فونیکسریمکسبهتام

متخصص گوش گلو بینی مطرح کرد

آلودگی هوا موثر در گرفتگی سینوس‌ها

عصر خودرو- متخصص گوش، حلق و بینی گفت: گرفتگی بینی، تب خفیف، ترشحات بینی، سنگینی صورت و چشم از علائم سینوزیت حاد است و کسانی که سینوزیت دارند در حالاتی مثل رکوع و سجده سردرد جلوی صورت آن‌ها بیشتر می‌شود.

آلودگی هوا موثر در گرفتگی سینوس‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، علیرضا جعفری متخصص گوش، حلق و بینی گفت: با شروع فصل پاییز سرماخوردگی‌ها و سینوزیت نیز شیوع پیدا می‌کند. سینوزیت‌ها یک بیماری شایع است که بعد از هر سرماخوردگی ممکن است به وجود آید.

    وی افزود: سینوزیت‌ها ممکن است گذرا باشد و بعد از گذشت 7 تا 10 روز کاملاً خوب شود اما در صورتی که بیماری زمینه‌ای وجود داشته باشد سینوزیت‌ها مزمن می‌شود.

    جعفری عوامل مستعدکننده سینوزیت‌ها را ‌آلرژی و انحراف تیغه میانی بینی دانست و گفت: در تهران نیز که آلودگی هوا زیاد است این آلودگی باعث آلرژی و گرفتگی بینی می‌شود و در صورتی که درمان نشود به پولیپ بینی تبدیل و راه سینوس را می‌بندد. به همین دلیل لازم است سینوس‌ها به موقع درمان شود تا از بروز بیماری‌های مزمن دیگر جلوگیری کند.

    این متخصص گوش، حلق و بینی، گفت: کسانی که سابقه سینوزیت دارند سعی کنند تا حد ممکن در روزهایی که سرد است از منزل بیرون نیایند یا از ورود هوای سرد به بینی جلوگیری کنند. خوردن باد سرد به پیشانی سبب تحریک سینوس‌ها و ایجاد سردرد می‌شود.

    عضو هیأت مدیره انجمن گوش، گلو و بینی ادامه داد: مردم باید بدانند هر سردردی لزوماً سینوزیت نیست. سردردی که نشان از سینوزیت دارد نواحی کل صورت مخصوصاً زیر چشم و ریشه بینی را دردناک می‌کند اما سردرد بالای گوش و در ناحیه گیجگاه به سینوزیت ربطی ندارد.

    جعفری علایم سینوزیت حاد را گرفتگی بینی، تب خفیف، ترشحات بینی، سنگینی صورت و چشم دانست و گفت: کسانی که سینوزیت دارند در حالاتی مثل رکوع و سجده سردرد جلوی صورت آنها بیشتر می‌شود و احساس سنگینی در صورت می‌کنند.

    وی گفت: ممکن است در سینوزیت‌های مزمن اصلاً سردرد وجود نداشته باشد به همین دلیل شایع‌ترین علایم سینوزیت مزمن را ترشح داخل بینی و پشت حلق می‌دانیم که باید توسط متخصص بررسی و با درمان دارویی برطرف شود.

    این متخصص گوش، حلق و بینی اولین قدم درمان سینوزیت را باز کردن راه بینی و شست‌وشو با سرم نمکی و آب نمک رقیق داخل حلق بینی دانست و گفت: مبتلایان به سینوزیت باید یک لیوان آب جوشیده ولرم و یک قاشق چایخوری نمک با هم مخلوط کرده و داخل بینی و حلق را شست‌وشو دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو