فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۸۵۱»

اختلاف نظر دو سازمان درباره افزایش آلودگی هوا

عصر خودرو-شرکت کنترل کیفیت هوای تهران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نتایج پیش‌بینی آلودگی هوا نشان می‌دهد شاخص آلودگی در شرایط نامطلوب قرار دارد و این میزان آلودگی برای روز سه‌شنبه ۲۵ آبان، افزایش نسبی خواهد داشت، این اطلاعیه درحالی منتشر شد که سازمان هواشناسی کشور نظر متفاوتی را در این باره اعلام کرده و خبر از کاهش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی از جمله تهران طی سه روز آینده داده است.

اختلاف نظر دو سازمان درباره افزایش آلودگی هوا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه کاهش آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی به طور موثر در روز جمعه 28 آبان، اتفاق می‌افتد، گفت: چون روز پنجشنبه تعطیل است و تردد خودروها کاهش می‌یابد ممکن است در کاهش آلاینده‌ها نیز تاثیر مثبتی داشته باشد بنابراین پیش‌بینی می‌شود که در روز جمعه میزان آلاینده‌ها به طور موثر کمتر شود.

    وی با بیان اینکه شرایط جوی کماکان پایدار است، افزود: بعد از ظهر امروز نسبت به روز گذشته میزان آلاینده‌ها کاهش بسیار اندکی خواهد داشت و کاهش آلاینده‌ها در روز آینده نیز تنها در این حد است که نسبت به امروز و دیروز که هوا برای همه گروه‌ها ناسالم بوده فردا تنها برای گروه‌های حساس ناسالم خواهد بود.

    این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی از جمله تهران در روز آینده صحت ندارد، گفت: هوا سکون نسبی دارد و شرایط وجود آلاینده‌ها تداوم دارد. غلظت آلاینده‌ها کمابیش مشابه روزهای گذشته است و تغییر اندکی خواهد کرد. در حال حاضر در فرودگاه امام خمینی (ره) سرعت باد 10 متر بر ثانیه است که می‌تواند در کاهش آلاینده‌ها تاثیر مثبت بگذارد، بنابراین افزایش آلاینده‌ها نخواهیم داشت. در شرایط حاضر به خاطر تردد بیش از حد خودروها تولید و انباشت آلاینده‌ها اتفاق می‌افتد در نتیجه، ثبات وضعیت آلودگی را برای روزهای آینده پیش بینی می‌کنیم.

    اگرچه طی مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، مدارس استان تهران در مقطع پیش‌دبستانی و ابتدایی فردا (سه‌شنبه) نیز مشابه امروز تعطیل است ولی دریافت اطلاعات واحد و درست حق شهروندان است و  دستگاهای مختلف نباید با اخبار متناقض موجب سردرگمی در میان مخاطبان شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو