فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۸۵۵»

اصفهان رکورد تهران را زد، شهرری رکورد کلان‌شهر‌ها را

عصر خودرو-آلودگی هوا ۴ شهر و ۴ شهرستان تهران را در نوردیده است. شهر اصفهان رکوردار آلوده ترین شهر و تهران رکوردار بیشترین روز آلوده در یک هفته گذشته است.

اصفهان رکورد تهران را زد، شهرری رکورد کلان‌شهر‌ها را
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودروم به نقل از خبرآنلاین ،«هشت روز آلوده در تهران»، این آخرین آماری است که نفس تنگ تهرانی‌ها آن را به خوبی می‌داند. نفسی که هر دقیقه از دود پر و خالی می‌شود. 


    اما در میان کلانشهرهای ایران، تهران تنها کلانشهری نیست که این روزها گرفتار آلودگی و دود است. شهرستان‌های کرج، ساوجبلاغ و نظرآباد و ری و کلانشهرهای اصفهان، تهران، تبریز و مشهد نیز به چنگال آلودگی هوا گرفتار شده‌اند.

    آلودگی هوای اصفهان رکورد را شکست

    اصفهان هفتمین روز متوالی وارونگی و سکون هوای خود را طی می‌کند و در سکوی اول آلوده ترین هوای در کشور قرار گرفته است. براساس  شاخص ذرات کوچک‌تر از 2.5 میکرون این کلان شهر با رقم 170 نزدیک به 10 واحد از شاخص پایتخت بالاتر است. بر اساس آخرین به روز رسانی سنجش بر خط آلاینده‌های هوای اصفهان در تارنمای اداره کل هواشناسی استان اصفهان، غلظت ذرات کوچک‌تر از 2.5 میکرون در هوای این کلان شهر برای ششمین روز متوالی با رقم 170 برای همه گروه‌ها نا سالم است.

     تهران در هشتمین روز آلودگی 

    بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران شاخص کیفی هوا در 24 ساعت گذشته منتهی به 8 صبح امروز (چهارشنبه 26 آبان) 156 بوده است. شاخصی که خبر از شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها و نه تنها گروه‌های حساس دارد. در این بازه زمانی میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون 156 و در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها، ذرات معلق کمتر از 10 میکرون 103 و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و و میانگین منواکسیدکربن 48 و در شرایط پاک قرار داشته است. این در حالی است که شاخص کیفیت آلودگی هوای تهران در روز گذشته 145 بوده است.



    ری، آلوده ترین شهرستان تهران 

    در میان مناطق شهر تهران، ری رکورددار این آلودگی است. در روزهای گذشته شهرستان ری قطب آلودگی هوا در تهران بوده است. براساس اطلاعات کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در ایستگاه‌ ری نشان می‌دهد که آلوده‌ترین منطقه تهران، شهرری با شاخص 209 است و بر اساس پیش بینی های هواشناسی این وضعیت آلودگی هوا  تا فردا بعد از ظهر ادامه خواهد داشت.

    پس از تهران اما آسمان شهرستان‌های مجاور آن نیز از این آلودگی در امان نبودند. طبق اعلام اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان البرز وضعیت کیفی هوای شهرستان‌های کرج، ساوجبلاغ و نظرآباد در شرایط ناسالم قرار گرفته است.

    شاخص کیفیت هوای شهرستان کرج تا ساعت 8 صبح امروز 116 اعلام شده و در حال حاضر کیفیت هوای این شهرستان برای گروه‌های حساس ناسالم است.

    شاخص کیفیت هوای شهرستان ساوجبلاغ نیز 104 اعلام شده است و کیفیت هوای این شهرستان نیز برای گروه‌های حساس در شرایط ناسالم قرار دارد.

    شاخص کیفیت هوای شهرستان نظرآباد نیز 104 اعلام شده که حکایت از ناسالم بودن وضعیت هوا برای گروه‌های حساس دارد.

    سه منطقه مشهد از مرز هشدار گذشتند

    براساس اطلاعات مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد، شاخص کیفیت هوای این شهر در مرز هشدار قرار گرفته و تا ساعت 7:30 صبح برابر با 125 بوده است.

    گرچه شهر مشهد از ابتدای هفته جاری با شاخص کلی 106 پی.اس.آی روزهای تقریبا آلوده‌ای را سپری کرده است اما بر اساس همین داده‌ها شاخص کیفیت هوای امروز این شهر در برخی از ایستگاه‌ها از جمله الهیه، چمن و خیام شمالی  از مرز هشدار گذشته است. بر این اساس اطلاعات مرکز پایش آلاینده‌های این شهر، ایستگاه نخریسی با 139، خیام شمالی با 154، چمن با 153، شهید مفتح با 138، سمزقند با 121، خیام جنوبی با 145، سرافرازان با 138، تقی آباد با 119، الهیه با 153، شهید آوینی با 106 و شهید کریمی با 113 و امامیه با 146 پی.اس.آی ایستگاه های آلوده صبح امروز مشهد هستند.

    ورزش باد از آلودگی تبریز می کاهد

    تبریز از دیگر شهرهای کشور است که در هفته گذشته با آلودگی شدید هوا مواجه بوده است. براساس آمارهای ایستگاه‌های سنجشی آلودگی هوا، شاخص آلودگی هوا نسبت به ذرات معلق 2.5 میکرون 104پی. اس. آی و به حالت هشدار برای گروه های حساس رسیده است.

    گرچه شاخص هوای این شهر در شرایط ناسالم قرار دارد اما به گفته رحیم‌اوغلی، رئیس اداره پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی احتمال کاهش یافتن آلودگی هوا در چند ساعت آینده با وزش باد وجود دارد و همچنین طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی استان، اگر بارندگی نیز وجود داشته باشد، شاخص هوا به سمت هوای سالم و بی‌خطر پیش خواهد رفت.

    هوای اراک سالم شد

    هوای اراک در طی هفته گذشته شرایط بحرانی را همچون کلانشهرهای اصفهان و تهران پشت سر گذاشته است اما براساس آمار پایگاه های هواشناسی این استان،  شهر اراک دو روز پاک را تجربه کرده است. گرچه کنترل کیفیت هوای اراک شاخص کیفیت هوای دیروز و امروز این شهر را سالم اعلام کرده اما پایگاه های خبری این استان گزارش کرده اند که در حالی که روز سه شنبه 25 آبان ماه به دلیل تجمع آلاینده و غبار محلی،لایه تیره ای سطح کلانشهر اراک را فرا گرفته بود به طوری که این غبار تا شعاع 10 کیلومتری از اراک از سمت فراهان نیز کشیده شده بود، محیط زیست استان مرکزی هوای امروز اراک را سالم اعلام کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو