فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۸۰۷»

محدودیت‌های اتحادیه اروپا برای مقابله با آلودگی هوا کافی نیست

عصر خودرو- زندگی کردن در آلوده‌ترین نقاطِ هر شهر می‌تواند تاثیر مشابه اضافه وزن بر فشارخون داشته باشد.

محدودیت‌های اتحادیه اروپا برای مقابله با آلودگی هوا کافی نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، محققان در جامع‌ترین تحقیق انجام گرفته در مورد تاثیرات سوخت‌های فسیلی بر سلامت انسان هشدار دادند که یافته‌های به دست آمده نشان می‌دهد محدودیت فعلی اتحادیه اروپا درباره آلودگی هوا به اندازه کافی پایین نیست که بتواند سلامت افراد را حفظ کند.

    همچنین این محدودیت‌ها به طور معمول در بخش‌هایی از انگلیس نقض می‌شود و دولت تلاش کرده تا با ارائه اقداماتی، این مشکل را مدنظر قرار دهد. طبق آمارهای رسمی هر سال در انگلیس حدود 40 هزار نفر به دلیل استنشاق هوای آلوده دچار مرگ زودهنگام می‌شوند.

    سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داده است آلودگی هوا تاثیرات مخربی بر سلامت انسان دارد و در عین حال کارشناسان نیز سوخت‌های دیزلی را بزرگترین فاجعه سلامت عمومی از زمان طاعون سیاه توصیف کرده‌اند.

    در این مطالعه تاثیرات آلودگی هوا و صدای رفت و آمد خودروها روی 41 هزار نفر در پنج کشور مختلف از جمله اسپانیا، آلمان، نروژ، سوئد و دانمارک برای مدت 9 سال مورد بررسی قرار گرفت.

    در زمان شروع مطالعه هیچ یک از شرکت کنندگان دچار فشارخون بالا نبوده‌اند اما در طول انجام تحقیق بیش از 6200 نفر به این بیماری دچار شده یا برای کاهش فشارخون بالا دارو مصرف کرده‌اند.

    آلودگی صوتیِ ترافیکی نیز در این خصوص تاثیرگذار است. افرادی که در مناطقی با میانگین سروصدای شبانه 50 دسیبل (در حد صدای گفت‌وگوها در خانه) زندگی می کنند 6 درصد بیشتر دچار افزایش فشارخونی در مقایسه با افرادی می‌شوند که میانگین آلودگی صوتی شبانه در محل زندگی‌شان 40 دسیبل (در حد سکوت فضای کتابخانه) است.

    به گزارش روزنامه ایندیپندنت، محققان دریافتند افرادی که در آلوده‌ترین نقاط شهر زندگی می‌کردند شانس بیشتری برای ابتلا به فشارخون بالا نسبت به ساکنان نقاط شهری کمتر آلوده داشته‌اند. همچنین این خطر تاثیر مشابهی با افزایش شاخص توده بدنی بر سلامتی دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو