فونیکسریمکسبهتام

عضو هیأت مدیره انجمن قطعه سازان همگن عنوان کرد:

آمریکای لاتین، بازاری مناسب برای قطعه‌سازان ایرانی

عصر خودرو- عضو هیأت مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور گفت: آمریکای لاتین بازاری مناسب برای صنعت خودروسازی و قطعه سازی است و حتی از برخی جهات می‌تواند از دیگر بازارهای قطعه سازان ایرانی بهتر باشد.

آمریکای لاتین، بازاری مناسب برای قطعه‌سازان ایرانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، رضا رضایی با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهوری به سه کشور آمریکای لاتین، اظهار داشت: خبر خوب این بود که کارخانه خودروسازی «ونیراتو» در ونزوئلا با حمایت‌های دولت جمهوری اسلامی و جمهوری ونزوئلا، پس از 9 سال توسط سایپا دوباره راه‌اندازی می‌شود و علاوه بر آن تولید و صادرات 200 هزار دستگاه خودرو در مدت پنج سال و همچنین ایجاد خط تولید خودروهای تجاری و مسافری در ونزوئلا، در دستور کار قرار گرفته است.

    عضو هیأت مدیره انجمن قطعه سازان همگن با اشاره به تولید پراید و سمند و همچنین انواع تراکتور در این کشور از سوی ایرانی‌ها، تصریح کرد: بازار آمریکای لاتین از برخی جهات می‌تواند از دیگر بازارهای قطعه سازان ایرانی بهتر باشد، به شرط آنکه زیرساخت‌های آن فراهم شود.

    وی از آمادگی این انجمن و قطعه سازان تابعه آن برای کمک به توسعه مراودات اقتصادی و تجارت کشورمان در این منطقه در مقوله خودروسازی خبر داد، اما در عین حال گفت: برای حضور قدرتمند در این منطقه باید مطالعات عمیق از بازار و صنعت این کشورها داشته باشیم.

    ناگزیر از توسعه برقی‌سازی خودرو در کشور هستیم

    رضایی در ادامه اظهار داشت: به طور قطع جایگاه آینده صنعت خودروسازی کشور برپایه خودروهای درون‌سوز و احتراقی نخواهد بود و ناگزیر از رفتن به سمت برقی سازی هستیم.

    وی خاطرنشان کرد: آن‌طور که متخصصان امر عنوان می‌کنند، تا سال 2030 حدود 45 درصد از خودروهای جهان برقی خواهد بود.

    عضو هیأت مدیره انجمن قطعه سازان همگن بیان‌داشت: امروز شاهدیم در آلمان که قلب خودروسازی اروپا است، شرکت تسلا صنعت خودروسازی برقی را توسعه داده و با استقبال اروپایی‌ها نیز همراه شده است.

    رضایی با اشاره به سکانداری «عباس علی‌آبادی» در رأس وزارت صنعت، معدن و تجارت و سابقه نسبتاً طولانی وی بر مدیریت شرکت مپنا، ابراز امیدواری کرد که با حضور وی، زیرساخت‌های لازم برای برقی سازی خودروها فراهم شود و فاصله ما با کشورهای پیشرو در این صنعت کاهش یابد.

    وی با اشاره به تولید اتوبوس برقی از سوی یک از خودروسازان داخلی و همچنین سواری برقی توسط خودروساز دیگر، بیان کرد: وزیر جدید صمت سال‌هاست در زمینه خودروهای برقی مطالعه داشته، اقداماتی را به انجام رسانده و مدیران خبره را به خدمت گرفته است.

    عضو هیأت مدیره انجمن قطعه سازان همگن تصریح‌کرد: با توجه به اینکه علی آبادی بخش خصوصی را قبول داشته بر استراتژیک بودن صنعت خودرو اذعان دارد، می‌توان امید داشت تا سر و سامانی به این صنعت در کشور داده شود.

    رضایی گفت: امیدواریم با حضور این مدیر توانمند که دستی برآتش صنعت دارد، شاهد بازنگری در توسعه کلان اقتصادی برپایه تولید باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط