فونیکسریمکسبهتام

رحمتی مطرح کرد:

تعطیلی به علت آلودگی هوا در کار نیست

عصر خودرو- مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به اینکه تاکنون آلودگی هوا از وضعیت هشدار به بحران نرسیده است گفت: تعطیلی به علت الودگی هوا در کار نیست.

تعطیلی به علت آلودگی هوا در کار نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، هادی رحمتی مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در حاشیه نشست مدیران کل مدیریت بحران کشور در مورد مولفه های بحران زا در تهران گفت: کشور ما جزو 10 کشور خطر پذیر دنیاست.

     
    وی افزود: از 41 مخاطره طبیعی با 31 مورد آن در ایران و از 31 مورد با 30 مورد در تهران مواجه هستیم که مهمترین آنها سیل، زلزله، طوفان، آلودگی هوا، کمبود اب های زیرزمینی و بحران آب است که بخشی از آنها ناشی از توسعه انسانی و شهرنشینی است.
     
    مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در مورد تراکم جمعیتی تهران گفت: در حالیکه تراکم جمعیتی تهران 11 تا 13 هزار نفر در هر کیلومتر مربع است، این مقدار در کل کشور 41 نفر و در سایر شهرها 900 نفر است.
     
    رحمتی در مورد بحث فرونشست زمین در تهران و فرو ریزش آن در خیابان های تهران گفت: بحث فرونشست ناشی از استفاده از آب های زیرسطحی و عقب ماندن پروژه های آبخیز داری به جهت احیای منابع آب زیرزمینی است.
     
    وی ادامه داد: اما در شهر تهران فروریزش ها ناشی از اقدامات عمرانی، بافت خاکی غیر چسبنده و شبکه های خدماتی زیر سطحی است. که دست به دست هم می دهند تا این اتفاقات در تهران و بیشر در جنوب و جنوب غربی استان و همینطور شهر تهران رخ دهد.
     
    مدیرکل مدیریت بحران استان تهران یادآور شد: فرونشست در استان تهران به صورت میانگین 17 سانتیمتر در سال است که این رقم در برخی مواقع به 30 سانتیمتر نیز می رسد. اما فروریزش ها در راستای توسعه حمل و نقل عمومی و رفاه مردم اتفاق میفتد که اخیرا 2 حادثه آن کارگاهی و 2 حادثه آن ریلی است.
     
    وی در رابطه با مشکل آلودگی هوا گفت: شما اگر میانگین هوای سالم و ناسالم را در 3 سال گذشته نگاه کنید متوجه می شوید که تعداد روزهای سالم افزایش یافته و به واسطه سلسله اقدامات دولت یازدهم که در موضوع کیفیت خودرو و سوخت و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی بوده است، اتفاق افتاده اما با این حال کافی نیست و دولت تأکیدات بیشتر دارد.
     
    رحمتی در مورد جلسه کارگروه کاهش الودگی هوا گفت: روز گذشته در استانداری جلسه ای داشتیم که البته باید ذکر کنم ما به طور طبیعی در فاصله آبان تا دی به دلیل پایداری هوا و عدم وزش باد با پدیده وارونگی هوا مواجه خواهیم بود. در مجموع ماحصل این جلسه این بود که آلودگی هوا هیچگاه به وضعیت بحرانی نرسیده و در هشدار قرار دارد.
     
    وی در مورد تعطیلی مدارس گفت: در وضعیت هشدار، خبری از تعطیلی مدارس نیست.
     
    مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در پایان در خصوص بارندگی اخیر و مشکلات آبگرفتگی که در تهران رخ داد گفت: خوشبختانه گزارشی از مشکلات آبگرفتگی در شهرستان های استان تهران نداشتیم.
    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو