فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو، لوازم جانبی و مجموعه خودرو (۱۲)

رییس انجمن قطعه سازان تبریز مطرح کرد:همبستگی قطعه سازان پیش نیاز ورود به بازار بین الملل

عصر خودرو- کاهش نقدینگی خودروسازان، نبود کارشناسان عارضه یابی در صنعت خودرو کشور و فرسودگی خط تولید قطعه سازان مهمترین مشکلات قطعه سازان کشور به شمار می‌رود. برای رفع این مشکلات و ایجاد همبستگی میان تولید کنندگان شرکت در نمایشگاه‌ها توصیه مدیر عامل شرکت آذر اتصال بود که در ادامه می‌خوانید.

رییس انجمن قطعه سازان تبریز مطرح کرد:همبستگی قطعه سازان پیش نیاز ورود به بازار بین الملل
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، مهندس یونس اکبرپور پایدار در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو، لوازم جانبی و مجموعه خودرو، مدیریت شرکت آذر اتصال و رییس انجمن قطعه سازان تبریز شرکت در نمایشگاه‌ها را لازمه پیشرفت صنعت خودرو و همبستگی را عامل اصلی ایجاد بستر مناسب برای فعالیت‌های بین المللی قطعه سازان دانست.
    پایدار در ادامه حضور در نمایشگاه‌ها را لازمه ایجاد این روابط‌ها خواند و ادامه داد: با حضور در این نمایشگاه‌ها شرکت‌ها می‌توانند محصولات تولیدی یکدیگر را شناخته و با ایجاد همکاری از محصولات شرکت‌های همکار خود استفاده کنند. لازم به ذکر است یکی از مهمترین نکات حضور در نمایشگاه‌ها تداوم حضور شرکت‌ها در این رویدادها است تا برند شرکت‌ها درذهن مخاطبان و مشتریان ماندگار شود.
    وی با اشاره به کمبود نقدینگی در بازار خودروسازی گفت: این امر یکی از بزرگترین مشکلات این صنعت به شمار می‌رود، متاسفانه در صنعت قطعه سازی کشور ما کمبود تقاضا از سوی تولید کنندگان یکی از بزرگترین مشکلات قطعه سازان است. این امر هم دلیلی جز کاهش نقدینگی این چند سال اخیر که در کشور به وجود آمده نیست.
    مدیر عامل آذر اتصال بازار قطعات را دارای پتانسیل بسیاربالایی توصیف کرد و ادامه داد: اگر مشکلاتی مانند حاشیه سود بالای بانک‌ها که ضرر بسیار بزرگی به این صنعت وارد کرده است برطرف شود بازار خودروسازی ایران ظرفیت بالایی برای اشتغال زایی و در آمدزایی برای جوانان کشور دارد.
    پایدار با اشاره به فرسوده شدن دستگاه‌های تولید قطعه خودرو در کشور گفت: در کشور ما ماشین‌های قطعه سازی ضایعات زیادی تولید می کنند که دلیل اصلی آن فرسودگی دستگاه‌ها است. این مشکل بسیار بزرگی است چرا که با این مقدار ضایعات که دستگاه‌های قدیمی تولید می کنند، نمی‌توانیم با شرکت‌های اروپایی رقابت داشته باشیم. این مسئله هم به میزان تولید هم به هزینه تولید تأثیر منفی زیادی می‌گذارد. در ضمن دستگاه‌های پیشرفته ایی که در حال حاضر قطعه سازان اروپایی از آنها استفاده می کنند نیاز به نیروی متخصص ندارد ولی در کشور ما باید برای هر دستگاهی نیروی متخصص داشته باشیم که این امر هم تأثیر منفی مستقیمی بر قیمت تمام شده محصول دارد.
    رییس انجمن قطعه سازان تبریز نیاز امروز خودروسازی ایران را حمایت دولت از قطعه سازان دانست و ادامه داد: نیاز امروز صنعت خودروسازی کشور ما بالارفتن کیفیت خودروها است که لازمه این امر افزایش کیفیت قطعه‌های خودرو است. در این خصوص نامه ایی به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال کردیم و در آن درخواست حمایت از قطعه سازان برای نوسازی خط‌های تولید را ارائه دادیم که در حال پیگیری است.
    وی با تاکید بر نیاز صنعت خودروسازی به رقابت با تولیدکنندگان اروپایی ادامه داد: حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه‌های اینچنینی بسیار برای صنعت خودروی کشور مفید است چرا که با حضور شرکت‌های بزرگ تولید کنندگان ما نیاز توسعه و افزایش کیفیت را احساس کرده و درارتقای محصولات خود تلاش بیشتری می کنند. در حال حاضر ما با شرکت‌های اتریشی تفاهم نامه‌های خوبی امضا کردیم و یک سایت برای تسهیل در ایجاد ارتباط قطعه سازان داخلی با فعالان این صنعت در سراسر دنیا راه اندازی کرده‌ایم، که کمک شایانی برای صادرات و بین المللی شدن محصولات داخلی خواهد کرد.
    رییس انجمن قطعه سازان با تاکید بر لزوم واحدهای عارضه یابی در شرکت‌های تولیدی ایران افزود: تولید کنندگان ما در کنار برنامه ریزی و مدیریت صحیح باید کارشناسانی برای عارضه یابی ماشین‌های خود استخدام کنند.
    وی بهره گیری از دانش تولیدکننده‌های شرکت‌های پیشرفته را لازمه پیشرفت صنعت قطعه سازی دانست و افزود: برای رسیدن به تکنولوژی‌های روز دنیا باید ارتباط با دیگر کشورها را تقویت کنیم و از سوابق آنها در تولید بهره بگیریم، تا بتوانیم تکنولوژی صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشور خود را به دنیا برسانیم.
    مدیر عامل آذر اتصال به محصولات تولیدی شرکت تحت مدیریت خود اشاره کرد و گفت: 30 سال است ما در آذر اتصال اکسل عقب و جلوی انواع خودروها را تولید می‌کنیم و تا به حال توانستیم با پیشی گرفتن از سایر رقبا جایگاه خود را در بین بزرگترین تولید کنندگان خودروی کشور تثبیت کنیم. در حال حاضر واحدهای تحقیق توسعه شرکت ما زودتر از رقبا به فکر تولید محصولاتی هستند که نیاز آینده خودروها است. به این صورت که 5 سال پیش ترمزهای دیسکی برای چرخ‌های عقب و جلو برای ماشین‌های داخلی تولید می‌کردیم و امروزه این نیاز در بین خوررو سازان به وجود آمده است. لازم به ذکر است با تولید اکسل برای کامیونت‌های آفرود توان خود را برای حضور در بازار بین الملل بالابردیم. ما توانستیم با شرکت‌های ترکیه ایی قرار داد فروش سالیانه 2000 اکسل را منعقد کنیم و حتی به یک شرکت ایتالیایی برای فروش اکسل‌های جلوی آفرود وارد مذاکره شده‌ایم. در مجموع برای پیشرفت صنعت کشور و آبادانی باید با شرکت‌های بزرگ همکاری کرد و از تجربیات و دانش آنها برای صنعت بهره برد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط