فونیکسریمکسبهتام

رئیس محیط زیست تهران:

بخش عمده آلودگی هوای تهران ناشی از زباله‌سوزی است

عصر خودرو- رئیس محیط زیست شهر تهران علت بخش عمده آلودگی تهران را سوزاندن زباله در اطراف و ضایعات‌سوزی در سطح شهر عنوان کرد.

بخش عمده آلودگی هوای تهران ناشی از زباله‌سوزی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا،  محمدحسین بازگیر در یک برنامه رادیویی با اشاره به تغییرات کیفیت سوخت و وضعیت خودروها و فضای سبز اظهار کرد: در کنار همه اینها بارگذاری جمعیت و فعالیت‌ها در محدوده کوچک جغرافیایی به حدی بوده که باز هم شاهد آلودگی هوا هستیم.
    وی افزود: بخش عمده آلودگی شهر به دلیل سوزاندن زباله در اطراف و ضایعات سوزی در سطح شهر است .

    وی با بیان اینکه سازمان محیط زیست مجموعه‌ای نظارتی است افزود: بسیاری از اقدامات پیشگیرانه بین بخشی هستند.

    بازگیر با اشاره به قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا اظهار کرد: در این قانون تکلیف همه نهادها مشخص شده و در زیر مجموعه این قانون طرح‌های برنامه ملی و پروژه‌های مختلف تصویب و چارچوب کار به منظور کاهش آلودگی هوا مشخص  شده است.

    همچنین حقانی، نائب رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر با اشاره به اینکه سرمنشا آلودگی شهرها حاصل از سوخت فسیلی خودروهاست، ادامه داد: برخی می گویند 70 درصد آلودگی بدلیل منابع متحرک است ولی اینکه چرا به نتیجه نمی رسیم، بدین دلیل است که عزمی ملی برای حل این مسئله وجود ندارد.

    وی در این راستا بر لزوم کمک‌های دولت تاکید کرد و افزود: ترافیک تهران بخش عمده فرصت مردم را اشغال کرده و باید به این مسئله توجه کنیم که راهکار این است که شورای شهر، شهرداری یا دولت اولویت‌های اجرایی پروژه‌ها را در نظر گیرند.

    حقانی با بیان اینکه دولت و مدیریت شهری برای تامین اعتبارات لازم و اولویت پروژه ها عزم جدی داشته باشند، ادامه داد: حتی باید از پول درمان کم کنیم و پروژه مترو تهران را تکمیل کنیم و این مشکلِ همه کلانشهرهاست؛ زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی هنوز تکمیل نشده و جای تاسف است که یک کار بین بخشی در نهایت به نتیجه نمی‌رسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو