی در 6 هزار مترمربع فضا با حضور برندهای معتبر خودروسازی دنیا با نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نام گذاری شده است.

برچسب ها

نمایشگاه خودرو کرمان
مطالب مرتبط بیشتر
حضور تجاری سازان گروه سایپا در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو کرمان بازدید فرماندار بم و مدیرعامل صنایع خودروسازی کرمان از نمایشگاه خودرو کرمان کرمان موتور با دست پر به نمایشگاه خودرو کرمان رفت قطب صنعت خودروسازی کشور پذیرای خودروسازان و قطعه سازان می شود نهمین نمایشگاه بین المللی خودرو در کرمان گشایش یافت استقبال از ام وی ام ٣١٥ هاچ بک در نمایشگاه خودرو کرمان گزارش تصویری روز سوم نمایشگاه خودرو کرمان مدیر نمایندگی آمیکو در کرمان: تا کنون بیش از 300 دستگاه از پیکاپ جدید آمیکو به تولید رسیده است گزارش تصویری روز دوم نمایشگاه خودرو کرمان فروش ویژه سایپا برای کرمانی ها حضور سایپا در هشتمین نمایشگاه خودرو کرمان مدیرعامل شرکت پارس اکسون شایان: نمایشگاه خودرو کرمان در 10 هزار متر مربع برگزار می شود رونمایی از محصولات جدید شرکت ریگان خودرو در نمایشگاه خودرو کرمان سایپا با غرفه 1100 متری در هشتمین نمایشگاه خودرو کرمان حضور خواهد داشت 90 درصد ظرفیت نمایشگاه خودرو کرمان تکمیل شده است نمایشگاه خودرو کرمان سومین نمایشگاه بزرگ ایران بازدید سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان از غرفه سایپا استقبال بی نظیر هموطنان استان های کرمان و مازندران از غرفه سایپا هیوندای به نمایشگاه خودرو کرمان جان داد شرایط جدید فروش BYD S6 به زودی اعلام خواهد شد شاسی‌بلند جدید BYD S6 در نمایشگاه خودرو کرمان رونمایی می‌شود
Back to top