با اپلیکیشن اشتراک‌گذاری سفر

دارندگان خودروهای تک سرنشین، صندلیهایشان را به اشتراک بگذارند

عصر خودرو- یک پژوهشگر دانشگاهی درباره سامانه اشتراک‌گذاری سفر گفت: سامانه ما به این شکل کار می‌کند که اگر فردی خودروی تک سرنشین داشته باشد و بخواهد به دانشگاه یا محل کارش برود، می‌تواند صندلیهای خودروی خود را به اشتراک بگذارد.

Friday 07 April 2017 - 10:36:00

دارندگان خودروهای تک سرنشین، صندلیهایشان را به اشتراک بگذارند

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از تسنیم، محمدرضا قازلی با حضور در دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران، سامانه‌ای را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد که امکان به اشتراک‌گذاری سفرها را می‌دهد.

به گفته این پژوهشگر سامانه رهسپار نوعی خدمات مسافرتی به شمار می‌رود که برای پیشگیری از تک سرنشینی خودروها طراحی شده است.

وی با اشاره به نوین بودن این ایده و اینکه چند سالی است در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته به اجرا درآمده است، گفت: امیدواریم در ایران نیز از چنین طرحی برای کاهش آلودگی هوا، تک سرنشین بودن خودروها و ترافیک استقبال شود.

این پژوهشگر تصریح کرد: این شرکت در شرف دانش‌بنیان شدن است و علاوه بر این محصولات را به دانشگاه آزاد اسلامی ارسال کرده‌ایم و مشارکت با این مؤسسه نیز آغاز شده است.

قازلی افزود: برای اجرای این طرح، در بخش شتابدهنده دانشگاه قزوین طرح را شروع کرده و با سرمایه‌گذاری اولیه از سوی این مرکز در قالب یک امر مشارکتی آن را به مرحله اجرا رساندیم.

وی با اشاره به این مهم که طرح مذکور در حال حاضر در واحد قزوین اجرایی شده است، بیان کرد:خوشبختانه در قزوین این طرح به مرحله اجرا رسیده و به زودی در کل کشور اجرا می‌شود.

قازلی درباره عملکرد این طرح نیز گفت:سامانه ما به این شکل کار می‌کند که اگر فردی خودروی تک سرنشین داشته باشد و بخواهد به دانشگاه یا محل کارش برود، می‌تواند صندلیهای خودروی خود را به اشتراک بگذارد تا افراد دیگری که با او هم مسیر هستند از طریق نرم‌افزار آن فرد را پیدا کرده و بتوانند صندلی خودرو را رزرو و به محل کار یا مقصد خود در هر جای دیگر بروند.

وی با اشاره به مزیتهای حاصل از اجرای این طرح خاطر نشان کرد: کاهش خودرو تک سرنشین، آلودگی هوا و نیز از سویی درآمدزایی برای رانندگان از جمله مزایای پیاده‌سازی این طرح است زیرا برای مسیری که طی می‌کنند، می‌توانند مبلغی جزئی را حساب کنند که این مبلغ بسیار کمتر از کرایه تاکسیهای خطی و در حدود 70 درصد کمتر از کرایه است.

قازلی گفت: ما توانسته‌ایم این محصول را بومی‌سازی و برای آن سیستم احراز هویت تعیین کنیم و هویت تمام افرادی که در اپلیکیشن ثبت‌نام می‌کنند را از مراجع مربوطه استعلام بگیریم.

وی با ذکر مثالی به نحوه احراز هویت اشاره کرد و گفت: به طور نمونه اکنون که با دانشگاه آزاد اسلامی در حال همکاری هستیم، دانشجویان این دانشگاه پس از وارد کردن کدملی یا شماره دانشجویی برای اینکه امنیت کلی سیستم بالاتر باشد، از سوی ما رصد می‌شوند که چنین دانشجویی در دانشگاه آزاد وجود داشته باشد و بعد بتواند از سفر بهره‌مند شود.

قازلی عنوان کرد: دانشگاه آزاد در بحث منابع مالی برای اجرای طرح خدمات خاصی را در اختیارمان قرار داد تا این ایده نوین به شکل یک طرح ملی درآید.

این پژوهشگر دانشگاهی با اشاره به تعداد کارآفرینی حاصل از اجرای این طرح ابراز کرد:در این پروژه هفت نفر مشغول به کار هستند که همگی از دانشجویان دانشگاه آزاد بوده و در پیشبرد این طرح نقش بسزایی ایفا کرده‌اند.

برچسب ها

اپلیکیشنسیستم آنلاین اشتراک سفر
مطالب مرتبط بیشتر
رالی غول‌ها در بازار خودروی اشتراکی اپلیکیشن‌های واسطه‌ای خدماتی پلیس مجوز ندارند چرخ شرق تهران از این پس با هایپرتایر می چرخد اپلیکیشن «پلیس من» چه اطلاعاتی می‌دهد؟ معرفی اپلیکیشن خدمات پس از فروش شرکت مدیران خودرو اپلیکیشنی که عیب موتور خودرو را کشف می کند اپلیکیشن جدید خدمات پس از فروش مدیران خودرو رونمایی می شود بهره‌گیری از اپلیکیشن رصد زمان در سرویس مدارس استان تهران امکان بهره‌برداری مجدد از اپلیکیشن ایساکو برای دارندگان گوشی‌های آیفون امکان‌پذیر شد از اپلیکیشن ایساکو سرویس بگیرید، بدون قرعه کشی برنده جایزه شوید تا آخر امروز اسنپ خود را به‌روزرسانی کنید پیشنهاد طرح ماشین‌های اشتراکی در پایتخت امکان رزرو طرح ترافیک روزانه از طریق تلفن همراه اپلیکیشنی که در ازای دریافت اطلاعات به رانندگان جایزه می دهد اپلیکیشن رامک یدک را بیشتر بشناسید نرم افزار واقعیت افزوده مدیاموتورز در دسترس مشتریان قرار گرفت اسنپ باید به سمت راه‌اندازی سرویس سفر اشتراکی برود اپلیکیشن‌ها هیچ برنامه‌ای برای ورود به حمل و نقل برون‌شهری ندارند اپلیکیشن های بومی جایگزینی برای«ویز» سفارش اینترنتی دریافت سوخت امکانپذیر شد مردم اهواز میزبان اسنپ می‌شوند امکانات فارسی ویز اپلیکیشنی که خودروها را شناسایی می‌کند قابلیت جدید و جالب اپلیکیشن مسیریابی waze سامسونگ اپلیکیشنی را برای حالت رانندگی توسعه داده است نگران فراموش کردن محل پارک خودرو نباشید ساخت یک اپلیکیشن موبایلی دستیار راننده دو روی سکه اپلیکیشن‌های مسافربری با این اپلیکیشن در هنگام رانندگی خیلی آسان به پیامک های خود جواب دهید اولین سیستم آنلاین اشتراک سفر در ایران راه اندازی شد با این اپلیکیشن از اتوبوس جا نمی‌مانید! تریلرها را مهار کنید!
Back to top